۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 55410832

سفر به شهر شعر و ادب سفری پر ماجرا خواهد بود در صورتیکه از جاهای متحیرکننده شیراز بازدید کنید.

جاهای متحیرکننده شیراز

سلام نو _ سرویس گردشگری: وقتی به شیراز می‌رسیم نمی‌توانیم مبهوت فضای شاعرانه‌اش نشویم. جاهای دیدنی شیراز مانند قابی خوش‌رنگ در چشم‌هایمان می‌نشینند و این شعر معروف حافظ شیرازی که می‌گوید: «خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش» در ذهنمان تکرار می‌شود. شیراز بی‌شک مهم‌ترین شهر تاریخی ایران است و سالهاست که رتبه یک گردشگری ایران را به‌دست آورده است؛ طبیعتی دل‌چسب، آثار باستانی و فرهنگی و مکان‌های زیارتی، همگی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیراز هستند.

بناهای تاریخی شیراز

ارگ کریم‌خانی

«ارگ کریم‌خانی» یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخیِ آجریِ و مهم از جاهای دیدنی شیراز است. بنای بیرونی ۱۲ متر ارتفاع دارد و چشم هر ببینده‌ای را خیره می‌کند. اگر به دیدار ارگ کریم‌خانی شیراز می‌روید، حتما به برجش نگاه کنید؛ این برج کج شده! این برج کج شده گردشگرها را یاد «برج پیزا»‌ ایتالیا می‌اندازد. این برج ۳۰ درجه کج شده و دلیل اصلی آن را وجود آب‌های سطحی در پایین پاشنه‌ی برج می‌دانند. کارشناس‌های فرهنگی ارگ، اطمینان داده‌اند که برج در همین وضعیت تثبیت است و جای نگرانی نیست، پس با خیال راحت می‌توانید کنار برج بایستید و با آن سلفی بگیرید یا به سبک گردشگرهای اروپایی که از خطای «عمق میدان» استفاده می‌کنند و عکس‌های جالب با برج پیزا می‌گیرند، شما هم عکس‌های به یادماندنی با برج ارگ کریم‌خانی بگیرید.

جاهای متحیرکننده شیراز

عمارت شاپوری

عمارت شاپوری یکی از جاهای دیدنی شیراز است که شاید قدمت خیلی زیادی هم نداشته باشد. ساخت این خانه در دوره پهلوی اول، یعنی رضاخان صورت گرفت. اما معماری این بنا به خاطر اینکه توسط استاد بزرگ ایرانی، «ابوالقاسم مهندسی» انجام شده، بسیار دیدنی و منحصر به فرد است. عمارت شاپوری به درخواست «عبدالصاحب شاپوری» در بین سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ ساخته شد و تا سال ۱۳۷۸ به همین خاندان تعلق داشت. خاندان شاپوری نسل در نسل تاجر و ثروتمند بودند و می‌توان انتظارِ داشتن یک خانه کاملا مجلل را از آنها داشت.

آدرس عمارت شاپوری شیراز : برای بازدید از این خانه باید به خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی مراجعه نمایید.

ساعت بازدید: امکان بازدید از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای مسافران امکان‌پذیر است.

باغ‌های شیراز

باغ نظر

نام شیراز به یکی از پادشاهان ایران یعنی کریم خان زند گره خورده است. باغ نظر نیز یکی از جاذبه های گردشگری شیراز یادگاری از دوره زندیه است. درختان و گیاه های سبز و خوشرنگ به همراه آب نما و حوض عضوی ثابت درون تمام باغ های قدیمی شیراز هستند. عمارت هشت ضلعی درون باغ نظر به دستور مستقیم کریمخان زند برای مهمان نوازی از اتباع خارجی و سفاری کشورهای دیگر در زمان حکومت زندیه ساخته شده است. این بنای قدیمی در حال حاضر تبدیل به یک موزه برای نگهداری مهرها، سکه های قدیمی، ظروف سفالی، اشیا فلزی قدیمی و غیره شده است. باغ نظر اسامی دیگری همچون موزه پارس، آرامگاه وکیل، باغ شاهزاده، باغ موزه و باغ حکومتی دارد. این باغ را می توانید به آدرس فلکه شهرداری شیراز، روبروی ساختمان بانک ملی مرکزی پیدا کنید.

جاهای متحیرکننده شیراز

باغ دلگشا

یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری شیراز باغ دلگشا نام دارد. این باغ در محله سعدی شیراز قرار گرفته است و به واسطه وجود قنات آرامگاه سعدی که قنات گازارن نان دارد، همیشه سرسبز و پویا است. صدای آب همیشه جاری در جوی های این باغ و بوی بهار نارنج پیچیده در هوا شما را از زمین جدا خواهد کرد. کمی که جلوتر بروید یک عمرات سه طبقه را درون باغ مشاهده می کنید که به آن اولین ساختمان کلاه فرنگی ایران نیز می گویند. درختان نارنج، پرتقال، سرو، کاج، گردو و غیره نقش اول دلربایی را در این باغ با سرسبزی و نشاط خود بازی می کنند. یک حوض هشت ضلعی با آب نمایی فوق العاده نیز درون باغ دلگشای شیراز قرار دارد که نمایی خاص به عمارت و باغ داده است. باغ دلگشای شیراز را می توانید در آدرس بلوار هفت تن، محله نارنجستان، ابتدای ورودی محله سعدی پیدا کنید.

باغ موزه عفیف آباد

یکی دیگر از باغ های سرسبز و جاذبه های گردشگری شیراز باغ موزه عفیف آباد است. شیراز شهر باغ های زیبا و مدهوش کننده است. باغ نارنجستان قوام، باغ عفیف آباد،‌ باغ ارم و غیره همه و همه با سرسبزی و نشاط خاصی که دارند حال شما را دگرگون خواهند کرد. عمارت قرار گرفته در این باغ تبدیل به یک موزه اسلحله های قدیمی شده است و امکان بازدید از آن وجود دارد. در این موزه می توانید انواع اسلحه های گرم و سرد قدیمی را مشاهده نمایید.

بعد از عبور از ورودی مسقف باغ در سمت راست تان راهرویی از جنس درختان چنار و نارنج مشاهده می کنید که به یک سفره خانه قدیمی و حمام منتهی می شود. بازدید از این بناها خالی از لطف نیست. یک حوض بزرگ نیز درون باغ وجود دارد که اطراف آن با درخت های نخل، چنار، نارنج احاطه شده و زیبایی خاصی پیدا کرده است. باغ موزه عفیف آباد را می توانید در آدرس فلکه سنگی، بلوار ستارخان، روبروی خیابان عفیف آباد، گذر قوام الدین شیرازی، باغ موزه عفیف آباد پیدا کنید.

جاهای متحیرکننده شیراز

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید