اگر در آپارتمان زندگی می کنید نمی توانید هر سگی را برای نگهداری انتخاب کنید. در این مطلب به معرفی بهترین نژاد سگ آپارتمانی پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

پیدا کردن سگ مناسب برای نگهداری در آپارتمان (البته با نظر گرفتن این که به حقوق همسایه های خود احترام می گذارید) گاهی اوقات می تواند برای شما بسیار سخت باشد و در ذهن خود گزینه های انتخابی محدودی را در نظر داشته باشید. فاکتور هایی مانند ابعاد آپارتمان، موقعیت قرارگیری ساختمان و حتی سن و سال همسایه های شما می توانند در انتخاب سگ خانگی شما تاثیرگذار باشند.

اما اصلا جای نگرانی در مورد این عوامل  وجود ندارد و طیف های گسترده نژاد های سگ های آپارتمانی می تواند دست شما را برای انتخاب همچنان باز نگه دارد. قبل از آوردن یک سگ جدید به آپارتمان خود، ضروری است که در مورد انتخاب بهترین نژادی که با سبک زندگی شخصی شما و همچنین فضایی که در آن زندگی می کنید کمی فکر کنید.

تعداد بسیار زیادی نژاد سگ وجود دارند که همگی زیبا هستند. البته هر کدام نیز ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. حال اگر قصد خرید سگ آپارتمانی داشته باشیم انتخابمان کمی محدودتر می‌شود. زیرا برخی نژادهای سگ به خاطر تحرک بالا و پارس زیادی که دارند به هیچ وجه برای زندگی در آپارتمان مناسب نیستند. در زمان انتخاب یک سگ آپارتمانی باید تمامی موارد از پارس کردن، انرژی نژاد تا میزان نیاز روزانه به تحرکش را بررسی کنید. 

سگ اسکیمو آمریکایی

سگ اسکیمو آمریکایی برای زندگی آپارتمانی بسیار مناسب است. برای نگهداری از این حیوان نیازی نیست که حتما حیاط داشته باشید زیرا آن‌ها تحرک زیادی ندارند. البته به این موضوع توجه کنید که برای پیشگیری از اضافه وزن باید حتما سگ اسکیمو آمریکایی را به پیاده روی ببرید. همچنین اگر به صورت منظم ورزش نکنند، عصبی می‌شوند و پارس می‌کنند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

این نژاد سگ آپارتمانی ارتباط خوبی با کودکان دارد. بنابراین اگر فرزند کوچکی دارید انتخابی عالی برای شما است. نکته جالب در مورد این سگ، تبار آلمانی آن است. در واقع سگ اسکیمو آمریکایی توسط مهاجرین آلمانی به آمریکا برده شده است.

سگ اسکیمو آمریکایی یک حیوان فوق العاده باهوش است. به راحتی می‌توانید به این سگ ترفندها و حرکات مختلف را آموزش دهید. رابطه خوبی با حیوانات دیگر دارد. آن‌ها در سنین کم تحرک بیشتری دارند. اما هر چه بزرگتر می‌شوند ترجیح می‌دهند به جای دویدن توسط صاحبانشان نوازش شوند.

سگ اسکیمو آمریکایی در سه سایز عروسکی، مینیاتوری و استاندار وجود دارد. وزن سگ‌های عروسکی حداکثر ۵ کیلوگرم است. آن‌ها علاقه زیاد به آب و هوای سرد دارند و عاشق آب بازی هستند.

نژاد بیچون فریز

بیچون فریز یکی از شادترین و مهربان‌ترین سگ‌های خانگی است. این نژاد سگ انتخاب خوبی هم برای کسانی است که در آپارتمان زندگی می‌کنند و هم برای کسانی که در خانه ویلایی زندگی می‌کنند. آن‌ها فقط به محبت نیاز دارند که آرام شوند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

این سگ عروسکی با موهای سفید می‌تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. این سگ آپارتمانی دچار اضطراب جدایی است. به همین علت اگر مدت زمان طولانی در خارج از خانه هستید این سگ برای شما مناسب نیست. آن‌ها با تمام سبک‌های زندگی به راحتی سازگار می‌شوند البته به شرطی که مدت زمان زیادی را تنها در خانه نمانند. برای نگهداری از این سگ به نکات زیر توجه کنید:

  • بیچون فریز مانند سایر سگ‌ها نیاز به ورزش منظم دارند برای اینکه انرژی زیاد خود را تخلیه کند.
  • آن‌ها باهوش و آموزش‌پذیر هستند.
  • نژاد بیجون فریز نسبت به سرزش بسیار حساس هستند. به همین علت برای آموزش از لحن شدید استفاده نکنید. بهتر است از لحن محکم اما ملایم برای آموزش استفاده کنید.
  • ارتباط خوبی با سایر افراد و حیوانات دارند.
  • این نژاد مستعد ابتلا به مشکلات پوستی و حساسیت است.
  • به خاطر سایز کوچکی که دارند. معمولا صاحبان آن‌ها بیش از اندازه مراقبشان هستند. این کار اشتباه است و می‌تواند منجر به خجالتی بودن و ترس آن‌ها شود.

بیور تریر

بیور تریر از ترکیب دو نژاد تریر و یورکشایر ایجاد شده است. این سگ رابطه دوستانه‌ای با افراد و حیوانات دیگری دارند و برای کسانی که به دنبال سگ آپارتمانی هستند مناسب است.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

بیور تریر یک سگ عروسکی و بسیار کوچک با مو سفید که بر روی آن لکه‌های قهوه‌ای نامنظم وجود دارد. با وجود اینکه موهای بلندی دارند اما ریزش کمی دارند. البته روزانه باید موهایشان را شانه کنید. همچنین موهایشان ضد حساسیت است.

نکته مهمی که در مورد بیور تریر باید بدانید این است که با وجود اینکه رابطه خوبی با کودکان دارند. اما به خاطر سایز کوچکشان، ممکن است صدمه ببینند. به همین علت فرزندان خود را برای ارتباط با این حیوان آموزش دهید.

بیور تریر نیاز دارند هر روز توسط صاحبانشان نوازش شوند. این سگ دوست دارد ساعت‌ها بر روی پاهای صاحبش بنشیند. البته به بازی کردن نیز علاقمند هستند.

پامرانین

پامرانین از نژاد سگ‌های بزرگ سورتمه‌ای است. این سگ صورت روباهی در حالی که کوچک است بسیار فعال نیز هست. به راحتی با اعضا خانواده ارتباط برقرار می‌کند. با وجود اینکه جثه کوچکی دارند به راحتی می‌توانند با سگ‌های بزرگتر رقابت کنند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

برای زندگی آپارتمانی این سگ‌ها گزینه خوبی هستند. البته تا زمانی که به شرایط عادت کنند ممکن است بیش از اندازه پارس کنند. این موضوع برای همسایگان شما احتمال خوشایند نیست. اما پس از سازگاری با محیط و بالغ شدن آرام می‌شوند. همچنین دما خانه باید متعادل باشد زیرا این سگ زیبا به شدت به گرما حساس است.

دو نکته مهم که در مورد پامرانین سگ آپارتمانی باید بدانید:

  • آن‌ها به راحتی با افراد غریبه نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. زمانی که با فرد غریبه‌ای روبرو می‌شود زیاد پارس می‌کنند. این پارس کردن ممکن است تمام طول روز ادامه داشته باشد به همین دلیل نیاز است که بیاموزند با فرمان شما ساکت شوند.
  • آن‌ها تصور می‌کنند بسیار بزرگتر از خودشان هستند. به همین دلیل به دنبال حمله به حیوانات بزرگتر هستند.

شیتزو

شیتزو یک سگ کوچک سلطنتی است که به خاطر چهره زیباییش بسیار محبوب است. موهای آویزان و گره بالایی سرش، این حیوان را تبدیل به یک سگ دوست داشتنی کرد.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

این سگ‌ها برای داشتن رابطه دوستانه با انسان‌ها آموزش دیده‌اند. آن‌ها دوست دارند با افراد مختلف از دوست و غریبه ارتباط برقرار کنند. این سگ عروسکی نه تنها خوش اخلاق، بلکه بسیار سازگار نیز هست. آن‌ها به همان اندازه که برای زندگی در خانه ویلایی مناسبند برای زندگی در آپارتمان نیز مناسب هستند. این حیوان ارتباط بسیار خوبی هم با کودکان و هم با سایر حیوانات دارد.

نژاد پاگ

پاگ ها به علت جثه بسیار کوچکشان بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی هستند که برای آپارتمان هایی که دارای حیاط یا بالکن هستند بسیار مناسب می باشند. این سگ ها قابلیت ارتباط برقرار کردن با افراد پیر و جوان و حتی کودکان را دارند و تنها نکته مهم در نگهداری آن ها دقت در رژیم غذایی مناسب و فعالیت روزمره آن ها می باشد چون این نژاد از سگ های اپارتمانی بسیار مستعد چاقی هستند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

نژاد هاوانیز

این نژاد یکی از نژاد های پشمالو با ابعاد کوچک می باشد که تنها 4 کیلوگرم وزن دارد. تبار و ریشه اصلی آن به شهر هاوانا، پایتخت کوبا در کارائیب باز می گردد. هاوانیز ها یکی از مناسب ترین سگ ها برای نگهداری در آپارتمان ها می باشند. این سگ در دسته سگ های پا کوتاه و عروسکی قرار می گیرد. موی این سگ می تواند بسیار بلند شود که در صورت بلند شدن بیس از حد امکان ریزش مو در آپارتمان وجود خواهد داشت در نتیجه مرتب نگهداشتم این نژاد و اصلاح به موقع بسیار حائز اهمیت است.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

نژاد شیواوا

شیواوا (شی هواهوا) به عنوان کوچکترین نژاد در میان سگ های آپارتمانی شناخته می شود که نام آن از منطقه هواهوا در مکزیک گرفته شده است. این حیوان بسیار سازگار با محیط های کوچک و آپارتمان ها می باشد و به فعالیت و بیرون بردن خاصی نیاز ندارد. به دلیل پوشش بدن بسیار کم پشتش نیاز به نگهداری و نظافت بسیار کمی دارد و واکنش خوبی نسبت به باز های تعاملی از خودش نشان می دهد. یکی از مهمترین نکات در نگهداری این گونه از سگ ها عدم رها کردن آن ها در مکانی مشخص و معین می باشد چون بسیار بازیگوش هستند و ممکن است سبب استرس و اظطراب در صاحب خود شوند ودر بعضی مواقع بسیار لج باز می شوند و با خردسالانی که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند میانه خوبی ندارند.

بهترین نژاد سگ آپارتمانی کدام است؟

سخن پایانی

داشتن سگ در آپارتمان به خصوص در ایران به خاطر قوانین سختگیرانه مشکل است. به همین علت برای اینکه بتوانید صدای پارس سگتان یا بازی‌هایش را کنترل کنید باید به خوبی آن را آموزش دهید. برای کاهش انرژی سگ آپارتمانی خود بهتر است به صورت منظم او را به پیاده‌روی ببرید. ورزش باعث می‌شود سگتان آرام شود و کمتر پارس کند. قبل از خرید سگ با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف، یک نژاد را انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا سگ هاسکی آپارتمانی است؟

سگ هاسکی اکر تحت تربیت مناسبی قرار بگیرد می تواند سگ آپارتمانی خوبی باشد اما باید توجه داشت که این سگ بیشتر سازگار با آب و هوای سرد است و چون جثه بزرگی دارد، ممکن است کمی نگهداری از او در آپارتمان کوچک سخت باشد. اگر محیط تان سرد و بزرگ است می تواند انتخاب مناسبی باشد.

آیا سگ ژرمن برای آپارتمان مناسب است؟

سگ ژرمن از سگ های باهوش نژاد بزرگ است و تحت تربیت درست می تواند سگ آپارتمانی خوبی باشد و حتی از بچه های کوچک هم نگهداری کند. این سگ هم مانند سگ هاسکی انتخاب مناسب تری است اگر محیط آپارتمانتان بزرگ و مناسب باشد.

آیا نگهداری سگ در آپارتمان ممنوع است؟

نگهداری از سگ در آپارتمان در صورتی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد، ممنوع نیست. البته این مورد بستگی به حساسیت همسایگان هم دارد؛ زیرا سگ بیصدا وجود ندارد و هر از گاهی پارس می کنند. همچنین نگهداری سگ در مشاعات ساختمان مانند پارکینگ و راه پله، ممنوع می باشد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید