اگر می خواهید در یکی از جاده های زیبای شمال ایران تجربه رانندگی کسب کنید، رانندگی در جاده اسالم به خلخال را فراموش نکنید.

رانندگی در جاده اسالم به خلخال

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده اسالم به خلخال به عنوان یکی از زیباترین و خاص ترین جاده های کشور ایران شناخته می شود. اگر می خواهید بهترین تجربه رانندگی در یکی از جاده های زیبای شمال ایران را داشته باشید، رانندگی در جاده اسالم به خلخال را پیشنهاد می دهیم. این جاده مسافت زیادی ندارد و در همین مسافت کوتاهی که طی می کنید زیبایی های بی نظیری را مشاهده خواهید کرد. آبشارها، دشت، جنگل ها، دریاچه ها، طبیعت سرسبز و ... به عنوان زیبایی های بی نظیر این جاده شناخته می شوند. این جاده دو طرفه می باشد که در هر طرف آن این زیبایی ها وجود دارد. مه زیبایی که در این جاده وجود دارد زیبایی جاده را چندین برابر کرده است.

بهترین زمان رانندگی در جاده بی نظیر اسالم به خلخال

اگر می خواهید بهترین بازه زمانی برای رانندگی در جاده زیبای اسالم به خلخال را انتخاب کنید باید بدانید که فصل بهار و تابستان انتخاب مناسبی هستند. البته اگر در فصل پاییز و زمستان هم این جاده را برای بازدید انتخاب کنید زیبایی های بی نظیری مشاهده خواهید کرد. مه در جاده اسالم به خلخال زمانی که فصل پاییز و زمستان آغاز می شود چندین برابر می گردد. هوای جاده بی نظیر است و به همین دلیل بیشتر افرادی که می خواهند هوای تازه استنشاق کنند از ماشین پیاده می شوند و چند دقیقه ای را در کنار جاده قدم می زنند. بسیاری از افراد هم برای عکس گرفتن در میانه جاده پیاده می شوند. زیبایی های جاده در فصل بهار و تابستان به قدری زیباست که چشمان هر بیننده ای را خیره می سازد.

رانندگی در جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال در بهار

نکاتی برای رانندگی در جاده اسالم به خلخال

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد رانندگی در جاده اسالم به خلخال باید به آن دقت داشته باشید این است که تنها باید برای لذت بردن از مسیر این جاده را انتخاب کنید. به همین دلیل نیازی نیست که به صورت یکسره رانندگی کنید، بلکه باید از ماشین پیاده شوید و زیبایی های مسیر را به خوبی مشاهده کنید. می توانید در کنار جاده پیاده شوید استراحت کنید، چای بنوشید و یا غذا بخورید. مسیر این جاده سرشار از زیبایی می باشد که شما در هر قدم آن می توانید از مسیر لذت ببرید. قبل از اینکه به این جاده بروید باید وضعیت آب و هوای جاده را به خوبی بررسی کنید.

در صورتی که بخواهید رانندگی در جاده زیبای اسالم به خلخال را با امنیت بالا انجام دهید باید آب و هوای جاده را به طور کامل بررسی نمایید. در فصل زمستان آب و هوای این جاده سرد است و شاید برفی باشد. در برخی از مواقع که شدت بارندگی زیاد است جاده را می بندند. در جاده ای که می خواهید طی کنید پمپ بنزین قرار نگرفته است، به همین دلیل قبل از رفتن به این جاده باید باک را پر کنید. پر پیچ و خم بودن جاده یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. به همین دلیل باید در رانندگی مهارت داشته باشید تا دچار حادثه خطرناک نشوید. اگر شما از داروی خاصی استفاده می کنید باید دارو را همراهتان ببرید، چرا که در این جاده مراکز درمانی وجود ندارد.

زمان رانندگی در جاده زیبای اسالم به خلخال باید بدانید که امکان دارد ماشین تان جوش بیاورد، چرا که جاده پیچ و خم های زیادی دارد. به همین دلیل باید هر چند دقیقه یکبار در مسیرتان توقف نمایید تا خودرو استراحت کند. یکی از نکات دیگری که قبل از سفر به این جاده باید به آن دقت داشته باشید این است که خودرو خود را از نظر فنی بررسی کنید. اینکه بدانید ماشین تان از نظر فنی مشکلی ندارد بسیار مهم است. در صورت خرابی ماشین شاید نتوانید به راحتی از جاده بیرون بیایید.

چطور در جاده اسالم به خلخال رانندگی کنیم ؟

یکی از مهمترین نکاتی که شما قبل از سفر باید به آن دقت نمایید این است که نحوه رانندگی تان در جاده را بررسی کنید. اگر می خواهید به بهترین نحو ممکن رانندگی در جاده اسالم به خلخال را انجام دهید باید سرعت تان را تنظیم نمایید. این مسئله که با سرعت بالا در این جاده رانندگی نکنید بسیار مهم است. سرعت تان را تنظیم کنید تا روی ۴۰ یا ۵۰ کیلومتر باشد. این جاده ۷۰ کیلومتر است و شما نمی توانید آن را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کنید. به آرامی رانندگی در این جاده را ادامه دهید و هر از چندگاهی هم توقف نمایید تا ماشین استراحت کند.

رانندگی در جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

آیا رانندگی در جاده اسالم به خلخال با اتوبوس دشوار است ؟

رانندگی در جاده زیبای اسالم به خلخال با اتوبوس تا حدودی دشوارتر از خودروی شخصی می باشد. در واقع باید بدانید که اتوبوس طول بیشتری دارد و به همین دلیل با سختی بیشتری مسیر را طی می کند. شما در فصل زمستان و پاییز در صورتی که جاده خطرناک باشد به هیچ وجه نمی توانید با اتوبوس به این جاده بروید. راننده اتوبوس برای رانندگی در این جاده باید حرفه ای باشد. کنترل اتوبوس نسبت به خودروی شخصی دشوارتر می باشد. به همین دلیل باید تمامی نکاتی که زمان رانندگی با اتوبوس اهمیت دارد را راننده بشناسد.

کد خبرنگار: ۲۰
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فیا IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    6 0
    واقعا دلرباست .جاده بهشتی ....متر به مترش و راه رفتم و دیدم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    بی نهایت زیباست
  • ایرج لطیف نیا IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    خودم ساکن اسالم هستم به هیچ عنوان برای اتوبوس خطرناک نیست چون هر روز اتوبوس از خلخال به تهران حرکت می‌کنه منتها باید خیلی حرفه ای باشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید