رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در واکنش به اعدام «محمدمهدی کرمی» و «محمد حسینی» گفت: از اعدام این دو جوان وحشت زده‌ام.

واکنش رابرت مالی به اعدام «محمدمهدی کرمی» و «محمد حسینی»

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که از آغاز حوادث ایران، همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران از این ناآرامی ها حمایت می کند، به اجرای احکام اعدام دو نفر از عاملان شهادت یکی از نیروهای حافظ امنیت ایران واکنش نشان داد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه به وقت محلی در تداوم اظهارات مداخله جویانه و ادعای حمایت از حقوق مردم ایران مدعی شد: "از اعدام دو جوان ایرانی دیگر توسط رژیم ایران پس از محاکمه‌های ساختگی آنها وحشت زده شده ام."

این مقام آمریکایی در حالیکه درباره تازه ترین اعدام در کشور خودش سکوت کرده است، درباره اجرای احکام اعدام عاملان شهادت سید روح الله عجمیان ادعا کرد: این اعدام‌ها باید متوقف شوند. ما و دیگر کشورها در سراسر جهان به پاسخگو کردن مقامات ایران ادامه خواهیم داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین در حمایت از اقدام واتس‌اپ درباره کاربران ایرانی، با حمایت از این شبکه اجتماعی مدعی شد: شرکت‌های آمریکایی در حال یافتن راههای هوشمندانه برای کمک به مردم ایران هستند تا با وجود سانسور بی ‌امان، آنها بتوانند کانال های ارتباطی میان خود و جهان خارج را حفظ کنند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا پیش از این نیز گفته بود: مهدی محمدی ‌فرد و محمد بروغنی ۱۸ و ۱۹ ساله دو تن از جوانان ایرانی هستند که در دادگاه‌های ساختگی به اعدام محکوم شده‌اند.

رابرت مالی ادعا کرد: جهان نظاره‌ گر است. رهبران ایران باید به جوانان خود گوش دهند، نه این که آنها را بکشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید