۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 55407759

این شهرک کوچک همچنین محل زندگی گروه‌های قبیله‌ای مردم کانوری، دازا و وودابه-فولانی است که بسیاری از آن­ها از معدود نمونه‌های باقی­مانده از جوامع شبانی جذاب نیجر هستند.

نگویگمی (نیجر)

سلام نو-سرویس گردشگری: قبل از اینکه زیبایی های این کشور را ستایش کنیم، بیایید جنبه تلخ نیجر را بررسی کنیم. نیجر که توسط نظامیان و شورش‌های قبیله‌ای و دیگر گروه‌های تروریستی در حال غارتگری در ایالات آفریقای مرکزی است، هرگز مکان امنی برای کاوش نبوده و هنوز هم نیست. اما امیدواریم روزی گردشگران بتوانند با خیالی آسوده از این کشور بازدید کنند.

بیایید بهترین مکانهای دیدنی در نیجر را بررسی کنیم:

  1. زیندر

۶ مکان گردشگری در نیجر

کاخ سلطان با دستاوردهای معماری خشتی بزرگ بر فراز این شهر پر پیچ و خم قرار دارد. زیندر زمانی یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های کاروان شتر در مسیر ماوراء صحرا بوده است! بله. انرژی تجاری آن، زیبایی خالص و خام آفریقایی آن را به رخ میکشد.

  1. نیامی

۶ مکان گردشگری در نیجر

بیش از ۳/۱ میلیون نفر در پایتخت شهر نیامی زندگی، کار و بازی می کنند که آن را به قلب واقعی نیجر تبدیل میکند.

این شهر در مسیر رودخانه نیجر در جنوب غربی قرار دارد و شلوغی با بازارهای هوای آزاد فوق‌العاده و صحنه‌های شگفت‌انگیز شبزنده‌داری پس از تاریکی هوا در آن بسیار دیدنی است. غذاخوری‌های بین‌المللی که پیتزا و پاستا ارائه میدهند، با خلاقیت‌های تند آشپزخانه آفریقایی نیز ترکیب می‌شوند، در حالیکه گنبدهای آبی پیازی مسجد جامع را نباید از دست داد!

  1. آگادز

۶ مکان گردشگری در نیجر

با داشتن نزدیک به ۱۰۰۰ سال تاریخ و غرق در داستان‌های کاروان‌های شتر ساحلی، عثمانی‌ها و امپریالیست‌های قدیمی سونگهای، آگادز را مجذوب خود کرده‌اند.

این شهر به طور کلی در قلب کشور قرار دارد که توسط تپههای شنی سوزان شده از خورشید صحرا و رنگ زرد بیپایان دریای شنی احاطه شده است و از شبکه‌ای از خیابان‌های باریک و خانه‌های خشتی تشکیل شده است.

نقطه مرکزی باید مناره خاکی مسجد مرکزی باشد که از نقاط دیدنی بزرگ شهرهای کویری مالی در غرب تقلید میکند.

  1. آیورو

۶ مکان گردشگری در نیجر

پس از طی تنها سه ساعت در جاده‌های غبارآلود از پایتخت، می‌توانید خود را در حال پیاده‌روی در شهر رودخانه‌ای جذاب آیورو، یکی از جاذبه‌های برتر جنوب غربی نیجر ببینید. آیورو که به‌خاطر زیست‌گاه‌های ساحلی اطراف شهرک‌ها را در بر می‌گیرد، در جزیره‌ی خاص خود قرار دارد، جایی که مسجد و بازارهای فراوانی دارد.

در واقع بازدید از بازار مکانی عالی برای شروع سفرهای شما به اینجا است. با امتحان کردن غذاهای ساده خیابان ساحل، کاوش در این شهر را ادامه دهید.

  1. نگویگمی

۶ مکان گردشگری در نیجر

دروازه پارک ملی آبابا و شرقی‌ترین محله در کل نیجر، شهر نگویگمی، اما در کناره‌های دریاچه فرامرزی چاد با نوار هوایی ساده و مسجد شهری زیبای آن قرار دارد.

تمام این مکان شخصیتی را که از یک شهر کویری دور افتاده انتظار میرود، با کاروان های شتر که هر روز از سال میآیند و میروند، ارائه میدهد.

این شهرک کوچک همچنین محل زندگی گروه‌های قبیله‌ای مردم کانوری، دازا و وودابه-فولانی است که بسیاری از آنها از معدود نمونه‌های باقیمانده از جوامع شبانی جذاب نیجر هستند.

  1. دیفا

۶ مکان گردشگری در نیجر

دیفا مکان دشواری برای پی بردن به آن است. در برخی مواقع، این محل کانونی استوار برای قیامهای نظامی علیه دولت نیجر بوده است. در برخی دیگر مانند امروز این محل پذیرایی برای هزاران پناهنده است که از ترس گروههای شبه نظامی و افراطگرایان از مرز نیجریه هجوم میآورند.

متأسفانه این پیشرفت‌های اخیر مکان را برای مسافران مدرن (حتی با استانداردهای نیجر) بسیار ناامن کرده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید