طراحی داخلی به طور کلی اهمیت بسیاری دارد چرا که باعث بالا رفتن کیفیت فضا شده و در ننتیجه روی زیبایی آن و رفاه افرادی که از فضا استفاده می کنند نیز تاثیر می گذارد.

بهترین مبلمان برای طراحی داخلی خانه های کوچک + اشتباه انتخاب نکنید

حال با توجه به اینکه امروزه اغلب آپارتمان ها و خانه ها دارای مساحت کمی می باشند بهتر است که طراحی داخلی آن ها به گونه ای باشد که باعث کوچک تر بنظر رسیدن آن ها نشده و بلکه آن ها را دلبازتر و کاربردی تر از آنچه که هست جلوه دهند. از جمله مواردی که می تواند روی این مورد تاثیر بگذارد سبک دکوراسیون و رنگ و روی فضا می باشد و نیاز است که طراح مورد نظر از تمامی این موارد آگاه بوده و سپس طراحی داخلی و بازسازی خانه را شروع کند.

بهترین سبک دکور و چیدمان خانه های کوچک

  • دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن خانه یکی از محبوب ترین سبک ها در سرتاسر جهان در زمینه ی طراحی داخلی مدرن منزل، بازسازی خانه و به طور کلی معماری و دیزاین به شمار می رود. این سبک دارای ویژگی های خاصی بوده که از جمله ی آن ها می توان به استفاده از رنگ های روشن، استفاده از متریال های ساده به صورت محدود، استفاده از فرم های ساده و غیر پیچیده، استفاده از عناصر تزیینی به صورت محدود و ... اشاره نمود. درواقع در دکوراسیون مدرن خانه سادگی و عملکردگرایی بیش از هر چیز دیگری ارزش دارد و به همین دلیل تلاش دارد در عین حفظ سادگی و عملکردگرایی فضایی زیبا را ایجاد نماید. از آنجایی که دکوراسیون مدرن از استفاده از عناصر بی استفاده و بدون کاربرد دوری می کند و تمامی عناصری که استفاده می کند ساده می باشند می توان گفت که سبکی مناسب برای خانه هایی با مساحت کم می باشد. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی مدرن منزل به دلیل توجه زیادی که امروزه به آن می شود جای خلاقیت زیادی داشته و طراحان علاقه ی زیادی به آن دارند. از طرفی بسیار شیک ، لوکس و امروزی جلوه می کند.

بهترین مبلمان برای طراحی داخلی خانه های کوچک + اشتباه انتخاب نکنید

  • دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمال نیز امروزه از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی و بازسازی خانه در دنیا به ویژه در شرق آسیا و اروپا به شمار می رود. این سبک شباهت های زیادی با سبک دکوراسیون مدرن خانه داشته و تنها تفاوت آن ها این است که این سبک نسبت به سبک مدرن ساده تر می باشد. در دکوراسیون مینیمال طراح تنها از عناصر حیاطی و مهم برای طراحی داخلی استفاده می کند و اغلب فضاها خالی می باشند. لازم است بدانید که این خالی بودن دیوارها و فضاها برای علاقه مندان سبک مینیمال نه تنها کسل کننده نیست بلکه جذاب و معناگرا می باشد. این سبک نیز از استفاده از عناصر بیهوده دوری کرده و عناصر تزیینی در آن جایگاه خاصی ندارند. همچنین در این سبک از رنگ های روشن، یک یا دو متریال، عناصر کاربردی، فرم های ساده و ... استفاده می شود.

نکات مهم در خرید مبلمان برای منازل کوجک

  • توجه به رنگ

یکی از نکاتی که در خرید مبلمان برای فضاهایی که کوچک بوده و مساحت زیادی ندارند باید ارزشمند شمرد رنگ مبلمان می باشد. لازم به ذکر است بدانید که رنگ های روشن باعث دلباز بودن و بزرگتر بنظر رسیدن فضا و رنگ های تیره باعث تنگ و کوچک بنظر رسیدن فضا می شوند و به همین دلیل توضیه می شود در خانه های کوچک با طراحی داخلی مدرن از المان هایی با رنگ های روشن استفاده کنید . با توجه به همین نکته مبلمان سفید، کرمی، آبی روشن، شیری، صورتی روشن و ... می توانند گزینه ای مناسب برای فضای خانه های کوچک باشند. همچنین این رنگ ها به خوبی با دیگر رنگ ها ست و هماهنگ شده و به همین دلیل هیچگاه از خرید آن ها پشیمان نخواهید شد. اگر تمایل دارید که فضای خود را کمی رنگی رنگی تر کنید می توانید از کوسن های رنگی برای مبلمان روشن خود بهره ببرید.

  • انتخاب سبک مناسب برای مبلمان خانه کوچک

همانطور که می دانید بعضی از سبک ها در بازسازی خانه های کوچک قابل اجرا نیستند که از جمله ی آنها می توان به سبک کلاسیک و ویکتوریایی اشاره نمود. این سبک ها دارای جزییات فراوانی بوده و به همین دلیل اصولا عناصری که به این سبک ها ساخته می شوند بزرگ و پر جزییات می باشند و استفاده از آن ها در خانه های کوچک می تواند کاری بیهوده بنظر برسد که تنها تمام فضا را گرفته است. با توجه به همین نکته در انتخاب مبلمان برای منازل کوچک بهتر است که از مبلمانی که سبک های مینیمال و مدرن طراحی شده اند استفاده کنید. مبلمان طراحی شده به این سبک مبلمانی کاربردی و زیبا بوده که دارای حجم بزرگی نبوده و به همین دلیل فضای زیادی در منزل شما اشغال نخواهند کرد.

  • پایه دار بودن یا نبودن مبل

یکی از نکاتی که در تهیه مبلمان برای طراحی داخلی منازل کوچک می تواند تاثیرگذار باشد چگونگی فرم و شکل مبلمان است. برای مثال مبلمانی که پایه دار بوده و دارای دسته های باریک و ظریفی می باشند به طور ناخودآگاه می توانند کوچکتر بنظر رسیده و در نتیجه باعث دلبازی و بزرگی فضا شوند. چرا که به دلیل وجود پایه و خالی بودن پایین این مبل ها بنظر می رسد که آن ها تمام فضا را اشغال نکرده و اینگونه روی بزرگ بنظر رسیدن فضا تاثیر مثبت می گذارند. همچنین اصولا پایه های فلزی نسبت به پایه های چوبی به دلیل درخشندگی و انعکاس و ظرافتی که در خود دارند تاثیر بیشتری روی این مورد خواهند گذاشت و می توانند مورد مناسبی برای طراحی داخلی منازل کوچک باشند.

بهترین مبلمان برای طراحی داخلی خانه های کوچک + اشتباه انتخاب نکنید

  • و ...

بازسازی منازل کوچک و تبدیل آن ها به فضایی دلبازتر

برای بازسازی خانه های که دارای مساحت کمی می باشند بهتر است که از ترفندهایی استفاده شود که باعث بزرگتر و دلبازتر بنظر رسیدن آن ها شود. بعضی از این ترفندها در دکوراسیون مدرن خانه عبارتند از:

  • حذف دیوارها

دیوارها در خانه ها می توانند تاثیر زیادی روی کوچک و تنگ بنظر رسیدن آن ها شوند. به همین دلیل در بازسازی خانه می توان دیوارهایی که میان فضاهایی مانند نشیمن و هال، نشیمن و آشپزخانه، هال و غذاخوری و ... می باشد را حدف نمود و فضاها را تنها به وسیله مبلمان و یا تغییر رنگ و پارتیشن ها از یکدیگر جدا نمود. این کار باعث یکدست بنظر رسیدن فضا و در نتیجه بزرگتر بنظر رسیدن آن شده و تاثیر زیادی روی دلبازتر شدن فضا دارد.

  • استفاده از رنگ های روشن

رنگ های روشن به فضا عمق داده و به همین دلیل می تواند آن را بزرگتر جلوه دهد. رنگ سفید برای سطوح و رنگ هایی با تناژ ملایم برای عناصر مختلف مانند مبلمان، میزها، عناصر تزیینی و ... می تواند باعث ایجاد فضایی دلباز شده و خانه های کوچک را همچون خانه هایی با مساحت متوسط و دلباز جلوه دهد.

  • استفاده از المان های ساده و کشیده

المان هایی که به صورت عمودی یا افقی کشیده می باشند می توانند باعث بلندتر و عریض تر بنظر رسیدن دیوارها شده و در نتیجه در مساحت فضا خطای دید ایجاد کرده و آن را بزرگتر جلوه دهد. به همین علت استفاده از مبلمان مستطیل کشیده، پرده های سرتاسری، کاغذ دیواری هایی با طرح های کم عمودی و ... در بازسازی خانه می تواند انتخاب هایی مناسب و درست در راستای بزرگتر کردن منزل با دکوراسیون مدرن باشد.

  • استفاده از نور طبیعی

نور تاثیر زیادی روی دلبازتر شدن فضا دارد و هر چقدر که نور طبیعی مناسب بیشتری وارد فضا شود آن را روشن تر و در نتیجه دلبازتر جلوه می دهد.

سخن پایانی

طراحی داخلی مدرن منزل ، بازسازی خانه، انتخاب مبلمان و عناصر مناسب برای منازل کوچک و  ... همه و همه نیازمند یک طراح حرفه ای می باشد و بهتر است که برای آنکه نتیجه ی پروژه شما کیفیت خوبی داشت به شرکت های معماری و دکوراسیون مراجعه کرده و با دریافت مشاوره از مهندسین و طراحان این شرکت ها از خدمات مختلفی که ارائه می دهند استفاده کرده و از آن ها کمک بگیرید. جهت بازدید و مشاوره رایگان با شماره 09125754921 و سایت هیرادانا در تماس باشید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 09123692216 IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    بسیار عالی و چذاب بود افسوس گه هزیمه ها بالا رفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید