در این مطلب به معرفی کامل خودروی سمند ال ایکس، سال ساخت، مشخصات فنی، مشخصات ظاهری و آپشن‌های آن پرداختیم. همچنین در انتهای مطلب قیمت به‌روز این خودرو را بررسی کردیم.

بررسی مشخصات فنی و ظاهری سمند (lx Ef۷)

ایران خودرو یکی از تولیدکنندگان برتر اتومبیل‌های داخلی است که اکثر محصولات آن نسبت به تولیدات رقیب دیرینه‌اش یعنی شرکت خودروسازی سایپا، کیفیت بهتری دارد. ماشین سمند یکی از محصولات سدان خانوادگی این شرکت است که به عنوان یک خودرو با سایز متوسط در زمره پرفروش‌ترین اتومبیل‌های داخلی با قیمت نسبتاً مناسب قرار دارد.

البته شاید یکی از دلایل محبوبیت این خودرو در نوع دوگانه سوز آن، مصرف سوخت کم باشد. اگرچه این خودرو سال‌های سال در ردیف محصولات پرطرفدار قرار دارد، اما زمزمه‌های توقف تولید آن در همین روزها به گوش می‌رسد.

معرفی سمند lx ef۷))

بررسی مشخصات فنی و ظاهری سمند (lx Ef۷)

سمند ال ایکس در دسته اتومبیل‌های دوگانه‌سوز (CNG) و بنزین‌سوز قرار می‌گیرد. به عبارتی این مدل خودرو به دو صورت متفاوت عرضه می‌شود. به همین دلیل قیمت سمند lx بنزینی با نوع دوگانه‌سوز تفاوت دارد. خودرو سمند ای اف ۷ برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ طراحی و به بازار عرضه شد.

البته از خودروی پایه سمند در سال ۱۳۸۰ رونمایی شد. خودرویی که بر اساس اتومبیل ۴۰۵ تولید شد. نمونه‌های اولیه سمند، ساده و مشکی رنگ بودند که یک سال پس از رونمایی به صورت عمده وارد بازار شدند.

بنابراین اتومبیل سمند انواع گوناگونی دارد که سمند lx ef۷)) تنها یکی از این موارد است و در برخی از ویژگی‌ها با دیگر نمونه‌ها تفاوت‌های جزئی دارد. این تفاوت همچنین بر قیمت انواع خودروی سمند در بازار هم تأثیرگذار است. ویژگی‌های ظاهری در کنار قیمت ماشین سمند ال ایکس، این خودرو را به یکی از اتومبیل‌های پرطرفدار داخلی در یک محدوده قیمتی نسبتاً پایین تبدیل کرده است.

بررسی مشخصات فنی سمند (lx ef۷)

بررسی مشخصات فنی و ظاهری سمند (lx Ef۷)

از مشخصات فنی سمند lx ef۷)) می‌توانیم به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ آن اشاره کنیم. حجم این موتور برابر با ۱۷۰۰ سی‌سی و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت در مدل بنزینی و ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برای مدل گازسوز خواهد بود.

حداکثر قدرت سمند (lx ef۷) در ۶۰۰۰ دور ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۳۶ نیوتن متر در هر ۳۵۰۰ دور موتور در دقیقه خواهد بود. البته این مشخصات سمند ای اف ۷ گازسوز است. مدل بنزینی آن با کمی تفاوت حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه را به ثبت رسانده است.

این خودروی محبوب داخلی ۱۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد. ضمن اینکه از لحاظ سایزی، به طول ۴۵۰۲ میلی‌متری، عرض ۱۹۰۳ میلی‌متری و ارتفاع ۱۴۰۶ میلی‌متری طراحی شده است. حجم باک سمند ال ایکس ۷۵ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. باید بدانید که در مشخصات سوخت و استانداردهای این خودرو با سطح آلایندگی یورو ۴ ثبت شده است.

اتومبیل سمند ال ایکس دارای رینگ فولادی و شاسی یکپارچه است. سیستم تعلیق جلوی آن به شکل مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن به صورت فنر پیچشی طراحی شده است. ضمن اینکه ترمز جلو این خودرو به صورت دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب آن به صورت کاسه‌ای ساخته می‌شود.

از دیگر مشخصات فنی این خودرو داخلی می‌توانیم به قطر رینگ ۱۵ اینچی، چرخ جلو و عقب (R۱۵) ۱۸۵/۶۵ و فاصله بین محور عقب و جلو ۲۶۷۱ میلی‌متری اشاره کنیم.

بررسی مشخصات ظاهری و آپشن‌های سمند ال ایکس

طراحی داخلی و امکانات جانبی در نظر گرفته شده توسط ایران خودرو، بر قیمت سمند ((lx تأثیرگذار است. طراحی داخلی خودروی سمند به صورت ترکیبی از سادگی و تلفیق آن با قطعات دکوراتیو طرح چوب اجرا شده است.

در کنار طراحی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو، تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده به همراه تنظیم برقی آینه‌های جانبی این اتومبیل را می‌توان جزو امکانات جالب توجه آن در نظر گرفت.

اما از لحاظ جادار بودن، سمند را می‌توان یکی از اتومبیل‌های راحت تولید داخل معرفی کرد که فضای کافی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. این اتومبیل دارای ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ضد قفل ABS))، هشدارهای هوشمند برای موانع در عقب خودرو و ورود غیرمجاز است.

از دیگر امکانات خودروی سمند ال ایکس می‌توانیم به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده گویا، سیستم عیب‌یاب هوشمند و سیستم کنترل بخار بنزین اشاره کنیم. تمامی این موارد در قیمت سمند ای اف ۷ تأثیرگذار هستند.

قیمت سمند (lx)

بررسی مشخصات فنی و ظاهری سمند (lx Ef۷)

قیمت سمند (lx) صفر همان‌طور که مشاهده کردید، بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. این قیمت تا تیرماه ۱۴۰۱ در کارخانه خودروسازی ایران خودرو معادل ۱۶۰ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان و قیمت بازار آن برابر با ۳۱۳ میلیون است. قیمت این خودرو به صورت مداوم تغییر می‌کند و نوسان دارد. قیمت خودروی کارکرده سمند (LX) در بازار آزاد نیز بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون بر اساس سال ساخت و سلامت خودرو متغیر است.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به معرفی کامل خودروی سمند ال ایکس، سال ساخت، مشخصات فنی، مشخصات ظاهری و آپشن‌های آن پرداختیم. همچنین در انتهای مطلب قیمت به‌روز این خودرو را بررسی کردیم. در صورتی که قصد خرید و فروش انواع مدل‌های سمند را دارید، بهتر است از طریق بسترهای امن اقدام کنید تا در این معامله متضرر نشوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید