۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 55414769

کلیسای نوودویچ یکی دیگر از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مسکو است که در نزدیکی لوژنیکی قرار دارد و یکی از معروف‌ترین دیرها و کلیساهای قدیمی کلان شهر مسکو است.

سفری به یاد ماندنی به مسکو

سلام نو-سرویس گردشگری: مسکو پایتخت زیبای کشور روسیه است که از مهم‌ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به ‌شمار می‌رود. این کلان شهر روسیه شامل جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی بسیاری است که گردشگران زیادی از سرتاسر جهان برای بازدید از آن‌ها راهی پایتخت روسیه می‌شوند. برای اینکه بتوانید سفر بی‌نظیری را تجربه کرده و از تمامی مناطق گردشگری مسکو به خوبی دیدن کنید باید اطلاعاتی راجع به آن‌ها کسب کنید. همراه ما باشید.

مجسمه بزرگ پیتر یکم

سفری به یاد ماندنی به مسکو

مجسمه بزرگ پیتر یکم یکی از مناطق گردشگری مسکو است. این بنای تاریخی با ۹۸ متر ارتفاع به افتخار ۳۰۰ سال نیروی دریایی روسیه که توسط پیتر یکم تاسیس شده بود، ساخته شد. بنای تاریخی مجسمه بزرگ پیتر یکم نزدیک به ۱۰۰۰ تن وزن دارد که شامل ۶۰۰ تن فولاد ضد زنگ، برنز و مس است. این مجسمه در کنار رود موسکوا و بخش جنوبی کرملین قرار دارد.

بلوار پتروفکا

سفری به یاد ماندنی به مسکو

بلوار پتروفکا از دیگر مناطق گردشگری مسکو است که با نام‌های بلوار پترووکا و بلوار پتروکا نیز شناخته می‌شود. بلوار پتروفکا یکی از مهم‌ترین مناطق خرید در مسکو روسیه است. مراکز خرید بزرگ و لوکسی را در بلوار پترووکا خواهید دید. علاوه‌ بر محصولات برندهای لوکس، می‌توانید سوغاتی‌های روسیه را از جمله کلاه‌های خز و خاویار نیز در فروشگاه‌های پتروفکا پیدا کنید.

کلیسای نوودویچ

سفری به یاد ماندنی به مسکو

کلیسای نوودویچ یکی دیگر از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مسکو است که در نزدیکی لوژنیکی قرار دارد و یکی از معروف‌ترین دیرها و کلیساهای قدیمی کلان شهر مسکو است. این کلیسا از بناهای قدیمی شهر محسوب می‌شود و سالیان سال مورد توجه ادیبان و ادب‌دوستان روسیه و حتی سرتاسر دنیا بوده است. این کلیسا و دیر به افتخار تسخیر شهر سمولنسک توسط واسیلی سوم، شاهزاده بزرگ مسکو، در بخش جنوب غربی مسکو در منطقه لوژنیکی بنا شد. این دیر در قرن‌های ۱۶ و ۱۷ پناهگاه زنانی از اشراف و خانواده سلطنتی بود که تارک دنیا شده و به راهبگی روی آورده‌ بودند. بعدها با روی کار آمدن حکومت کمونیستی روسیه، بخشی از دیر به گورستان تغییر کاربری داد و به محلی برای دفن ثروتمندان منطقه تبدیل شد. با گذشت زمان محل دیر یک قبرستان فرا منطقه‌ای شد و توسعه یافت، به صورتی که در پایان قرن نوزدهم مجبور شدند محدوده آن را گسترش دهند. منطقه جدیدی نیز در سال ۱۹۰۴ بخش جنوبی آن اضافه کردند.

باغ وحش مسکو

سفری به یاد ماندنی به مسکو

باغ وحش مسکو از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری با مساحتی معادل ۲۱.۵ هکتار، در سال ۱۸۶۴ توسط تعدادی از پرفسورهای بیولوژیست دانشگاه ملی مسکو تاسیس و راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۱۹، درهای آن را به روی عموم مردم باز کردند. امروزه باغ وحش مسکو بیش از ۶۵۰۰ جانور از هزار گونه مختلف را در دل خود جای داده است. یکی از کارهای مهم باغ وحش جذاب مسکو، مطالعه روی رفتار، عادات غذایی و تولید مثل گونه‌های در خطر انقراض است.

کلیسای بشارت

سفری به یاد ماندنی به مسکو

کلیسای بشارت از دیگر مناطق گردشگری مسکو از مجموعه کلیساهایی است که در نزدیکی کاخ کرملین قرار دارد. این کلیسا به ساختمان اصلی کاخ کرملین نیز راه دارد. دیوارها و سقف این کلیسا با نقاشی‌هایی بی‌نظیر و قدیمی بسیار دیدنی آراسته شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید