ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در مورد حادثه سفارت آذربایجان گفت: درباره این موضوع قائل به خویشتنداری و پرهیز از شتابزدگی هستیم.

مراجع انتظامی و قضایی در حال بررسی حادثه سفارت آذربایجان هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی فرا رسیدن ایام دهه فجر را تبریک گفت.

ناصر کنعانی با اشاره به فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با خواست و اراده مردم ایران و بدون هیچ گونه مداخله خارجی به موفقیت رسید .

وی افزود: گفتمان جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جغرافیای پیرامونی به عنوان یک گفتمان غالب مطرح است .

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که براساس تحقیقات انجام شده حمله صورت گرفته به سفارت آذربایجان براساس انگیز ه های شخصی و خانوادگی بوده است گفت: متاسفانه بعد از این اتفاق دولت آذربایجان تصمیم گرفت که فعالیت‌های سفارتخانه خود در تهران را تعلیق کند.

کنعانی با بیان این که مراجع ذی ربط انتظامی و قضایی همچنان با دقت در حال بررسی ابعاد این حادثه تلخ هستند ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران قائل به خویشتنداری و بررسی توام با طمانینه و آرامش سیاسی و پرهیز از شتابزدگی و پیش داوری برای قضاوت در مورد این حادثه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این که اخیرا گفت‌وگوهایی بین ایران و روسیه در مورد سوریه در مسکو برگزار شده است، گفت: این گفت‌وگو ها بخشی از روند دیپلماسی است که در ارتباط با تحولات سوریه انجام شده است.

وی همچنین خبر داد که دبیر شورای عالی امنیت ملی برای شرکت در نشست دبیران شورای امنیت کشورهای همسایه افغانستان به روسیه سفر می کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید