۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55414433

کلیسای بوم ژیزوس گوا از جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی که از محبوب‌ترین کلیساهای گوا به‌ شمار می‌رود و در کنار دیگر کلیساهای منطقه، نشانه‌ای از دوران استعمار دولت پرتغال است. پیکر مومیایی زاویر مقدس، مبلغ پرتغالی مسیحیت در گوا، در محل همین کلیسا نگهداری می‌شود.

معبد شانتادورگا

سلام نو-سرویس گردشگری: گوا شمالی بخشی از ایالت گوا هند است. گوا شمالی دارای جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری است که مقصد گردشگری بسیاری از سرتاسر جهان است. اگر قصد دارید سفری به بخش گوا شمالی کشور هند داشته باشید، در ادامه همراه ما باشید.

کلیسای بوم ژیزوس گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی

کلیسای بوم ژیزوس گوا از جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی که از محبوب‌ترین کلیساهای گوا به‌ شمار می‌رود و در کنار دیگر کلیساهای منطقه، نشانه‌ای از دوران استعمار دولت پرتغال است. پیکر مومیایی زاویر مقدس، مبلغ پرتغالی مسیحیت در گوا، در محل همین کلیسا نگهداری می‌شود. کلیسای بوم با ساخت در اوایل قرن ۱۷ میلادی، ۴۰۸ سال از عمر کلیسا می‌گذرد و بنای آن به‌ عنوان بهترین نمونه از معماری باروک در هند محسوب می‌شود. با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی نام کلیسای بوم ژیزوس در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

معبد شانتادورگا

جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی

معبد شانتادورگا از دیگر جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی است که در ۳۳ کیلومتری پانجی، در کوهپایه روستای کوهستانی کاوالم قرار دارد. همان‌طور که از نام این معبد پیدا است، به شانتادورگا، از محبوب‌ترین خدایان هندو در میان اهالی گوا، اختصاص دارد. مجسمه‌هایی از الهه دورگا یا شانتادورگا، الهه ویشنو و الهه شیوا در این معبد نگهداری می‌شوند. وجود این سه الهه‌ مقدس در کنار هم، به میانجی‌گری الهه دورگا در جنگ میان دو الهه ویشنو و شیوا اشاره دارد. معبد شانتادورگا دارای بنایی با معماری هندی- پرتغالی است. مهمان‌خانه‌های بسیاری در کنار معبد شانتادورگا با هدف راحتی بازدیدکنندگان نیز ساخته شده‌اند.

ساحل کوئریم

جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی

ساحل کوئریم از دیگر جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی است که با نام ساحل کری نیز شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین ساحل در شمالی‌ترین بخش گوا است. ساحل کوئریم شامل باریکه‌ای شنی با تعداد کمی از صخره‌ها و ردیفی از درختان است و یکی از سواحل خلوت گوا به‌ شمار می‌رود، همچنین گردشگران و دست‌فروش‌های کمتری در آن حضور دارند. همین موضوع نیز این ساحل را به مقصدی آرامش‌بخش مبدل کرده است. تماشای طلوع زیبای آفتاب، پیاده‌روی در امتداد ساحل و استراحت زیر سایه درختان روز تفریحی دلپذیری را در ساحل کوئریم برایتان می‌سازد.

کلیسای سنت سباستین پانجی

جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی

کلیسای سنت سباستین پانجی در لیست جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی قرار دارد. قدمت این کلیسا به سال ۱۸۱۸ میلادی بازمی‌گردد و در انتهای جنوبی پانجی، در میدانی کوچک واقع شده است. کلیسای سنت سباستین به شخص سنت سباستین وقف شده است، قدیسی که در روزگار کهن، مردم او را به‌عنوان رهایی‌بخش از مشکلات، بیماری‌های واگیر و جوندگان، به‌خصوص در دوران همه‌گیری بیماری طاعون در گوای قدیم می‌پرستیدند. کلیسا با بنایی سفید رنگ و جذاب که مهم‌ترین جاذبه آن شمایل چشم‌گیر عیسی مسیح بر صلیب است. طبق گفته‌ها این نمونه، تنها شمایل عیسی بر صلیب با چشمان گشوده است. همچنین، این شمایل گواهی از دوران تفتیش مذهبی گوا در قرن ۱۵ میلادی نیز به شمار می‌رود.

شنبه بازار شبانه مکی

جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی

شنبه بازار شبانه مکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری گوا شمالی است که با بیش از ۱۰۰ غرفه، از مراکز خرید جالب گوا در هند است که در آن محصولات و صنایع دستی سنتی گوا و صنایع دستی چینی و تبتی به بازدیدکنندگان و گردشگران عرضه می‌شود. دکه‌های متعدد غذا در این منطقه، بهترین غذاهای سنتی و فست‌فودهای بین‌المللی را سرو می‌کنند و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان محلی از دیگر جاذبه‌های هیجان‌انگیز شنبه بازار مکی است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید