کاشان مملو از بناهای تاریخی درخشان است، با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به اقامتگاهی شگفت‌انگیز در کاشان بدانیم.

اقامتگاهی شگفت‌انگیز در کاشان

سلام نو _ سرویس گردشگری: کاشان یکی از شهرهای تاریخی و زیبا ایران می باشد که جاذبه های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است. یکی از این مکان های گردشگری خانه عامری ها می باشد که عنوان بزرگترین خانه تاریخی ایران را به خود اختصاص داده است. می توان گفت که یکی از دلایلی که گردشگران و توریست ها به این شهر سفر می کنند، خانه عامری ها است که معماری آن معماری اصیل ایرانی را به نمایش می گذارد. امروزه این مکان به یک هتلی زیبا و مجلل تبدیل شده است.

اقامت در خانه عامری‌ها

خانه‌ی عامری‌ها در سال 1378 با هدف احیای بخشی از فرهنگ بومی شهر کاشان، به دست توانمند تیمی مجرب از مرمت‌کاران سپرده شد. پروژه‌ی مرمت این خانه‌ی ارزشمند با دقت و وسواس در احیای طرح اصلی بنا و نقوش زیبای آن در سال 1393 به پایان رسید. افتتاح بزرگترین خانه‌ی سنتی کاشان، به‌عنوان هتل 5 ستاره در سال 1393 با حضور معاون وقت رییس‌جمهور و رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری، جناب پروفسور سمیعی و جمعی از مقامات محترم کشوری صورت گرفت. هتل سرای عامری‌ها واقع در کاشان اکنون با 38 اتاق، دو فضای رستوران، کافی‌شاپ و گالری، اقامتی رویایی را در نگین کویر، شهر کاشان برای شما عزیزان رقم می‌زند.

اقامتگاهی شگفت‌انگیز در کاشان

فاصله اقامتگاه سنتی عامری‌ها تا مکان‌های مهمی در شهر کاشان همچون حمام تاریخی سلطان امیراحمد، رستوران سنتی عباسی، خانه تاریخی عباسیان، خانه تاریخی بروجردی‌ها، خانه تاریخی طباطبایی و مسجد و مدرسه آقا بزرگ بسیار کم است. اقامتگاه سنتی عامری‌ها کاشان یکی از خانه‌های بزرگ و قدیمی به مساحت 12000 مترمربع در شهر کاشان می‌باشد. مرمت خانه تاریخی عامری‌ها کاشان در سال 1378 توسط کارشناسان مجرب آغاز شد و در سال 1393 به پایان رسید، که معماری سنتی این اقامتگاه، در بازسازی‌های انجام شده، محفوظ مانده است. در نهایت اقامتگاه عامری‌های کاشان فعالیت خود را در سال 1393 با هدف خدمت‌رسانی به مهمانان و گردشگران شهر کاشان آغاز کرد.

سرای عامری‌ها دارای حیاط‌های اندرونی و بیرونی، مناسب برای گذراندن اوقات به یادماندنی در فضایی دلنشین است. اقامتگاه عامری‌های کاشان دارای 2 طبقه و 16 باب اتاق است. لازم به‌ذکر است افراد سالمند و خانواده‌هایی که کودک خردسال به همراه دارند توجه نمایند که این اقامتگاه سنتی در ورود به بخش‌های لابی، اتاق‌ها، رستوران، سالن صبحانه خوری و ورودی اقامتگاه دارای پله‌های سنتی با ارتفاع نسبتاً زیاد می‌باشد. سرای عامری ها، واحدهای اقامتی بسیار متنوعی دارد. شما می‌توانید اتاق یک تخته استاندارد و یا رویال، اتاق دو تخته توئین و دبل، سوئیت رویال، سوئیت مخصوص ماه عسل، سوئیت خانواده، سوئیت پرزیدنتال، سوئیت دوبلکس، سوئیت شاه نشین و سوئیت بارگاه را رزرو کنید.

اقامتگاهی شگفت‌انگیز در کاشان

معماری خانه عامری‌ها

همان طور که گفته شد قدمت سرای عامری ها به دوران زندیه بر میگردد که در آن دوران صاحب اصلی آن ابراهیم خان کلانتر بود. اما در دوران قاجار، هنگامی که کاشان توسط آقا محمدخان تسخیر شد، حاکم کاشان برای تشکر از سهام السلطنه که به او در محاصره شهر کمک کرده بود خانه ی عامری ها را به او بخشید. بعد از مرگ وی این خانه به پسر او یعنی ابراهیم خلیل خان عامری رسید. در سال 93 بازسازی کامل این عمارت تمام شد و به یک هتل و اقامتگاه سنتی تبدیل شد تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از آن استفاده کنند. خانه عامری ها مانند سایر خانه های تاریخی از دو قسمت بیرونی و درونی تشکیل شده است.

معماری عمارت عامری ها نماد یک معماری اصیل ایرانی می باشد. در بخش های مختلف آن از هنرهای ایرانی برای زیبایی بیشتر استفاده شده است مانند گچ بری، منبت کاری، مقرنس کاری و نقاشی روی گچ. به طور کلی سرای عامری ها بر مبنا سبک گودال باغچه و حیاط مرکزی ساخته شده است که تقارن و برابری در حیاط ها دیده می شود. حوض های موجود در حیاط ها زیبایی آن مکان را دو چندان می کند که در فصل تابستان و بهار وقتی هوا رو به گرمی است گذراندن وقت در کنار این حوض ها بسیار لذت بخش است. در این خانه مسیرهای زیرزمینی نیز وجود دارد که دو بخش اصلی عمارت عامری ها را به هم متصل می کند. این بنا مجلل از 85 اتاق و 3 خانه و 5 حیاط تشکیل شده است.

اقامتگاهی شگفت‌انگیز در کاشان

بخش های مختلف خانه عامری ها: هتل خانه عامری ها ( اتاق ها، سوئیت ها)، رستوران خانه عامری ها، کافی شاپ خانه عامری ها، نگارخانه ها، تالار همایش مقتدایی، قالی سرای عامری ها، غرفه های تجاری عامری، رستوران تالار آیینه و صبحانه خوری عامری، حوض خانه، سرای قهوه، حمام زنانه و حمام مردانه، سرداب، شاه نشین، آیینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، ایوان زمستانی، بهار بند، صرافی، گالری، اتاق چمدان، کتابخانه، نمازخانه، کافی نت در آخر به شما توصیه می کنیم که اگر به کاشان سفر کردید حتما به خانه عامری ها سر بزنید زیرا قدم زدن و یا بازدید و اقامت در این مکان تاریخی و هنری خالی از لطف نیست و شما را با معماری اصیل ایرانی و هنر ایرانی آشنا خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید