مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تفاهمنامه همکاری در راستای گسترش گردشگری سلامت و ارتباط با کشورهای هدف برای جذب گردشگر سلامت میان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسسه شهدای جمهوری عراق منعقد شد.

امضای تفاهمنامه برای جذب گردشگر سلامت در مشهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر داوود خوش شکن افزود: این قرارداد همکاری میان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رییس بنیاد شهید عراق به امضا رسیده و در آن مقرر شده که خدمات باکیفیت طبق تعرفه مصوب گردشگری سلامت ارائه شود ضمن این که با امضای این تفاهمنامه هزینه تمام شده گردشگران سلامت به علت نبود واسطه ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه موسسه شهدای جمهوری عراق بیماران خود را برای درمان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام می‌کند و دانشگاه خدمات مورد نیاز بیماران را براساس ضوابط وزارت بهداشت و تعرفه‌های مصوب به بیماران ارایه می‌دهد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در راستای توسعه صنعت گردشگری سلامت با ۲ هدف جذب این گردشگران و همچنین افزایش درآمد بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت (آی.پی.دی)، انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای راهنمایی مستقیم بیمار به مراکز درمانی را انجام داده است.

خوش شکن افزود: از ابتدای سال تا کنون تفاهمنامه‌های زیادی با کشورهای عراق، تاجیکستان، ازبکستان و دیگر کشورها در حوزه گردشگری سلامت منعقد شده است و در آخرین اقدام صورت گرفته با موسسه شهدای جمهوری عراق که ۳۵۰ هزار شهید مدافع حرم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده شهید را زیر پوشش دارد تفاهمنامه همکاری امضا شده است.

وی اضافه کرد: امسال تعداد بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت (آی.پی.دی) دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۹ بیمارستان و این عدد با موارد جراحی محدود و کلینیک‌ها به ۳۲ مورد رسیده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در برنامه کاری ما چهار بیمارستان و هفت درمانگاه و کلینیک در نوبت دریافت مجوز آی.پی.دی هستند تا بتوانند در امر پذیرش و درمان گردشگران سلامت فعال باشند و باید اشاره کرد که این مجوزها مستقیم و پس از کسب امتیازات لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود.

خوش شکن افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر بیمارستان‌های این دانشگاه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تهران برگزار می‌شود حضور پررنگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف از جمله حوزه سلامت به نمایش در می‌آید و مجموعه‌های درمانی دارای مجوز از نقاط مختلف کشور از جمله خراسان رضوی و مشهد در آن حضور دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید