۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 55415393

رئیس امارات متحده عربی و معاون وزیر دفاع عربستان در برنامه‌ای از پیش اعلام نشده به پاکستان سفر کردند.

 رئیس امارات به پاکستان رفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، منابع رسمی در اسلام‌آباد به اهداف سفرهای جداگانه معاون وزیر دفاع سعودی و رئیس امارات اشاره‌ای نکرده‌اند. در این حال مقام ارشد سعودی امروز با وزیر دفاع پاکستان و روز گذشته نیز با فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

امروز نیز «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در فرودگاه شهر "رحیم یار خان" از «محمد بن زاید» رئیس امارات و هیات همراه وی استقبال کرد. طرفین در نشستی آخرین تحولات مرتبط با روابط دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند: سرلشکر «طلال عبداله العطیبی» معاون وزیر دفاع عربستان در شهر راولپندی با ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان دیدار و طرفین پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های دفاعی و نظامی رایزنی کردند.

وزارت دفاع پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع این کشور در دیدار با مقام سعودی برای تعمیق روابط دفاعی اسلام‌آباد و ریاض عقد قرارداد همکاری راهبردی همه جانبه را مطرح کرد.

اواسط دیماه امسال ژنرال عاصم منیر برای اولین سفر رسمی خود پس از انتصاب به عنوان فرمانده ارتش پاکستان به عربستان رفت و با رهبران سیاسی و نظامی سعودی دیدار کرد. وی پس از ریاض به ابوظبی رفت جایی که فرمانده ارتش پاکستان با رییس امارات و مقامات نظامی این کشور ملاقات کرد.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بیست و دوم دیماه امسال سومین سفر رسمی خود را به امارات متحده عربی انجام داد. این بازدید درحالی صورت گرفت که اسلام‌آباد برای غلبه بر بحران اقتصادی در داخل از جمله کاهش بی‌سابقه ذخایر ارزی به کمک‌های مالی ابوظبی چشم دوخته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید