۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 55418858

اگر به دنبال آشنایی با دیدنیهای خلیج گرگان هستید، این مطلب می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد؛ پس ما را دنبال کنید.

دیدنیهای خلیج گرگان

سلام نو-سرویس گردشگری: از بزرگ‌ترین خلیج‌هایی که در دریای خزر واقع شده است، می‌توانیم به خلیج گرگان اشاره کنیم. طول این خلیج 70 متر است. اطراف این خلیج می‌توانید شاهد دیدنی‌های بسیار زیادی باشید. دیدنیهای خلیج گرگان می‌توانند حس دلپذیری به شما القا کنند؛ ازاین‌رو اگر قصد دارید یک سفر خوب را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این خلیج سری بزنید و از دیدنی‌های آن بازدید به عمل بیاورید. لازم به ذکر است این خلیج در حال حاضر تبدیل به یکی از برترین منابع خاویارهای سیاه شده است. در ادامه به‌صورت کامل‌تر به بررسی آن ‌خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها دنبال‌کننده ما باشید.

تالاب میانکاله

از جاذبه‌های دیدنی خلیج گرگان می‌توانیم به تالاب میانکاله اشاره داشته باشیم. این تالاب واقع‌شده در بهشهر مازندران است. این تالاب دارای یک طبیعت وحشی است؛ به همین علت درصورتی‌که به این طبیعت سفر کنید، می‌توانید تجربه هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. این تالاب تبدیل به یک زیستگاه مناسب برای پرندگان سردسیری شده است؛ به‌گونه‌ای که سالانه پرندگان زیادی از نقاط مختلف به این تالاب کوچ می‌کنند. در اطراف تالاب یک پهنه گسترده وجود دارد که می‌تواند محلی برای گشت‌وگذار خانواده‌ها باشد. گونه‌های جانوری که در این تالاب قرار دارند، بسیار متنوع هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به فلامینگو، اردک، انواع قو، غاز، قرقاول خزری و... اشاره کنیم. اگر به این تالاب رفتید، مکان‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید؛ از جمله: هتل مروارید، هتل صدرا بهشهر، هتل پارسیان آزادی خزر و...

جزیره آشوراده؛ از دیدنیهای خلیج گرگان

دریا خزر در کرانه خود تنها یک جزیره دارد که از آن تحت عنوان جزیره آشوراده یاد می‌شود. مساحت این جزیره 800 هکتار است و قدمت کهن آن باعث شده افراد زیادی از آن بازدید به عمل بیاورند. در این جزیره می‌توانید شاهد ویژگی‌های زیست‌محیطی گسترده‌ای باشید؛ به همین علت آشوراده از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته ادغام سه جزیره با یکدیگر باعث تشکیل جزیره آشوراده شد. در طول سال این جزیره شاهد انواع پرندگان مهاجر است. با قایق‌های تندرو مسافرتی می‌توان به این جزیره قدیمی و زیبا دسترسی پیدا کرد. بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان‌هایی به‌حساب می‌آیند که می‌توانید از این جزیره دیدن کنید.

جنگل‌های هزار جریب

از دیگر دیدنیهای خلیج گرگان می‌توانیم به جنگل‌های هزار جریب اشاره کنیم. این منطقه کامل محافظت شده است و مساحت آن به 49000000 هکتار می‌رسد. درختان هزار جریب شامل موارد مختلفی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سیب وحشی، آلو وحشی، انجیلی، راش، ممرز، زرشک کوهی، بارانک جنگلی، ولیک و بلوط اشاره کنیم. همچنین در این جنگل انواع گل‌ها و گیاهان دارویی نیز رویش خوبی دارند. شقایق، بنفشه، اسفنج و گل گاو زبان در بین این موارد جای داده می‌شوند. علاوه بر گونه‌های مختلف گیاهان، جانوران زیادی نیز به چشم می‌خورند؛ از جمله گربه وحشی، خرس، پلنگ، روباه، شوکا، خرگوش، خوک و گوزن. زمانی که به این جنگل سفر می‌کنید جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارند که حواس شما را به خود جلب می‌کنند. روستای سفید چاه و چشمه کینوا نمونه‌ای از این موارد هستند. هر کدام از این جاذبه‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند.

دیدنیهای خلیج گرگان

بازدید از جنگل‌های هزار جریب

دریاچه عباس‌آباد؛ از جاذبه‌های دیدنی خلیج گرگان

به یکی دیگر از دیدنیهای خلیج گرگان می‌رسیم. دریاچه عباس‌آباد قطعه‌ای از بهشت است که هوش از سر هر فردی می‌برد. این مکان کاملاً رؤیایی است و لحظات بسیار ویژه‌ای را با بازدید از آن تجربه خواهید کرد. این دریاچه مساحت 10 هکتاری را به خود اختصاص داده و یکی از بهترین مکان‌ها برای ثبت عکس و خاطرات است. طبیعت این دریاچه می‌تواند بسیار اغواکننده باشد؛ پس فرصت بازدید از آن را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. در اطراف این دریاچه یک باغ با همین نام قرار دارد که توانسته است در لیست مکان‌های گردشگری یونسکو به ثبت برسد.

اگر به دنبال بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه هستید، ما به شما فصل بهار را پیشنهاد می‌دهیم. در بهار شاهد آب‌وهوای دلپذیری خواهید بود. فصل‌های پاییز و زمستان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا هوا بسیار سرد است. البته در پاییز برگ‌های نارنجی با انعکاس خود در آب دریاچه منظره بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند؛ پس برای چند ساعت هم که شده است، سردی هوا را تحمل کنید.

غار باد لکلک

غار باد لکلک نیز از دیدنیهای خلیج گرگان به‌حساب می‌آید. در واقع این غار که یکی از جاذبه‌های طبیعی است، توانسته نام خود را در بین مهم‌ترین مکان‌های گردشگری مازندران به ثبت برساند. اگر علاقه شدیدی به فعالیت‌های هیجان‌انگیز دارید، می‌توانید از این غار دیدن کنید. در فصل تابستان باد از دهانه غار عبور کرده و هوای خنکی را ایجاد می‌کند. برای اینکه بتوانید دسترسی بیشتری به غار داشته باشید، نیاز است از حوضچه عبور کنید. برای عبور از حوضچه نیز باید از تجهیزات مختلفی استفاده کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. برای رفتن داخل غار نیاز به یک راهنمای کاربلد و حرفه‌ای دارید.

دیدنیهای خلیج گرگان

بازدید از غار باد لکلک

سخن آخر درباره جاذبه‌های دیدنی خلیج گرگان

در این مطلب شما را با دیدنیهای خلیج گرگان آشنا کردیم. هر کدام از این جاذبه‌ها می‌توانند حال و هوای شما را عوض کنند؛ ازاین‌رو اگر در بهار یا پاییز قصد سفر دارید، حتماً از مکان‌های دیدنی این خلیج بازدید به عمل بیاورید. لازم به ذکر است برداشتن تجهیزات مخصوص را نباید فراموش کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    باسلام خدمت مخاطبین عزیز..من ساکن یکی از شهرهای اطراف خلیج گرگان هستم..این جور که نویسنده ی خبر نوشتن ،خلیج گرگان حال وروز خوشی نداره..آلودگی آب دریاچه افتضاح،خشکی وپس روی شدید آب دریاچه،نابودی پوشش گیاهی طبیعی براثرآتش سوزی های عمدی وچرای بی رویه دام های اهلی وشکاروصید غیرمجازپرندگان وآبزیان چیزی از دریاچه باقی نمانده..من درتعجبم واسه چی مینویسید ومردم وسمت خلیج می کشونیدکه چی روببینن بوی گندیده یالاشه مرده پرندگان وببینن...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید