در گزارش زیر به بررسی قیمت آپارتمان‌های ۱۰۰ متری با عمر بنا بیش از ۳۰ سال در تهران پرداخته شده است، بودجه مورد نیاز برای خرید یک آپارتمان ۱۰۰ متری در تهران ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت آپارتمان‌های قدیمی در تهران چند؟ + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، متوسط قیمت مسکن در تهران نشان می‌دهد خرید آپارتمان ۱۰۰ متری تقریبا چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد. این عدد علاوه براینکه به کل مناطق ۲۲ گانه پایتخت ارتباط دارد، شامل تمام واحدهای نوساز و قدیمی‌ساز و ... می‌شود. در این مطلب سراغ آپارتمان‌هایی رفتیم که عمر بنا آن‌ها به قبل از سال ۷۰ برمی‌گردد. درعوض دست‌کم با پارکینگ و انباری فروخته می‌شوند، فاصله زیادی با مرکز شهر ندارند و از همه مهم‌تر فروشنده‌شان نسبت به میانگین قیمت مسکن در تهران، پول کمتری درخواست کرده است.

قیمت آپارتمان با عمر بالای ۳۰ سال در تهران

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری در مجیدیه جنوبی چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعلام شده و فروشنده بابت هر متر مربع رقم ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تعیین کرده است. رقمی که طبق آخرین آمارهای رسمی که مربوط به تحولات بازار مسکن در آبان است، تقریبا یک میلیون زیر متوسط خانه‌های پایتخت محاسبه می‌شود. بیش از ۳۰ سال از عمر بنا این واحد می‌گذرد و با پارکینگ و انباری فروخته می‌شود، اما باوجود قرار گرفتن در طبقه دوم، خبری از آسانسور نیست. در محدوده هفت تیر آپارتمان قدیمی‌ساز ۱۰۰ متری را چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهند که باید ارزش هر متر از این واحد را ۴۷ میلیون تومان یعنی تقریبا برابر با میانگین ارزش خانه‌های تهران لحاظ کنیم. برتری این آپارتمان نسبت به مورد قبلی داشتن آسانسور است و به‌قول املاکی‌ها، واحد به شکل فول‌امکانات فروخته می‌شود.

آپارتمان ۱۰۰ متری را در خیابان فاطمی تهران دقیقا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشند. واحدی که عمر بنا آن به قبل از سال ۷۰ برمی‌گردد و فروشنده تصمیم گرفته بابت هر متر از این خانه ۴۵ میلیون تومان دریافت کند. خیابان فاطمی بخشی از منطقه شش تهران محسوب می‌شود و آخرین آمارهای رسمی میانگین قیمت خانه‌های این محدوده از تهران را متری ۶۲ میلیون تومان نشان می‌دهد. به این ترتیب فروشنده این واحد قدیمی‌ساز حاضر است خانه‌اش را متری ۱۷ میلیون تومان زیر میانگین قیمت منطقه بفروشد که البته در این اتفاق علاوه بر قدیمی‌ساز بودن واحد، نداشتن آسانسور هم بی‌تاثیر نیست. بین فایل‌های مربوط به آپارتمان‌های ۳۰ سال به بالا، واحد ۱۰۰ متری دیگری در محله آشتیانی واقع در منطقه ۱۳ به‌چشم می‌خورد که قیمت آن را سه میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تعیین کرده‌اند؛ متری ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. بدنیست بدانید در منطقه ۱۳ میانگین ارزش خانه‌ها به متری ۴۳ میلیون تومان رسیده و رقم ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی این واحد به‌ترتیب ۳.۵ میلیون زیر متوسط قیمت منطقه و تقریبا شش میلیون زیر میانگین ارزش خانه‌های کل تهران است. البته این واحد هم از داشتن آسانسور محروم است، اما پارکینگ و انباری دارد.

آپارتمان ۱۰۰ متری در خیابان سهروردی که طبق تقسیم‌بندی‌ها بخشی از منطقه هفت محسوب می‌شود، سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یعنی متری ۳۹ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. این رقم چهار میلیون تومان کمتر از متوسط ارزش خانه‌های منطقه هفت و هشت میلیون تومان زیر میانگین قیمت مسکن در کل تهران است. فروشنده واحد ۱۰۰ متری در محله استادمعین رقم سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان را برای آپارتمانی که قبل از سال ۷۰ ساخته شده، درنظر گرفته است. با یک ضرب و تقسیم ساده، به رقم ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هر متر از این خانه می‌رسیم که باید آن را تقریبا معادل متوسط قیمت مسکن در منطقه ۹ بدانیم. منطقه‌ای که محله استادمعین را در خود جای داده است. از طرفی عدد ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی این خانه، حدود ۱۱ میلیون تومان زیر میانگین ارزش خانه‌های کل تهران است.

خرید آپارتمان ۱۰۰ متری با عمر بنا بیش از ۳۰ سال در خیابان جمهوری تهران سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد. به زبان ساده خریدار این واحد باید بابت هر مترمربع ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کنار بگذارد. بااینکه این عدد طبق آمارهای رسمی ۸.۵ میلیون تومان بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۱ به‌حساب می‌آید، اما نسبت به کل تهران حدود ۱۶ میلیون تومان کمتر است. داشتن آسانسور، انباری و پاکینگ باعث شده تا فروشنده از عبارت فول‌امکانات برای فروش آن استفاده کند. در همان محدوده آپارتمان ۱۰۰ متری دیگری را تقریبا با همین مشخصات، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌فروشند که ارزش هر متر از این خانه تقریبا ۱۰ میلیون زیر متوسط قیمت مسکن در کل تهران است.

مشخصات آپارتمان‌های ۱۰۰ متری با عمر بنا بیش از ۳۰ سال در تهران

موقعیت

امکانات

قیمت کل

قیمت هر مترمربع

مجیدیه جنوبی

پارکینگ و انباری

۴.۵۵ میلیارد تومان

۴۵.۵ میلیون تومان

هفت تیر

آسانسور، انباری و پارکینگ

۴.۷ میلیارد تومان

۴۷ میلیون تومان

خیابان فاطمی

پارکینگ و انباری

۴.۵ میلیارد

۴۵ میلیون تومان

آشتیانی

پارکینگ و انباری

۳.۹۵ میلیارد تومان

۳۹.۵ میلیون تومان

سهروردی

پارکینگ و انباری

۳.۹ میلیارد تومان

۳۹ میلیون تومان

استادمعین

پارکینگ و انباری

۳.۵۵ میلیارد تومان

۳۵.۵ میلیون تومان

خیابان جمهوری

آسانسور، انباری و پارکینگ

۳.۸۵ میلیارد تومان

۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید