به گفته محمدمهدی کاظمی معاون وزیر آموزش‌وپرورش تأثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد خواهد رسید.

آیا سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تاثیری دارد؟

به گزارش سلام نو، محمدمهدی کاظمی درباره تغییرات برگزاری کنکور سراسری اظهار داشت: قانون به دنبال ایجاد عدالت آموزشی بیشتر است؛ در این سال‌ها موضوع حذف کنکور مطرح بود و در قانون مجلس شورای اسلامی تأکید بر حذف کنکور و پذیرش از طریق سوابق تحصیلی شد. در این سال‌ها تبصره‌ها و تغییرات قانونی با هدف ایجاد عدالت بیشتر و همچنین کاهش استرس و اثرات سوء کنکور بر نظام آموزشی وجود داشته است. بر همین اساس مصوب شد که تأثیر کنکور تا سه سال آینده به حداکثر ۴۰ درصد برسد و سوابق تحصیلی برای ورود به مراکز آموزش عالی لحاظ شود. نکته دیگر این است که ۲ آزمون در سال وجود دارد، اما پذیرش یک‌بار انجام می‌شود.
وی افزود: دانش‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه یک نمره کل دارند که مشتمل بر ۲ بخش است. یک بخش شامل آزمون اختصاصی کنکور سراسری در دروس تخصصی و بخش دیگر سوابق تحصیلی است که در هر ۲ مورد نمرات تراز شده چه در آزمون تخصصی چه در سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. سوابق تحصیلی هم مجموع دروس امتحانات نهایی است که به‌صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود.
او با بیان اینکه در نظر گرفتن سابقه تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲، ۴۰ درصد است، گفت: نکته قابل‌توجه این مصوبه نسبت به مصوبه قبلی مجلس شورای این است که در گذشته تأثیر مثبت داشتیم و صرفاً در پایه دوازدهم بود اما اکنون ۴۰ درصد از پایه دوازدهم به‌عنوان سابقه تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته می‌شود. برای سال ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود و سوابق یازدهم و دوازدهم با تأثیر ۶۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد.
کاظمی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: در خرداد ۱۴۰۳، همه دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت، زیرا در سال ۱۴۰۵ سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشند. سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۵ در سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم تأثیر ۶۰ درصد قطعی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید