سپتیک تانک نوعی مخزن است که به لوله کشی های منازل وصل می شوند که در واقع پسماند فاضلاب را در خود نگهداری می کنند.

هر آنچه در مورد تمیز کردن سپتیک تانک باید بدانید

این پسماندی که در خود نگهداری می کند نیاز به تمیز کردن دارند. اگر سپتیک تانک دارید از تمیز کردن آن به صورت منظم مطمدن شوید. در این مقاله نکات مهمی در مورد تمیز کردن سپتیک تانک بیان کرده ایم. همچنین در مورد کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخزن سپتیک تانک می توانید به این لینک مراجعه کنید.

چرا باید سپتیک تانک را تمیز نگهدارید؟

تمامی آب مصرفی خانه شما به سپتیک تانک وارد می شود. در واقع ما بین لوله کشی ساختمان شما و فاضلاب شهری مخزن سپتیک قرار می گیرد. هنگامیکه از توالت استفاده می کنید یا ماشین ظرفشویی صنعتی ظرفها را می شورد و در حمام دوس می گیرید آب مصرفی شما از داخل سپتیک تانک عبور می کند. مواد زائد و اضافی و در سپتیک قرار می گیرد باقی مایعات به یک میدان تخلیه دیگر مانند لوله کشی فاضلاب عبور می کند.

وقتی مواد زائد و زباله های داخل شروع به تجزیه شدن می کنند در واقع یک لجن از مواد تجزیه شده درست می شود. تمیز کردن منظم به صورت هفتگی یا ماهانه از جمله پمپاژ مخزن می تواند سپتیک را تمیز نگهدارد. همچنین از سر ریز شذن مواد لجن در سپتیک جلوگیری می کند.

هر آنچه در مورد تمیز کردن سپتیک تانک باید بدانید

خودتان زباله ها را سپتیک تانک خارج کنید

شاید شما بخواهید بدانید که آیا از نظر فنی می توانید زباله ها و لجن های داخل سپتیک را خارج کنید؟ جواب سوال مثبت است. با این حال بهتر است یک متخصص که تجربه این کار را دارد آن را برای شما انجام دهد. تمیز کردن و خارج کردن زباله از آن یک امر چالش برانگیز است که باید توسط یک کاردان انجام شود. اگر شما این کار را به درستی انجام ندهید احتمالا به سپتیک خود آسیب می رسانید و شاید حتی نتوانید تمامی زباله ها را از داخل سپتیک خارج کنید. توجه کنید در صورتیکه یک نتوانید سپتیک خود را به درستی تمیز کنید ممکن است هزینه های زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

یک متخصص انجام این کار تمامی زباله ها و لجن ها را از سپتیک شما خارج می کند. همچنین پیدا کردن سپتیک در زیر خاک شاید برای شما آسان نباشد اما کسی که تجربه این کار را دارد می تواند سپتیک شما را شناسایی کند و آن را از زیر خاک بیرون بیاورد.

مخزن خود را چند وقت یکبار باید تمیز کنید؟

جواب این سوال به عوامل متعددی وابسته است. اندازه مخزن، جنس مخزن، تعداد افرادی که در آنجا زندگی می کنند، میزان زباله هایی که در استفاده از آب تولید می کند و همچنین جنس خاکی که سپتیک در آنجا قرار دارد می توانید بر بازه زمانی تمیز کردن مخزن سپتیک شما تاثیر گذار باشد.

هر آنچه در مورد تمیز کردن سپتیک تانک باید بدانید

از کجا بدانید که مخزن شما نیاز به تمیز شدن دارد؟

معمولا متخصصینی که در زمینه تمیز کردن سپتیک تجربه دارن آنرا تشخیص می دهند. اما به طور کلی وقتی آب خانه شما به آرامی تخلیه می شود می تواند نشانه این باشد که سپتیک شما نیاز به تخلیه دارد. هنگامیکه دوش می گیرید یا ظرف می شورید می توانید این علایم را ببینید. البته بوی بد مخزن هم می تواند نشانه پر بودن مخزن سپتیک باشد. بوهای سپتیک از طریق لوله های خانگی به داخل خانه بازگردد. هر زمانی که متوجه شدید بوی بدی از لوله ها به مشام می رسد بدانید که سپتیک تانک شما پر است.

اما شاید بارزترین شواهد مبنی بر پر بودن سپتیک، سر ریز مخزن شماست. هنگامیکه این اتفاق بیافتد شما آب و زباله را در اطراف مخزن خود می بینید. توصیه اکید ما این است که از محل قرار گیری سپتیک آگاه باشید تا بتوانید مراقبتهای بهداشتی را رعایت کنید.

اگر میخواهید متخصصین تمیز کردن سپتیک را برای شما انجام دهند می توانید با شرکت پایپ صنعت خاورمیانه به آدرس اینترنتی https://pipe-sanat.com/  مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید