ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که به مطالعه، پیشگیری و اصلاح اختلالات رشدی، شکل قوس‌های دندانی و وضعیت فک‌ها می‌پردازد تا تعادل مورفولوژیکی و عملکردی دهان و صورت را بازگرداند و زیبایی‌شناسی صورت را نیز بهبود بخشد.

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

هدف از ارتودنسی  دندان، درمان و نرمال سازی اکلوزالی آن ها (سطح جویدن) یا جابجایی کل مجموعه دندانی (قوس دندانی) می باشد و بیشتر از همه، برای اصلاح اختلالات عملکردی جویدن است.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که با تغییر موقعیت و روابط دندان ها و فک ها ظاهر صورت و دندان شما را بهبود می بخشد. اگر دندان های شما کج، شلوغ یا بیرون زده است، درمان ارتودنسی با بریس های شفاف یا اینویزیلاین ظاهر لبخند شما را بهبود می بخشد.

درمان ارتودنسی می‌تواند سلامت شما را نیز بهبود بخشد، زیرا زمانی که دندان‌ها به خوبی در یک راستا قرار دارند، تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است و ممکن است احتمال آسیب یا پوسیدگی کمتری داشته باشند. بریس ها یا اینویزیلاین دندان های شما را صاف می کنند تا احساس و ظاهر بهتری داشته باشید و بهتر عمل کنند. با اعمال فشار کم، دندان های شما به جای مناسب حرکت می کنند. درمان ارتودنسی در هر سنی قابل انجام است!

اهداف درمان ارتودنسی عبارتند از:

  • تغییر موقعیت دندان ها
  • اصلاح طرح لبخند، ظاهر دندان ها و فک
  • عدم ایجاد مشکل در غذا خوردن
  • جلوگیری از پوسیدگی دندانها

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

معمولا مراجعه به متخصص ارتودنسی پس از درمان هر ۲ تا ۳ ماه یکبار انجام می شود و بسته به مورد فردی شما، درمان می تواند از ۶ ماه تا ۳ سال طول بکشد. اکثر درمان های ارتودنسی بین ۱۸ تا ۲۴ ماه کامل می شوند. طول درمان شما به مواردی همچون: موقعیت اولیه دندان ها، سن بیمار، شدت ناهنجاری و نوع درمان لازم بستگی دارد.

روند درمان ارتودنسی چگونه است؟

در ابتدا متخصص ارتودنسی با انجام معاینات یک بررسی کامل از فک و دندان های بیمار تهیه می کند. قبل از اینکه متخصص ارتودنسی توصیه های درمانی را ارائه دهد، عکس های پانورامیک و مدل های مطالعه گرفته می شود. سپس متخصص با توجه به نتایج به دست امده از بررسی ها بهترین نوع درمان را برای شما انتخاب می کند.

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

مطب بهترین متخصص ارتودنسی تهران

انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران علاوه بر روش های بیان شده می تواند بر اساس پارامترهای دیگری نیز انجام شود. در واقع باید بدانید که دنیای امروز، دنیای دسترسی آزاد از طریق اینترنت است. شبکه های اجتماعی نیز راهی برای ارتباط آسان مردم با یکدیگر می باشد. پس در صورتی که قصد دارید نسبت به تحقیق و انتخاب یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی خوب اقدام کنید. می توانید از اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید. و در شبکه های اجتماعی می توانید نمونه کارهای متخصص را مشاهده کنید و نظرات آن را نیز بخوانید سپس با توجه به این موارد بهترین متخصص را انتخاب خواهید کرد.

 به این نکته توجه داشته باشید که یک متخصص ارتودنسی خوب همواره از تجهیزات و یونیت‌های دندانپزشکی به روز برای اقدامات درمانی خود استفاده می کند. ما به عنوان یک مرکز تخصص ارتودنسی در تهران در کلینیک‌های دکتر داودیان همواره از به روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات ارتودنسی بهره می‌بریم.

مهارت های متخصص ارتودنسی چیست؟

هنگامی که شما به یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، متخصص باید تشخیص دهد که شما دچار چه ناهنجاری های هستید و بهترین روش درمان برای شما چیست؟ در ادامه مواردی که متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد را نام خواهیم برد:

  • وجود فاصله بین دندان‌ها
  • کج بودن دندان‌ها (ناشی از ازدحام و شلوغی زیاد)
  • کوتاه و بلند بودن دندان‌ها
  • کوچک بودن فک‌ها (طوری که یکی از فک‌ها جلوتر یا عقب‌تر دیده می‌شود. این مساله به دلیل کافی نبودن رشد یا ناهنجاری رشد در کودکان رخ می‌دهد.)
  • انحرفات فکی
  • وجود فاصله بین دندان‌های فک بالا و پایین در جلو حین بسته بودن دهان
  • کم عرض بودن سقف و کام دهان
  • و …..

مایلید در کلینیک های دکتردرمان ارتودنسی خود را آغاز کنید؟

چنانچه مایل هستید تا درمان ارتودنسی شما یا فرزند دلبندتان توسط دکتر مسعود داوودیان (از ارتودنتیست‌های باسابقه و نام آشنای تهران) در کلینیک های تخصصی دکتر داودیان انجام شود می توانید از طریق ادرس mihanortho.com برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت آنلاین استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید