همیشه یو پی اسی را انتخاب کنید که زمان اجرای پشتیبان به اندازه کافی طولانی داشته باشد تا برای قطع برق طولانی یا مکرر به خوبی آماده باشید.

آنچه قبل از خرید باطری یو پی اس، حتما باید بدانید!

در این عصر تحول دیجیتال هر واحد مسکونی یا تجاری نیاز به پشتیبان برق دارد تا فعالیت‌های روزمره به راحتی و با خیال راحت انجام شود.

همچنین زندگی مدرن شما را ملزم می‌کند که به انواع لوازم الکتریکی

  • چراغ‌ها
  • فن‌ها
  • AC
  • کامپیوترها
  • ماشین لباسشویی‌ها
  • آسانسورها
  • و تجهیزات صنعتی

وابسته باشید. پس بدون برق تا حدودی زندگی مختل می‌شود.

زمانی که شما به طور قابل توجهی به سیستم‌ها و داده‌های IT تکیه می‌کنید تا کسب‌وکار خود را در اوج کارایی خود نگه دارید، اطمینان از اینکه این سیستم‌ها می‌توانند حتی در مواجهه با قطع برق کار کنند، مهم‌تر از همیشه است.

مقابله با این مشکل همان کاری است که باطری یو پی اس (UPS) انجام می‌دهد.: تامین برق پشتیبان برای IT و سایر سیستم‌ها و لوازم حیاتی.

یو پی اس‌ها می توانند چند دقیقه برق پشتیبان برای سیستم و لوازم شما تامین کنند، به اندازه‌ای که سرورها را با خیال راحت خاموش کند یا به ژنراتورهای پشتیبان اجازه ورود بدهد.

درک چگونگی انتخاب یک یو پی اس که بهترین تناسب را برای استفاده شما داشته باشد، مستلزم داشتن یک آگاهی از این محصولات است.

با توجه به تنوع گسترده یو پی اس موجود در بازار انتخاب یک یو پی اس مناسب می‌تواند شما را به چالش بکشد. بنابراین، در اینجا نحوه انتخاب درست آن آمده است:

انتخاب نوع یو پی اس

باطری یو پی اس انواع بسیار متفاوتی دارد، بنابراین این که بدانید کدام باطری یو پی اس برای کار شما مناسب است اولین و مهم‌ترین گزینه است.

در حالی که یک باطری یو پی اس آفلاین یا آماده به کار می‌تواند مقرون به صرفه باشد و برای قطع برق کوتاه مدت مناسب، یو پی اس تعاملی خطی می‌تواند انتخاب بهتری باشد زیرا سریعتر از حالت برقی به باتری تغییر می‌کند.

این می‌تواند برای مشاغل کوچک یا خانه‌ها به خوبی کار کند.

از سوی دیگر، یک یو پی اس آنلاین انتخاب عاقلانه‌تری برای شرکت‌های بزرگی است که از تجهیزات حساس استفاده می‌کنند، زیرا می‌تواند

  • برق بی‌وقفه
  • بدون نوسان
  • و ثابت

را بدون تاخیر راه اندازی در صورت قطع برق ارائه دهد.

چه یک یو پی اس خانگی یا صنعتی را انتخاب کنید، اگر یک برند معتبر انتخاب کنید، همیشه منبع تغذیه مطمئن و پایداری خواهید داشت.

در بین انواع باطری یوپی‌اس، باطری سیلد اسید پرطرفدارترین آن‌ها است.

بعلاوه، یو پی اس در مصرف انرژی کارآمد خواهد بود و قبوض آب و برق شما را پایین نگه می‌دارد.

برق مورد نیاز و تنظیم اضافه بار

قبل از خرید ابتدا تعداد وسایل یا تجهیزاتی را که روی یک یو پی اس قرار می‌دهید را در نظر بگیرید. به این ترتیب میزان نیروی مورد نیاز خود را خواهید دانست.

سپس، باید یو پی اسی را انتخاب کنید که 25 درصد ظرفیت برق بیشتری از کل برق مورد نیاز شما محاسبه کرده باشد.

همچنین، مطمئن شوید که UPS دارای ویژگی تنظیم اضافه بار یا یک سیستم هشدار است که به شما هشدار می‌دهد که بار باید کاهش یابد.

همیشه یو پی اسی را انتخاب کنید که زمان اجرای پشتیبان به اندازه کافی طولانی داشته باشد تا برای قطع برق طولانی یا مکرر به خوبی آماده باشید.

زمان اجرا و تعویض

همیشه یو پی اسی را انتخاب کنید که زمان اجرای پشتیبان به اندازه کافی طولانی داشته باشد تا برای قطع برق طولانی یا مکرر به خوبی آماده باشید.

باید عمر باتری طولانی داشته باشد و بتواند سریع شارژ شود. همچنین، تغییر حالت باتری در صورت قطع برق باید فوری باشد تا دستگاه‌ها منبع تغذیه مداوم را دریافت کنند.

این امر به ویژه برای تجهیزات حساس مانند رایانه‌هایی که یو پی اس برای جلوگیری از راه‌اندازی مجدد آن‌ها ضروری است، مهم است.

سهولت نصب

یو پی اس باید به راحتی نصب و جمع و جور باشد تا بتوانید آن را در یک خانه یا محل کار کوچک نیز قرار دهید.

در صورت نیاز باید بتوانید آن را روی زمین نیز نصب کنید. علاوه بر این، ظاهر باید مدرن باشد و مکمل دکوراسیون فضایی باشد که در ذهن دارید.

ایمنی و سهولت استفاده

UPS باید ضد ضربه باشد تا کودکان و حیوانات خانگی نیز بتوانند در اطراف آن ایمن باشند.

مدت زمان پشتیبانی

همچنین باید مشخص کنید که چه مقدار از زمان اجرا پشتیبان برای UPS خود نیاز دارید. به طور کلی یک UPS برای داشتن زمان کافی برای

  • ذخیره صحیح فایل‌ها
  • و خاموش کردن تجهیزات

قبل از قطع برق مورد نیاز است.

این بیش از پنج دقیقه طول نخواهد کشید. و معمولاً این زمان برای شروع و تثبیت یک مولد پشتیبان کافی است.

برخی از مدل‌ها می‌توانند بسته‌های باتری اضافی برای افزایش زمان اجرا داشته باشند. بسته به بار و تعداد بسته‌های باتری این می‌تواند چندین ساعت باشد.

به طور مثال یو پی اس با باطری 6 ولت 10 آمپر شاید بتواند کمی بیشتر از 5 دقیقه پشتیبانی کند البته به نوع سیستم‌های که پشتیبانی آن‌ها را به عهده دارد نیز بستگی دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید