یکی­دیگر از ویژگی­ های قابل توجه، اقامتگاه مجلل سونگ کینگلینگ است که در آن بنیانگذار جمهوری، سون یات سن، تا زمان مرگش ۱۸ سال در آن زندگی کرد (اکنون این مکان به موزه تبدیل شده است).

پارک بیهای(پکن)

سلام نو-سرویس گردشگری: پکن که از نظر وسعت زیر سایه شانگهای قرار گرفته است، نه تنها مرکز سیاسی چین است بلکه نقش مهمی در زندگی فرهنگی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی این کشور ایفا میکند. پکن که در شمال غربی دشت شمال چین، نه چندان دور از دامنه‌های غربی کوه‌های یانشان واقع شده است، بهدلیل شبکه متراکم جاده‌ها و راه‌آهن، مکانی عالی برای کشف این کشور پویا است.

پکن به خودی خود فرصت های منحصر به فرد گشت و گذار کم ندارد. این شهر خانه برخی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری کشور از جمله بخشی از دیوار بزرگ چین است. از جمله نقاط دیدنی تاریخی و فرهنگی شهر میتوان به کاخ امپراتوری، پارک بیهای، پارک تپه زغال سنگ و معبد بهشتی اشاره کرد که بیشتر آنها در مرکز شهر تاریخی به خوبی حفظ شدهاند.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه های گردشگری پکن، سفر خود را به خاور دور برنامهریزی کنید.

  1. موزه قصر و شهر ممنوعه

۴ جاذبه برتر گردشگری در پکن + عکس

کاخ امپراتوری که همچنین بهعنوان شهر ممنوعه نیز شناخته میشود، مهمترین جاذبه چین است و ریشه آن به سلسله یوان در قرن سیزدهم بازمیگردد. وسعت بسیار زیاد آن نتیجه گسترش آن در طول سلسله مینگ بین سال‌های ۱۴۰۶ و ۱۴۲۰، پس از انتقال پایتخت از نانکینگ به این مکان است.

در مجموع این کاخ زیبا محل زندگی ۲۴ امپراتور مینگ و چینگ بوده است که به دلیل عدم دسترسی شهروندان عادی به آن، نام مستعار شهر ممنوعه را به خود اختصاص داده است. این مجموعه ۷۲۰۰۰۰ متر مربع را پوشش می دهد که تمام آن توسط دیواری به ارتفاع ۱۰ متر با برجهایی در چهار گوشه و خندقی به عرض ۵۰ متر احاطه شده است. این منطقه برای اهداف تشریفاتی و اداری و همچنین محلی خصوصی برای امپراطور و کنیزانش استفاده می شد.

  1. پارک بیهای

۴ جاذبه برتر گردشگری در پکن + عکس

پارک بیهای در فاصله کوتاهی از کاخ امپراتوری، یکی از قدیمی ترین باغ های امپراتوری پکن است. این فضای باز زیبا که در ابتدای قرن دهم ساخته شده است، نام خود را از دریاچه نزدیک بیهای (دریاچه شمالی) گرفته است و جاذبه های خوبی به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

از جمله مهمترین سازه های پارک میتوان به قلعه گرد با قدمت دوره یوان و تالار تماشایی روشنگری اشاره کرد. این تالار که در سال ۱۶۹۰ ساخته شده است، خانه بودای یک و نیم متری است که از یک بلوک یشم سفید تراشیده شده است.

یکیدیگر از ویژگیهای قابل توجه، اقامتگاه مجلل سونگ کینگلینگ است که در آن بنیانگذار جمهوری، سون یات سن، تا زمان مرگش ۱۸ سال در آن زندگی کرد (اکنون این مکان به موزه تبدیل شده است).

  1. معبد بهشت

۴ جاذبه برتر گردشگری در پکن + عکس

معبد بهشت به سال ۱۴۲۰ برمیگردد و برخی از مقدسترین ساختمانهای پکن را در خود جای داده است. این معبد توسط پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده است. این معابد و زیارتگاههای قدیمی دوستداشتنی در دو بخش قرار گرفتهاند، یکی مستطیلشکل و دیگری نیمدایره، که با هم نماد آسمان و زمین است.

اینجا بود که در روز انقلاب زمستانی، امپراتور در مراسمی باشکوه از محراب بهشتی بالا می‌رفت تا برای برداشت محصول خوب دعا کند و در تالار دعا که تزئین شده بود قربانی کند. این سالن که در سال ۱۴۲۰ ساخته شده است، به روش چوبی چینی و کاملا بدون میخ، روی یک تراس مرمری سه طبقه با نردهها و سقفی با ۵۰۰۰۰ کاشی لعاب آبی پوشیده شده است.

یکیدیگر از نکات برجسته، تالار طاق بهشت است. این بنا که در سال ۱۵۳ ساخته شد، دارای سقف مخروطی با کاشی آبی است و برای نگهداری تابلوهای تشریفاتی استفاده میشد.

  1. کاخ تابستانی

۴ جاذبه برتر گردشگری در پکن + عکس

کاخ تابستانی شهر که در فاصله ۳۰ دقیقهای با ماشین، اتوبوس یا تاکسی از مرکز پکن واقع شده است، ارزش بازدید دارد. این مکان که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و بیش از ۷۰۰ هکتار وسعت دارد، محیطی عالی و مناسب با موقعیت سلطنتی آن است و دارای دریاچه‌ای بزرگ ۷۰۰ ساله ساخته دست بشر و باغ‌های زیبا است.

یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توان در این مکان انجام داد، سوار شدن بر کشتی تفریحی کوچک است که گردشگران را به یکی از معابد کاخ می‌رساند، و همچنین قدم زدن در کنار معابد سنتی. فروشگاه‌های کنار رودخانه در خیابان بازار سوژو نیز بسیار جذاب هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید