۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 55417668

نبشی‌ها یکی از مصالح ساختمانی با دو ضلع عمود برهم هستند که عمده کاربرد استفاده از این محصولات، چهارچوب درب‌ها و همچنین لبه‌های تیز دیوارهاست.

بررسی روند تاریخچه قیمت نبشی

به طور کلی از این محصول باید در هر پروژه ساختمانی استفاده کرد. در زمان برآورد بودجه ساختمانی، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشت، قیمت نبشی است؛ چرا که معمولا پروژه‌های بزرگ به تعداد زیادی نبشی نیاز دارند و در برخی از پروژه‌ها با توجه به نوع پروژه به تعداد کم‌تری از این محصول نیاز خواهیم داشت. در این متن می‌خواهیم به بررسی تاریخچه قیمت نبشی بپردازیم. اگر اطلاع از روند قیمتی این محصول برایتان اهمیت دارد و به فکر خرید نبشی هستید، تا پایان این متن با ما همراه باشید.

نبشی فولادی چیست؟

همان‌طور که در مقدمه گفته شد، نبشی‌های فولادی یکی از قطعات و مصالح ساختمانی مهم هستند که اکثر افراد در پروژه‌های ساختمانی از آن استفاده می‌کنند. با کمک این قطعه ساختمانی می‌توانید لبه‌های تیزی را که در گوشه و کنار خانه‌ها و قاب‌ها می‌بینید، بپوشانید و به نوعی به آن‌ها استحکام ببخشید. این محصول برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین امر استفاده از آن را در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی فراگیر کرده است.

استفاده از این محصولات به‌طور کلی می‌تواند محیط زندگی را زیبا کند، آن را از لبه‌های تیز محافظت کند و دوام و استحکام سطوح مختلف را در پروژه‌های مختلف ساختمانی افزایش دهد. امروزه از این محصولات برای قسمت‌های مختلف خانه به ویژه سرویس‌های‌بهداشتی، قاب‌ها، آشپزخانه‌ها و اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، مدارس و ... استفاده می‌شود. نوعی از این محصولات با نام نبشی‌های گالوانیزه برای کاهش هزینه‌های نگهداری و حفظ ظاهر داخلی ساختمان ایده‎آل هستند. انواع مختلفی از نبشی‌ها را می‌توان با توجه به جنس، رنگ و طرح آن‌ها دسته‌بندی کرد. نبشی‌ها از جنس استنلس استیل به محافظت از آسیب به سازه جلوگیری می‌کنند، بادوام هستند و نمی‌توانند به راحتی در معرض آسیب قرار گیرند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های تکنولوژیکی نصب نبشی‌ها از جنس استنلس استیل را آسان کرده است. این محصولات را می‌توان به سرعت نصب کرد. از این رو، فرآیند نصب را سریع و آسان می‌کند. به غیر از این موارد، استفاده از نبشی‌ها گالوانیزه باعث بالا رفتن عمر سازه خواهند شد. این محصولات طول عمر بالایی دارند. آن‌ها بهترین سرمایه‌گذاری هستند که می‌توانید برای دوام ساختمان خود انجام دهید.

افرادی که نیاز به حفاظت سنگین برای دیوارهای گوشه ساختمان خود دارند، می‌توانند نسبت به خرید نبشی گالوانیزه اقدام کنند.

به طور کلی از نبشی فولادی می‌توان در کاربردهای زیر استفاده کرد:

  • ساخت سازه‌های خرپایی؛
  • ساخت بادبندها و اسکلت‌های فلزی؛
  • اتصال ستون‌ها در پل‌سازی؛
  • اتصال ستون‌ها در سدسازی؛
  • استحکام فونداسیون؛
  • وصل ستون‌ها با تیرآهن و موارد این‌چنینی دیگر؛
  • دکل‌های انتقال نیرو؛
  • ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات؛

قیمت روز نبشی

باتوجه به کاربردهای زیاد نبشی در ساختمان‌سازی و همچنین صنایع مختلف، اطلاع از نمودار قیمت نبشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اطلاع از قیمت روز آن است. کاربران می‌توانند باتوجه به نیاز پروژه خود و با استفاده از نوسانات قیمت نبشی، محصول خود را با مشخصات موردنظر و در موقعیت‌های مناسب شناسایی کنند.

تاریخچه قیمت نبشی و اطلاع از بازده قیمتی این محصول برای بسیاری از افراد فعال در حوزه فولاد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که نبشی یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی در ساختمان‌سازی است. عواملی مختلفی بر تاریخچه قیمت نبشی تاثیرگذار هستند و نمی‌توان به صورت دقیق قیمت این محصول را تحلیل یا حتی در روزهای آینده پیش‌بینی کرد. کوچک‌ترین نوسان در قیمت این محصول می‌تواند در هزینه‌های نهایی پروژه شما تاثیرگذار باشد.

همان‌طور که می‌دانید، نبشی در بازار به دو صورت بال مساوی یا (V) و بال نامساوی یا (L) عرضه می‌شود که هرکدام خواص خود را دارند و برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شوند. البته به این نکته هم اشاره کنیم که با گالوانیزه کردن نبشی‌ها، امکان استفاده از آن در مکان‌های مختلف افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی عوامل زیر می‌توانند در قیمت روز نبشی تاثیرگذار باشند:

  • نوسانات نرخ ارز و دلار
  • قیمت‌های جهانی
  • هزینه مواد اولیه
  • بررسی قیمت‌های جهانی
  • ابعاد و ضخامت نبشی موردنظر باتوجه به نوع پروژه
  • میزان عرضه و تقاضا
  • و...

هرکدام از این پارامترها یا به تنهایی یا با وجود چند مورد می‌توانند در قیمت نهایی نبشی تاثیرگذار باشند. به‌عنوان مثال: میزان عرضه و تقاضا یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه است. به هر اندازه که عرضه کم‌تر و تقاضا برای این محصول بیش‌تر باشد، قیمت نبشی روند صعودی به خود خواهد گرفت و حتی برعکس این موضوع هم می‌تواند در بازار فولاد دیده شود.

قیمت مواد اولیه و هزینه‌های جهانی هم در روند قیمتی نبشی تاثیرگذار هستند؛ اگر قیمت مواد اولیه نبشی افزایش پیدا کند، شما شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار فولاد خواهید بود.

تاثیرات قیمت نبشی بر سازه

همان‌طور که گفتیم؛ استفاده از نبشی باعث افزایش تحمل سازه در برابر فشار و تنش‌های وارد بر آن می‌شود؛ در نتیجه افزایش عمر سازه را هم به دنبال خواهد داشت. در برخی از پروژه‌های ساختمانی به تعداد زیادی از نبشی‌ها نیاز خواهیم داشت و در برخی دیگر کم‌تر؛ به همین دلیل قیمت نبشی تاثیر چشم‌گیری در هزینه ساخت و بودجه کل دارد.

بررسی روند تاریخچه قیمت نبشی

در نمودار زیر می‌توانید نمودار تاریخچه قیمت نبشی آریان فولاد از بنگاه تهران با ضخامت هشت را مشاهده کنید.

بررسی روند تاریخچه قیمت نبشی

نمودار شکفته ۳*۳۰*۳۰ ۶ متری بنگاه تهران با ضخامت ۳

بررسی روند تاریخچه قیمت نبشی

تاریخچه قیمت نبشی ۶ و ۸ با طول ۱۲ متر

استفاده از نبشی نه فقط در ساختمان‌سازی بلکه در بخش‌های مختلف صنعتی به کار می‌رود. این محصول در سایزهای چهار و ده و همچنین طول شش و دوازده‌متری تولید می‌شود. از این محصولات می‌توان برای اتصال ستون به پل، صنعت خودروسازی، آهن کشی چاه آسانسور و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد. نوسانات قیمت فولاد می‌تواند در قیمت نهایی نبشی شش و دوازده‌متری تاثیرگذار باشد.

اطلاع از تغییرات قیمت این محصول می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید در بهترین فرصت اقدام به خرید اینترنتی نبشی کنید.

سخن پایانی

قیمت نبشی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین اجزای ساختمانی برای آن دسته از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، اهمیت زیادی دارد. اطلاع از تاریخچه قیمت نبشی و همچنین بررسی نمودار نوسانات قیمت این محصول می‌تواند در کاهش هزینه‌های نهایی پروژه شما تاثیر داشته باشد؛ چرا که با اطلاع از روند قیمتی نبشی به صورت روزانه می‌توانید این محصول را در درست‌ترین زمان خریداری کنید. دقت داشته باشید که نمودار قیمت نبشی در سایزهای سه، چهار و پنج باهم متفاوت است که اطلاعات دقیقی از قیمت این محصول در سایزهای مختلف می‌دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید