در ویدیو زیر شاهد تصاویر دیدنی از هواپیمای عمود پرواز با سوخت هیدروژنی خواهد بود.

ویدیو تماشایی از رونمایی هواپیمای عمود پرواز با سوخت هیدروژن

به گزارش سلام نو، در مقایسه با باتری های معمولی، سیستم‌ های هیدروژنی - الکتریکی می‌توانند مدت زمان پرواز هواپیمای عمود پرواز را چندین برابر افزایش دهند.

به گزارش تین نیوز، شرکت حمل‌ و نقلی فرانسوی «H۳ Dynamics» قصد آن دارد که از طریق نصب هیدروژن و پیل های سوختی (fuel cells) کوچک تر در مجموعه ای از به اصطلاح ناسل های محرکه «propulsion nacelles» در زیر بال های هواپیمای عمود پرواز (VTOL) یا پهباد قابلیت های پروازی و کیفیت صنعت هوانوردی را ارتقا دهد.

در فیلمی که در این گزارش ملاحظه می کنید، آزمایش پیل های سوختی را به نمایش می گذارد.

این شرکت فرانسوی اولین پرواز خود را با مفهوم هیدروژن غیرمتمرکز «decentralized hydrogen concept» در یک هواپیمای کوچک در فرودگاهی نزدیک پاریس در اوایل سال جاری انجام داد.

به گفته این شرکت، این هواپیمای آزمایشی ۲۵ کیلویی می تواند با هیدروژن مایع تا ۹۰۰ کیلومتر و با هیدروژن فشرده تا ۳۵۰ کیلومتر برد داشته باشد.

هواپیمای هیدروژنی

تست اولیه پیل های سوختی

در طول ماه های اخیر، شرکت H۳ Dynamics و شرکت استرالیایی Carbonix (تولید کننده پهپاد) برای تولید اولین هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز (VTOL) هیدروژنی - الکتریکی استرالیا با یکدیگر همکاری کردند. در مقایسه با باتری، سیستم‌ های هیدروژنی - الکتریکی می‌توانند مدت زمان پرواز را چندین برابر افزایش داده و با با مقیاس (وسعت) قاره استرالیا مطابقت داشته باشند، در نتیجه انتشار کربن در طول پرواز کاهش می یابد.

هواپیمای عمود پرواز استرالیایی

پیشرانه هیدروژنی برای VTOL

کمپانی H۳ Dynamics بر این باور است که نیروی محرکه هیدروژنی چگالی (تراکم) انرژی را افزایش می دهد، به نحوی که هواپیمای دارای سلول سوختی (fuel cells) در مقایسه با هواپیمای صرفا الکتریکی با باتری، پرواز طولانی تری را انجام می دهد. فناوری پیشرانه هیدروژنی - الکتریکی ثبت شده این شرکت فرانسوی، فضای بزرگتری را در بدنه اصلی هواپیمای هیدروالکتریکی ایجاد می کند، به گونه ای که بتوان در مسافت های طولانی، محموله بار بیشتری را به صورت خود کار جابجا کرد.

این سیستم ویژه، فضای بیشتری را در داخل کابین برای بار هوایی و همچنین تحویل کمک های پزشکی به مناطق دور دست و کمتر توسعه یافته استرالیا ایجاد می کند. به گفته مدیر عامل H۳ Dynamics «استرالیا احتمالا اولین کشوری خواهد بود که از پهباد تجاری با سوخت هیدروژن استفاده می کند، پهبادهایی که در یک بازه زمانی طولانی به مکان های دوردست بسیاری در سرتاسر کره زمین پرواز می کنند».

* ترجمه شده در گروه هوایی تین نیوز

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید