شهر سنپترزبورگ روسیه دومین شهر بزرگ این کشور بعد از مسکو است که به دلیل دارا بودن تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی، دیدنی است که بازدید از آن‌ها آرزوی بسیاری از گردشگران جهان است.

موزه سووروف

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر سنپترزبورگ روسیه دومین شهر بزرگ این کشور بعد از مسکو است که به دلیل دارا بودن تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی، دیدنی است که بازدید از آن‌ها آرزوی بسیاری از گردشگران جهان است. سنپترزبورگ که به پدیده زیبای شب‌های سفید معروف است می‌تواند مقصد گردشگری امسال شما نیز باشد. این شهر سرد و برفی علاه بر جاذبه‌های دیدنی شامل موزه‌های دیدنی و جذاب بسیاری است که هر کدام شما را با موضوعات مختلف و مرموزی راجع به این کشور آشنا می‌کند. برای کسب اطلاعات درباره موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ در ادامه همراه ما باشید.

موزه نان سنپترزبورگ

موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ + تصاویری شگفت‌انگیز

موزه نان سنپترزبورگ یکی از موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ است که تکنولوژی‌های تولید نان را از زمان‌های دیرین تا به امروز کشور روسیه بررسی می‌کند. بازدیدکنندگان موزه نان سنپترزبورگ راجع به اهمیت نان در زندگی‌های روستایی و تاثیر آن بر سنت‌هایشان بیشتر می‌آموزند و با انواع ابزار آلات پخت نان و شیرینی‌پزی مناطق مختلف روسیه آشنا می‌شوند. در یکی از بخش‌های جذاب موزه نیز به تراژدی‌ترین دوره در تاریخ سنپترزبورگ، یعنی دوران محاصره لنینگراد در طی جنگ جهانی دوم می‌پردازد، زمانی که سهم هر خانوار در روز یک نان ۱۲۵ گرمی و بسیار زمخت بود. بازدید از این موزه جذاب گردشگران را به دوران سخت و طاقت فرسای جنگ پرتاب می‌کند که در عین جذاب بودن بسیار زجرآور است.

موزه سووروف

موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ + تصاویری شگفت‌انگیز

موزه سووروف از موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ روسیه و یکی از موزه‌های نظامی آن است. موزه سووروف برای بزرگداشت ژنرال الکساندر سوورف، رهبر ارتش روسیه هنگام پیروزی بزرگ در جنگ کریمه برپا شده است. مجموعه موزه سووروف شامل ۲۰۰ هزار قطعه از وسایل و دارایی‌های مختلف نظامیان است. در سال ۱۹۱۹، موزه دیدنی سووروف توسط مسئولان دولت کمونیستی روسیه بسته شد و هنگام محاصره لنینگراد در طول جنگ جهانی دوم در اثر اصابت بمب، آسیب جدی دید.

موزه تاریخ کرونشتات

موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ + تصاویری شگفت‌انگیز

موزه تاریخ کرونشتات از موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ در شهر کرونشتات و در فاصله ۲۶ کیلومتری از سنپترزبورگ قرار دارد. بازدیدکنندگان از موزه تاریخ کرونشتات، با تاریخ ۳۰۰ ساله شهر از جمله ساختار بنادر و ساختمان‌های کرونشتات، زندگی روزانه ملوانان و مردم عادی و رسم و رسوم رایج در این شهر قلعه‌ای، آشنا می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های موزه اتاق محاصره نام دارد و یادآور خاطرات شهر از وقایع تراژیک قرن بیستم میلادی در طی جنگ جهانی دوم است.

موزه ارتباطات پاپوف

موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ + تصاویری شگفت‌انگیز

موزه ارتباطات پاپوف از موزه‌های دیدنی سنپتربورگ ویکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود که در در سال ۱۸۷۲ افتتاح شد. موزه ارتباطات پاپوف سنپترزبورگ به تکنولوژی اختصاص یافته است. مجموعه موزه ارتباطات شامل وسایل مرتبط با تاریخچه پست، تلگراف و تلفن است که از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین آن‌ها را دربرگرفته و علاوه بر مجموعه وسایل، بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات زیادی درباره رادیو، ارتباطات فضایی و ماهواره‌ای به دست آورند. از برجسته‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های موزه، کلکسیون تمبر محسوب می‌شود که در آن می‌توان آثاری از هنرمندان مدرن تمبر را نیز مشاهده کرد.

موزه‌های تاریخی و فرهنگی روسیه

موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ + تصاویری شگفت‌انگیز

موزه‌های تاریخی و فرهنگی روسیه از موزه‌های دیدنی سنپترزبورگ است که شامل موزه جذاب اتاقک و موزه شالاش لنین می‌شود که در ساحل شرقی دریاچه رازلیو واقع شده‌اند. لنین در فرار از آزار و اذیت دولت موقت، به روستای رازلیو پناه آورد و با کمک یکی از کارگران مزرعه اربابی، مدتی را در اتاقک و سپس، در شالاش پنهان ماند. شالاش در زبان روسی به معنای پناهگاهی است که با شاخه درختان درست می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید