زعفران که با نام طلای سرخ آن را می شناسیم، یکی از رایج ترین و محبوب ترین ادویه ها در سراسر جهان است.

فواید زعفران برای زنان و نکات جالب آن

این ادویه جزء جدایی ناپذیر از سفره های خانواده های ایرانی بوده و از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه معطر دارای ترکیبات ارگانیک و خواص بی شماری است که موجب شده به وفور توسط مردم سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از کاربردها و فواید زعفران عمومی بوده و برای بانوان و آقایان صدق می کند؛ اما با این حال برخی از خواص آن تنها برای بانوان بوده و نمایان تر است. شاید برای شما نیز جالب باشد که با فواید زعفران برای زنان آشنا شوید. با ما همراه باشید تا مجموعه ای محدود از خواص بی شمار طلای سرخ را به شما معرفی نماییم.

نقش زعفران در درمان عفونت زنان

عفونت زنانه یکی از مشکلات رایجی است که بانوان همه ساله با آن مواجه بوده و راه حل های بسیاری را برای درمان آن امتحان می کنند. عفونت زنانه با مشکلاتی مانند خارش، تورم و سوزش همراه است که در صورت عدم توجه و بی اعتنایی به آن موجب شکل گیری بیماری های بزرگ تری در زنان می شود. مصرف زعفران قادر است هورمون های زنانه را تعدیل نموده و عفونت دستگاه تناسلی را به طور موثری درمان نماید.

نقش زعفران در افزایش سطح آهن خون

فواید زعفران برای زنان و نکات جالب آن

یکی از مهم ترین مشکلاتی که زنان در دوران بارداری با آن مواجه می شوند مسئله کم خونی و فقر آهن است. خرید زعفران نگین و استفاده از آن پیش از بارداری می تواند میزان هموگلوبین خون را افزایش داده و این مشکل را برطرف سازد. البته لازم به ذکر است که مصرف این گیاه شگفت انگیز برای زنان باردار توصیه نشده و بهتر است پیش از بارداری از آن استفاده نمایند.

نقش زعفران در کنترل فشار خون

در دنیای امروزه که انجام تمامی امور ماشینی شده و فشارهای اقتصادی بالا رفته است، زندگی افراد جامعه بسیار پر دغدغه و کم تحرک می باشد. علاوه بر آن، مصرف غذاهای ناسالم در چند سال گذشته از دیگر عواملی است که موجب شده است تا روز به روز به تعداد مبتلایان بیماری فشار خون اضافه شود.

ترکیبات موجود در زعفران با نام های "کروسین" و "سافرانال" موجب کاهش فشار خون شده و به طور کلی قادرند فشار خون را تنظیم نمایند. می توان با اضافه کردن این گیاه خوشرنگ و پرخاصیت به غذاها و دمنوش های خود از ابتلای خود و عزیزانتان به بیماری فشار خون جلوگیری کنید.

نقش زعفران در درمان افسردگی

یکی از مشهورترین فواید زعفران برای زنان مربوط به درمان افسردگی است. طولانی بودن پروسه درمان افسردگی روندی است که ممکن است تا چندین ماه نیز به طول انجامد. به همین علت استفاده مداوم و طولانی مدت از مواد شیمیایی برای درمان این بیماری ممکن است با عوارض جانبی بسیاری همراه باشد.

ترکیبات کروسین و سافرانال موجود در زعفران خاصیت ضد افسردگی قدرتمندی به این گیاه بخشیده اند؛ زیرا که کروسین موجب کاهش میزان استرس فرد شده و سافرانال نیز مرتب و منظم بودن سیستم خواب بدن را موجب شده و احوالات شخص را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

شما میتوانید جهت خرید زعفران عمده به وبسایت دیبا زعفران مراجعه نمایید.

نقش زعفران در تحریک قاعدگی زنان

فواید زعفران برای زنان و نکات جالب آن

اگر عضو آن دسته از بانوانی باشید که از نامنظم بودن پریود خود رنج می برند، بدون شک از زعفران برای پریود شدن استفاده نموده اید! زعفران یک محرک قوی برای تحریک نمودن چرخه قاعدگی در زنان است که توسط بانوانی که عادت ماهیانه منظمی ندارند به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور تحریک قاعدگی، کاهش سردرد و سایر دردهای ناشی از اختلالات هورمونی، تنها کافی است که در طول روز، ۳۵ میلی گرم زعفران را به صورت دمنوش یا ترکیب در غذا مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید ۳۵ میلی گرم زعفران که شامل یک تا سه شاخه زعفران است را در سه نوبت صبح، ظهر و شب مصرف کنید.

نقش زعفران در کاهش دردهای ناشی از قاعدگی

زعفران یکی از راه حل های سریع و آسان برای کاهش دردهای قاعدگی به ویژه در خانم ها و دخترانی است که دوران قاعدگی آن ها به تعویق افتاده است. مصرف زعفران به صورت دمنوش می تواند موجب درمان عقب افتادن پریود با زعفران شده و دردهای ناشی از آن را به میزان موثری کاهش دهد.

این دمنوش علائم پیش از قاعده ای که آن را با سندروم پیش از قاعدگی نیز می خوانند تسکین می دهد. علائم پیش از قاعدگی که عبارتند از: تغییرات خلق و خو، دردها، گرفتگی ها و... توسط طلای سرخ که شادی آور است و خواص ضد درد آن به اثبات رسیده است، به خوبی درمان می شود.

بدین منظور ۵ الی ۱۰ روز پیش از قاعدگی خود لازم است روزی سه بار از دمنوش زعفران در حد یک استکان مصرف نمایید؛ البته ذکر این نکته لازم است که مصرف بیش از ۲ گرم زعفران در روز خطرناک بوده و توصیه نمی شود.

نقش زعفران در انقباض رحم

بر اساس تحقیقات انجام شده و نتایج حاصل از مقالات معتبر، مشخص شده است که زعفران می تواند یک محرک قوی برای انقباضات رحم باشد. زعفران از ترکیبات مختلفی مانند: کروسین، پیروکروسین، کروستین و سافرانال برخوردار بوده اما به طور دقیق مشخص نشده است کدام یک از این ترکیبات موجب ایجاد انقباضات رحمی می گردد.

نقش زعفران در بهبود تخمک گذاری در رحم

ممکن است طرز تهیه کاچی برای گرم شدن رحم را جستجو نموده باشید تا از اختلالات رحمی خود مانند تنبلی تخمدان جلوگیری به عمل آورید. ما به شما این مژده را می دهیم که زعفران علاوه بر فواید و خواص فوق، می تواند از بروز چنین اختلالاتی جلوگیری به عمل آورد. زعفران با تحریک نمودن بدن و افزایش سطح هورمون ها موجب حذف فولیکول های درون بدن شده و بهبود تخمک گذاری را سبب می شود.

نقش زعفران در درمان ناباروری

فواید زعفران برای زنان و نکات جالب آن

در طب سنتی برای افرادی که مشکل ناباروری دارند همیشه مصرف زعفران پیشنهاد می‌ شود. بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات اخیر زعفران دارای مکانیسم های خاصی است که می تواند بر روی ناباروری زنان تاثیر موثری داشته باشد. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضد افسردگی ها و ترکیبات تقویت کننده قوای جنسی است که می ‌تواند با بهره مندی از تمامی آن ها موجب بهبود باروری شود.

به‌ عبارتی دیگر زعفران یک گیاه مفید است که موجب ایجاد تغییرات مفید در بدن شده و به مبارزه با رادیکال ‌های آزاد و افزایش دما، موجب آرام شدن کل بدن می گردد. البته بدیهی است که برای دریافت کارایی بیشتر و بهتر از زعفران لازم است این گیاه را به صورت اصل تهیه نموده و مصرف کنید.

یافتن فروشگاهی که در زمینه عرضه زعفران اصل مشغول به فعالیت باشد اندکی دشوار است! ما به شما دیبا زعفران را پیشنهاد می کنیم که دارای نامی خوش و اعتباری درخشان در زمینه ارائه انواع زعفران با نازل ترین قیمت‌ می باشد.

نقش زعفران در جلوگیری از ریزش مو در دوران بارداری

در دوران بارداری نوسانات هورمونی ناشی از بارداری در زنان بسیار بالا است و این نوسانات روی رشد و تغذیه مو تاثیر بسزایی داشته و موجب ریزش آن می گردد. بسیاری از خانم ها برای تقویت موهای خود در دوران بارداری از زعفران به میزان بسیار اندک استفاده می کنند.

یکی از مهم نرین خواصی که زعفران برای خانم های باردار دارد، کاهش ریزش مو و یا جلوگیری از آن است. البته لازم به ذکر است که خوردن زعفران در سه ماهه نخست بارداری می تواند موجب حرکت جنین در رحم شود. به همین علت خوردن زعفران در این سه ماه منع است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید