۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱
کد خبر: 55409213

این موزه در مجموع یازده گالری دارد، از جمله کنیسه که در آن سنگی متعلق به قرن چهاردهمی به زبان عبری حکاکی شده است که مناجات داوود را ذکر می­کند.

موزه تاریخ یهود( خیرونا)

سلام نو-سرویس گردشگری: خیرونا یک شهر قرون وسطایی عالی و محله یهودیان اسپانیا است. از ناپلئون تا مورها در ۸۰۰ سال قبل، بسیاری از مردم میخواستند به خیرونا دست پیدا کنند.

این شهر در طول تاریخ خود با ۲۵ محاصره روبرو بوده است که توضیح میدهد که چرا کاملا توسط استحکامات بلندی احاطه شده است که هنوز هم پابرجا هستند.

اگر از طرفداران سریال ”بازی تاج و تخت“ هستید، خیابان‌های سنگی خاکستری خیرونا را در فصل ششم دیده‌اید.

بیایید بهترین جاذبههای خیرونا را بررسی کنیم:

  1. کلیسای جامع خیرونا

۴ مکان گردشگری در خیرونا

یکی از باشکوه‌ترین صحنه‌های شهر، منظره‌ای از این ساختمان تقریبا یکپارچه و نمای باروک آن است.

کلیسای جامع ترکیبی از سبکهای معماری از چندین دوره است و طرح اصلی آن گوتیک است. در واقع این کلیسا دارای عریضترین شبستان گوتیک در بین کلیساهای جهان و دومین شبستان بزرگ بعد از کلیسای پیتر است.

همچنین آثار رومی قدیمی‌تری مانند برج ناقوس اصلی با طاق‌های دوقلوی باریک و صومعه وجود دارد که هر دو مربوط به قرن ۱۱۰۰ هستند.

برای دیدن ملیله آفرینش که قدمت آن به دهه ۱۰۰۰ میرسد و از نظر اهمیت تاریخی با ملیله بایو قابل مقایسه است، باید از موزه این کلیسا بازدید کنید.

  1. ال کال

۴ مکان گردشگری در خیرونا

وقتی در نظر بگیرید که یهودیان اسپانیا توسط پادشاهان کاتولیک در اواخر قرن پانزدهم اخراج شدند، قابل توجه است که بخش زیادی از محله یهودیان خیرونا هنوز باید در اینجا باشد.

این محله یهودینشین در حدود سالهای ۱۱۰۰ شکل گرفت و در طول ۳۰۰ سال بعد توسعه یافت و به یکی از بزرگترین محلهها در اسپانیا تبدیل شد.

خیرونا در اوج خود دارای یکی از مهمترین مدارس کابالیستی اروپا در قرونوسطی بود که در آن انبوهی از متفکران و شاعران مهم یهودی زندگی میکردند.

این منطقه برای عکاسی بسیار مناسب است، با دیوارهای سنگی و کوچههای شکافمانند با راهپلهها و باغهای مخفی.

از موزه تاریخ یهود بازدید کنید تا در مورد جامعه تاریخی یهودیان خیرونا اطلاعات کسب کنید.

  1. موزه تاریخ یهود

۴ مکان گردشگری در خیرونا

این جاذبه در ال کال، چگونگی زندگی در محله یهودیان خیرونا را روشن میکند و شما همچنین در مورد نقش جامعه یهودی در توسعه قرون وسطایی شهر خواهید فهمید.

این کار با کمک اسناد معاصر و با مصنوعات کشف شده در حفاری در ال کال انجام میشود.

این موزه در مجموع یازده گالری دارد، از جمله کنیسه که در آن سنگی متعلق به قرن چهاردهمی به زبان عبری حکاکی شده است که مناجات داوود را ذکر میکند.

همچنین بخشی به مراسم تدفین یهودیان اختصاص یافته است، با دو سنگ قبر حفظ شده که از محلی در شمال شهر به دست آمده است.

  1. حمام های عربی

۴ مکان گردشگری در خیرونا

این حمام‌ها که در نزدیکی کلیسای جامع یافت می‌شوند، تا قبل از توسعه خیرونا، خارج از دیوارهای شهر بوده‌اند.

علیرغم نام این مجموعه حمام، آنها در واقع ریشههای قرون وسطایی و رومی دارند و از سنتهای موری و یونانی-رومی پیروی میکنند. این حمامها دارای بخشهای فریجیداریوم (اتاق سرد)، تپیداریوم (حمام گرم) و کالداریوم (اتاق بخار) هستند. زیباترین بخش آپودیتریوم (اتاق رختکن) است که در آن یک حوض هشت ضلعی وجود دارد که توسط هشت ستون احاطه شده است که بالای سر آنها سرستونهای تزئینشده حکاکیشده و طاقهای نعل اسبی را نگه میدارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید