حسین عابد مدیرکل هواشناسی همدان، درباره میزان بارش برف در شهرستان های استان توضیحاتی داد و گفت: بارش برف در موسی آباد از ۴۷ سانتی متر گذشت.

بارش برف در همدان به نیم‌متر رسید!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی همدان گفت: میزان بارش برف در منطقه موسی آباد شهرستان اسدآباد ظرف شبانه روز گذشته تا ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه عصر امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ به بالای ۴۷ سانتی متر رسید.

حسین عابد اظهار داشت: ارتفاع برف همچنین در این مدت و در روستای همه کسی شهرستان بهار و شهر همدان نیز به طور مشترک۴۰ سانتی متر گزارش شد.

وی تصریح کرد: میزان ارتفاع برف همچنین در شهر تویسرکان، اسدآباد، رزن، حیران، فامنین، ملایر و نهاوند نیز به ترتیب ۳۵، ۲۵، ۳۲، ۳۵، ۱۵، هفت و ۹ سانتی‌متر طی این مدت به ثبت رسیده است.

عابد بیان کرد: بر اساس نقشه های پیش بینی های هواشناسی این سامانه بارشی تا فردا با شدت کمتری فعال است و به‌تدریج از جو استان خارج خواهد شد.

زمان ورود سامانه بارشی جدید به همدان

وی یادآور شد: همچنین سامانه بارشی جدیدی از روز سه شنبه وارد استان خواهد شد اما شدت بارش برف به نسبت این سامانه کمتر است.

مدیرکل هواشناسی همدان اظهار داشت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند.

عابد تصریح کرد: با توجه به بارش برف و کولاک و یخ زدگی اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه های برف گیر استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته صفر درجه سانتیگراد و دمای کمینه آن پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب در سردترین ساعات منفی هفت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

بارش سنگین برف ظرف شبانه روز گذشته سبب اختلال در تردد وسایل نقلیه در همدان و بروز بیش از ۲۰ تصادف زنجیره ای در این شهر شده است.

همچنین مدیریت بحران استان اعلام کرد که ادارات و مراکز آموزشی فردا دوشنبه تعطیل است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید