۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55414882

چندماهی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و در این مدت ۱۴۶ خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف وارد بورس شده است.

قیمت ۲۰۷ در بورس چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، عرضه خودرو در بورس کالا نیمه اردبیشهت ماه امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد. این عرضه باعث شد که قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد کاهش زیادی داشته باشد و متقاضیان خودرویی با قیمت واقعی بخرند.

تا به امروز بیش از ۱۴۶ خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بورس کالا عرضه شده که از این خودروها استقبال بسیار زیادی شده و اغلب مردم درخواست افزایش تعداد عرضه‌های خودرو در بورس کالا دارند.

به طور کلی در این شرایط عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مردم است اما مشکل تعداد عرضه‌هاست. میزان عرضه‌ها در مقایسه با تعداد متقاضیان بسیار کم است و همین موضوع باعث شده که در برخی از موارد مردم بالاترین قیمت را برای خرید خودرو پیشنهاد دهند.

در میان این عرضه‌ها پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دستی نیز وارد بورس کالا شد. در حالی که قیمت پژو ۲۰۶ با احتساب دلار آزاد در طول ۵ سال گذشته روندی افزایشی داشته، خریداران پژو ۲۰۷ در بورس کالا این خودرو را نسبت به سال ۱۳۹۶ (به لحاظ دلاری) ارزان‌تر توانسته‌اند بخرند.

این در حالی است که کمتر از ۲ درصد خودروهای تولیدی در بورس کالا عرضه شده و با افزایش و تنوع خودروهای عرضه شده در بورس کالا، کاهش قیمت بیشتری در بازار خودرو رخ خواهد داد.

قیمت ۲۰۷ در بورس چقدر است؟

در آخرین معامله بورس کالا، پژو ۲۰۷ دستی با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفت که با احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات به ۴۵۶ میلیون تومان می‌رسد؛ در مقابل قیمت ۲۰۷ در آگهی موجود در سایت‌ها حدود ۹۲ میلیون تومان گران‌تر است. یعنی بر اساس آگهی این خودروها در سایت‌ها با قیمت حدود ۵۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

چه کسانی نمی‌توانند از بورس خودرو بخرند؟

برخی نمی‌توانند از بورس کالا خودرو بخرند؛ چرا که شرط و لازمه خرید خودرو از بورس کالا داشتن کد بورسی کالایی و حساب وکالتی است. یعنی اگر فردی کد بورسی کالایی و حساب وکالتی نداشته باشد نمی‌تواند از بورس کالا خودرو بخرد.

همچنین هر متقاضی تنها یک خودرو می‌تواند بخرد و به واسطه این موضوع خودرو به خریدار واقعی می‌رسد. در همین حال در برخی عرضه‌ها برای افرادی که از سال ۹۸ بدین سو از خودروسازان، خودرو خریده باشند، ثبت سفارش ممنوع است.

در همین حال خرید خودرو تنها برای افرد بالاتر از ۱۸ سال مجاز است و دارندگان کد بورسی کمتر از ۱۸ سال نمی‌توانند از این طریق خودرو خریداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید