مشهد مملو از جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری است، با ما همراه باشید تا درباره پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد بیشتر بدانیم.

پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: به لطف وجود ده ها رستوران جذاب در نقاط مختلف مشهد و همچنین کیفیت بالای غذاها در این رستوران ها، شکم گردی و گشت و گذار در میان رستوران های مشهد یکی از جذاب ترین تفریحات مردم در سفر به این شهر می باشد. این موضوع برای بازارگردی و گشت و گذار در میان مراکز خرید مشهد هم صدق می کند چراکه در نقاط مختلف مشهد، ده ها مرکز خرید و بازار سنتی وجود دارد که بسیار جذاب و دیدنی بوده و بازدید از آن ها در میان جاذبه های گردشگری مشهد خالی از لطف نیست. بخش هیجان‌انگیز سفر به مشهد خرید است. بازار رضا، مجتمع الماس شرق، مرکز خرید کاسپین مد، مرکز خرید آرمان، مرکز خرید پروما، مجتمع تجاری وصال، زیست خاور، فردوسی و برج آلتون از مراکز خرید مشهد هستند و به عرضه پوشاک، لوازم چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی و سوغاتی‌های مشهد می‌پردازند.

مرکز خرید الماس شرق مشهد، جذاب و خاص

مجتمع تجاری الماس شرق در منطقه تجاری گردشگری سپاد قرار دارد. اولین موردی که درباره این سازه جلب توجه می‌کند، معماری مدرن و اسلامی آن است که شکلی شبیه به الماس‌ در بخش گنبدی خود دارد و از همین جهت،‌ مجتمع الماس نام‌گذاری شده است. این مرکز خرید ۶ طبقه علاوه بر ۱۵۰۰ واحد تجاری، دارای بخش‌های مختلفی همچون رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آب‌نمای جامپینگ و آژانس‌های هواپیمایی است.

پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد

گزینه‌های گوناگونی برای خرید پیش روی شما قرار دارد، از انواع لوازم‌خانگی و ظروف و کریستال گرفته تا پوشاک برند، کیف و کفش، کامپیوتر و تلفن همراه، صنایع دستی و غیره که با وجود این تنوع دست خالی نخواهید ماند. یکی از معروف‌ترین بخش‌های مجتمع الماس شرق، شهربازی آن موسوم به «شهربازی سرزمین عجایب» است که با ارائه بازی‌هایی نظیر دستگاه‌های شبیه‌ساز، کنسول‌های بازی رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت،‌ نویدبخش اوقاتی سراسر شادی و هیجان است. در این شهربازی مشهد می‌توانید از سینما ۶ بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت کودکان و بوفه نیز استفاده کنید. فاصله مجتمع تجاری الماس شرق مشهد تا حرم تقریبا ۲۰ دقیقه با خودرو طول می‌کشد؛ ضمن اینکه برخی از هتل‌های مشهد نظیر هتل درویشی، هتل حیات شرق و... با ارائه سرویس رایگان رفت‌وآمد به مرکز خرید، دسترسی گردشگران به این محل را تسهیل کرده‌اند.

تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۱

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

وب‌سایت: almasshargh.com

برج تجاری آلتون، برجی درخور توجه

یکی از معروف ترین و مرتفع ترین مراکز خرید مشهد، مرکز خرید آلتون است. برج آلتون در بلوار دانشگاه مشهد واقع شده و برجی ۲۵ طبقه است که در هر طبقه، ده ها غرفه و فروشگاه مشاهده می شود تا تنوع بالایی از انواع محصولات از جمله صنایع دستی و سوغاتی های مشهد، انواع پوشاک برای بانوان، آقایان و کودکان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و الکترونیکی و غیره را بتوان در این برج مرتفع پیدا کرد.

پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد

برج تجاری آلتون دارای پارکینگ طبقاتی می باشد تا گردشگرانی که خودروی شخصی به همراه دارند مشکلی از بابت جای پارک نداشته باشند. همچنین مرکز خرید دارای امکانات و خدمات رفاهی از جمله چندین رستوران و کافی شاپ است اما در میان تمامی غرفه ها و امکانات برج آلتون، یکی از دلایل مهم معروف بودن این مرکز خرید در میان مردم و گردشگران، حضور یکی از شعبات رستوران معروف پسران کریم مشهد است که همیشه شلوغ بوده و در صورتیکه دیر مراجعه کنید، با اتمام غذا روبرو خواهید شد.

بازار رضا، بازاری قدیمی و متنوع

بازار رضا مشهد جز اولین بازارهای سرپوشیده مراکز خرید شهر مشهد است که به جرات می‌توان گفت تمام زایران و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند حداقل یک بار به این بازار رفته‌اند. هر چند امروزه مشهد یک شهر پیشرفته و مدرن است و از هر لحاظ پیشرفت را در آن می‌بینید بهتر است بدانید تا چندی پیش این شهر یک شهر معمولی بوده‌است و بازار رضا تنها بازار آن بوده‌است. هر چند امروزه بازارها و پاساژهای مدرنی در این شهر ساخته شده‌است ولی همچنان بازار رضا مشهد جایگاه خود را حفظ کرده‌است و هنوز هم گزینه اول برای خرید سوغات و یادگاری‌های مشهد همین بازار رضا است. این بازار بهترین گزینه برای خریدهای شما خواهد بود زیرا هر چیزی بخواهید می‌توانید در آن پیدا کنید و بعلت رفت و آمد زیاد در آن معمولا اجناس آن تازه هستند.

پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد

این بازار از جمله قدیمی‌ترین بازارهای سر پوشیده مشهد است که در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی به دستور رضا شاه و توسط ولیان استاندار وقت خراسان ساخته شده است. عملیات ساخت این بازار با تصویب مجلس از سال ۱۳۵۴ آغاز شد و یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۵ ساخت آن تکمیل شد. این بازار در محلی ساخته شده‌است که قبلا در این مکان مغازه‌هایی وجود داشته است و خانه‌ها و بناهایی که در محل این بازار قرار داشتند تخریب شدند و بجای آن‌ها این بازار ساخته شده است. به هر کدام از کسبه که مغازه‌های آنها تخریب شد یک مغازه در این بازار اختصاص داده‌شد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید