فاصله کرج تا امل از جاده چالوس حدود دویست و پنجاه کیلومتر است که می تواند در عرض حدود چهار ساعت طی شود.

فاصله کرج تا امل از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: مسافران معمولا جاده هراز را برای سفر به شهر امل انتخاب می کنند. چرا که این جاده آنها را مستقیما به امل می رساند. درحالیکه اگر از جاده چالوس راهی این شهر شوند ابتدا باید شهرهای چالوس، نوشهر و نور را پشت سر بگذارند تا به امل برسند. اما با این وجود هنوز هم بعضی از گردشگران از محور جاده چالوس راهی امل می شوند. دلیل این امر انبوه زیبایی های طبیعی و تصاویر دلنشینی است که در مسیر این جاده پیش چشم مسافران می آید. جاده چالوس و روستاهای حاشیه آن مملو از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی هستند. بنابراین مسافران می توانند در طول مسیر توقف کنند، وارد جاده های فرعی شوند و از این جاذبه ها دیدن کنند. در این مطلب می خواهیم به شرح و معرفی شماری از جاهای دیدنی موجود در حاشیه جاده چالوس بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله کرج تا امل از جاده چالوس چقدر است.

فاصله کرج تا امل از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا امل از جاده چالوس حدود دویست و پنجاه کیلومتر است. البته که بخش عمده این دویست و پنجاه کیلومتر تشکیل شده از پیچ و خم های جاده چالوس و شیب های تند و گردنه های فراوان این جاده است. بنابراین نمی توان انتظار داشت که طی نمودن این دویست و پنجاه کیلومتر به اندازه طی نمودن یک دویست و پنجاه کیلومتر معمولی در مسیر یک اتوبان زمان لازم داشته باشد. در حالت عادی و با سرعت معمولی شما قادر خواهید بود دویست و پنجاه کیلومتر را در عرض کمی بیش از دو ساعت طی کنید. اما پیمودن فاصله کرج تا امل از جاده چالوس حدود دو برابر این مقدار از شما زمان خواهد گرفت.

شما می توانید فاصله کرج تا امل از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار ساعت طی نمایید.

فاصله کرج تا امل از جاده چالوس

منطقه هریجان

جاذبه های دیدنی موجود در حاشیه جاده چالوس

محبوب ترین جاذبه های گردشگری موجود در حاشیه جاده چالوس آبشارها هستند. جاده چالوس چند مورد از زیباترین آبشارهای ایران را در دل خود جای داده است. آبشار هریجان شاید شناخته شده ترین نام در بین این آبشارها باشد. آبشار هریجان که در نزدیکی روستای سیاه بیشه قرار دارد با ارتفاع بیست متری خود از دل یک صخره جاری است و به بیشه ای سرسبز فرو می ریزد. فقط خود این آبشار نیست که آن را بدل به یک قطب گردشگری کرده است. بلکه محدوده اطراف این آبشار نیز آنقدر سرسبز و دلکش و زیباست که هوش از سر هر گردشگری می رباید. در بعضی از روزهای سال محدوده اطراف این آبشار با حضور پرندگان وحشی مهاجر زیباتر از قبل نیز می شود.

آبشار دیگری که گردشگران زیادی را در مسیر جاده چالوس به خود جذب می کند آبشار خور می باشد. این جاذبه گردشگری در نزدیکی روستایی به همین نام از توابع منطقه ارنگه واقع شده است. آبشار خور پنجاه متر ارتفاع دارد و یک آبشار آرام و باشکوه در دل یک صخره بلند است. مسیر منتهی به این آبشار نیز زینت یافته از درختان انبوه گیلاس، سیب و آلو است که جلوه ای خاص را به این مسیر بخشیده اند. درست روبروی آبشار خور یکی از معروف ترین دشت های جاده چالوس یعنی دشت آویشن قرار گرفته است. رایحه دل انگیزی که از این دشت به مشام می رسد دیگر انگیزه گردشگران برای سفر به این بهشت پنهان در قلب جاده چالوس است.

دیگر آبشاری که مسافران جاده چالوس می توانند از آن بازدید کنند آبشار سپهسالار می باشد. این جاذبه گردشگری در فاصله ای حدود پانزده کیلومتر با سد کرج واقع گردیده است. آبشار سپهسالار آبشار چندان بزرگی به شمار نمی رود و تنها ده متر ارتفاع دارد. اما رنگین کمانی که در پشت این آبشار تشکیل می شود و همچنین فضای خنک محدوده زیر آبشار باعث شده است تا سپهسالار خود به یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس تبدیل شود. البته روستای سپهسالار یا همان تکیه سپهسالار جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد. مهمترین این جاذبه ها مقبره امامزاده ابراهیم است که یکی از اماکن مذهبی ویژه در ایران محسوب می شود. چرا که در قلب یک غار قرار گرفته است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جاده چالوس که شکوه آن انسان را وادار به تعظیم می کند درخت سرو اورس شهرستانک است. این درخت سرو پیر اکنون بیش از بیست و هشت قرن است که بر دل کوهپایه های البرز تکیه زده است. این درخت کهنسال که عمر آن نزدیک به سه هزار سال است به عنوان یکی از قدیمی ترین درخت های ایران به ثبت رسیده است. پهنای این سرو سبز باشکوه حدود چهارده متر و ارتفاع آن نزدیک به هفده متر است.

فاصله کرج تا امل از جاده چالوس

پاییز شهرستانک

روستای شهرستانک به جز این درخت سرو جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد. این روستای توریستی که در کیلومتر چهل و چهار جاده چالوس قرار گرفته است به سبب پاییز زیبا و هزار رنگ خود مورد توجه گردشگران و علی الخصوص عکاسان حرفه ای زیادی است. اما شهرستانک در اصل روستایی ییلاقی است و بهترین زمان سفر به آن فصل تابستان می باشد. چشمه گله گیله یکی از پرآب ترین چشمه های جاده چالوس است که رودخانه روستای شهرستانک از آن سرچشمه می گیرد. این چشمه که در نزدیکی بافت مسکونی روستا واقع شده است با درختان انبوه آلبالو که بر حاشیه آن روییده اند از زیبایی خاصی برخوردار می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید