۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 55409587

آیا تا به حال به جاهای دیدنی اردبیل در پاییز فکر کرده‌اید؟ اگر جواب شما منفی است، این مطلب می‌تواند به کمک شما بیاید؛ پس حتماً آن را دنبال کنید.

جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: اردبیل در بین استان‌های شمال غربی ایران جای می‌گیرد که توانسته جاهای دیدنی مختلفی را به خود اختصاص دهد. پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به اردبیل و بازدید از مکان‌های مختلف است. جاهای دیدنی اردبیل در پاییز بسیار گسترده هستند و هر کدام می‌توانند زیبایی‌های خاصی را برای شما به ارمغان بیاورند. این جاذبه‌ها طیف گسترده‌ای دارند و می‌توانند شامل آثار تاریخی یا چشمه‌های آب گرم باشند؛ پس اگر در پاییز قصد سفر به این استان سردسیر را دارید، دنبال کردن ادامه مطلب را از دست ندهید.

پل ججین یا داش کسن؛ از جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

اولین مورد از جاذبه‌های دیدنی اردبیل در پاییز شامل پل ججین می‌شود که نام دیگر آن داش کسن است. از این پل به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی اردبیل یاد می‌شود و روی رودخانه بالخو قرار گرفته است. این پل از هفت چشمه مختلف بهره می‌برد و مردم مختلفی نسبت به استفاده از آن اقدام می‌کنند.

بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

اگر بخواهیم به مهم‌ترین جاهای دیدنی اردبیل در پاییز اشاره کنیم، بدون شک بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اولویت قرار می‌گیرد. معماری و کاشی‌کاری این بنا فوق‌العاده است و همین باعث شده مورد توجه بازدیدکنندگان زیادی قرار بگیرد. اهمیت این بقعه در زمان صفوی به اوج خود رسید؛ زیرا بسیاری از پادشاهان دوران صفویه در این بنا به خاک سپرده شده‌اند. اگر به مقبره شاه اسماعیل توجه کنید، می‌توانید پنج شمشیر در گنبد آن مشاهده کنید. هر یک از این شمشیرها نمادی از افرادی هستند که در به سلطنت رسیدن شاه اسماعیل کمک‌ بزرگی بودند.

جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در استان اردبیل

پیکره سنگی بابا داوود عنبران؛ از دیگر جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

از پیکره سنگی بابا داوود عنبران می‌توانیم به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی اردبیل در پاییز یاد کنیم. این پیکره واقع‌شده در 40 کیلومتری اردبیل است. همچنین محل قرارگیری آن روستایی تحت عنوان عنبران است. این پیکره دارای ارتفاعی به اندازه 20 متر است. اگر کمی به شکل این پیکره دقت کنید، متوجه می‌شوید فردی به روبه‌روی خود خیره شده است. در واقع پیکره سنگی داوود عنبران می‌تواند یادآور مجسمه ابوالهول در مصر باشد. این پیکره محبوبیت بالایی دارد و هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

کلیسای مریم مقدس اردبیل

از جاهای دیدنی اردبیل در پاییز می‌توانیم به کلیسای مریم مقدس اشاره کنیم. کوچه‌ای که این کلیسا در آن قرار دارد، ارمنستان گازران یا اونچی میدان است. هر چند از تاریخچه ساخت این کلیسا چیزی در دسترس نیست؛ اما قدمت بسیار بالایی دارد؛ زیرا نصب دَر آن به سال 1876 میلادی بر می‌گردد. اگر به شکل کلی بنا نگاهی بیندازید، متوجه می‌شود حالت مستطیلی دارد؛ این در حالی است که فضای درونی آن به شکل مربع طراحی و ساخته شده است. همچنین چهار درگاه بلند برای این کلیسا در نظر گرفته شده‌اند.

جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

کلیسای مریم مقدس در استان اردبیل

موزه تاریخ طبیعی؛ از جاذبه‌های دیدنی استان اردبیل

اگر به تاکسیدرمی علاقه دارید، موزه تاریخ طبیعی همان جایی است که در پاییز انتظار شما را می‌کشد. انواع تاکسیدرمی، سنگواره، سنگ‌های مختلف و... در مقیاس‌های کوچک در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر به حاشیه شرقی دریاچه شورابیل بروید، می‌توانید شاهد این موزه باشید. از نمونه‌های حیوانات می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • 17 گونه از پستانداران
  • 85 گونه از پرندگان
  • 20 گونه از ماهی
  • 12 گونه از خزندگان و دوزیستان
  • متنوع‌ترین نمونه‌های حشرات
  • و...

بازار قدیمی اردبیل

اگر به دنبال جاهای دیدنی اردبیل در پاییز هستید، بازار قدیمی اردبیل پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود. این بازار تشکیل‌شده از مجموعه‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تیمچه، سرا، مسجد و حمام اشاره داشته باشیم. اوج رونق این بازار به سده 7 و 8 هجری بر می‌گردد. متأسفانه قسمت عمده‌ای از این بازار در طول نیم قرن گذشته تخریب شده است؛ به همین علت بخش بزرگی از ارتباطات مرکزی بازار نیز در همین راستا قطع شد. در حال حاضر تقسیم‌بندی‌های مختلفی از بازار قدیمی اردبیل به چشم می‌خورند که مهم‌ترین آن‌ها شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • بازار بقالان
  • بازار قصابان
  • بازار خراطان
  • بازار سراجان
  • بازار قیصریه
  • بازار چاقو فروشان
  • بازار کلاه‌دوزان
  • و...

دریاچه شورابیل؛ از جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

به یکی دیگر از جاهای دیدنی اردبیل در پاییز می‌رسیم. دریاچه شورابیل دارای 120 هکتار مساحت است و یکی از بهترین مناطق گردشگری به حساب می‌آید. همان‌طور که از نام دریاچه مشخص بوده، دارای آب شور است؛ از این رو برای کم کردن این شوری، در آن آب شیرین می‌ریزند. به دلیل استقبال مردم از این دریاچه، در اطراف آن انواع امکانات ساخته شده‌اند. باغ‌وحش، رستوران و شهربازی از جمله این امکانات هستند.

جاهای دیدنی اردبیل در پاییز

دریاچه شورابیل در استان زیبای اردبیل

سخن آخر

اردبیل یکی از استان‌های ایران به حساب می‌آید که توانسته بازدیدکنندگان زیادی از سرتاسر دنیا به خود جذب کند. جاهای دیدنی اردبیل در پاییز بسیار گسترده هستند و هر کدام می‌توانند سلایق مختلفی را تحت تأثیر قرار دهند. در این مطلب سعی کردیم به معرفی چند نمونه از این جاذبه‌ها بپردازیم تا یک سفر ویژه و به یاد ماندنی را تجربه کنید؛ پس از موارد ارائه‌شده غافل نشوید و حتماً برای رفتن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. البته لازم به ذکر است از آنجایی که در پاییز هوای اردبیل بسیار سرد است، حتماً لباس‌ گرم به تن کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابراهیم IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    عالی ممنون
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    من اجدادم اردبیلی هستن. خودم خبر نداشتم کلیسا داره زادگاه پدریم!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید