آوسبیلدونگ آشپزی آلمان یک دوره آموزشی بسیار مناسب است که متقاضیان می‌توانند با شرکت در آن، به‌راحتی در آلمان مشغول کار شوند.

آوسبیلدونگ آشپزی آلمان، مهاجرت بدون مدرک دانشگاهی

امروزه آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان به شمار می‌رود. معمولاً افراد سعی می‌کنند با روش‌های مختلفی به این هدف خود دست پیدا کنند. ازآنجایی‌که دولت آلمان احتیاج به نیروی متخصص کار دارد؛ پس راه‌های مختلفی را برای افراد تعریف کرده تا با استفاده از آنها به آلمان مهاجرت کنند. یکی از این راه‌های بسیار عالی، شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ است.

کشور آلمان در رشته‌های مختلفی دوره آوسبیلدونگ را برگزار می‌کند تا به این شکل افراد را آموزش داده و از تخصص آنها برای پیشرفت کشور استفاده کند. آوسبیلدونگ آشپزی یکی از این دوره‌ها است که علاقه‌مندان به این حوزه، با شرکت در آن می‌توانند در آلمان مشغول کار شوند.

البته شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان شرایط خاص خود را دارد که قبل از اقدام برای هر کاری، باید اطلاعات جامعی درباره آنها داشته باشید. در این مطلب هرآنچه که لازم باشد تا درباره آوسبیلدونگ آشپزی بدانید را بیان خواهیم کرد.

دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان

اگر به دنبال یک روش ساده و مقرون‌به‌صرفه برای مهاجرت به آلمان هستید؛ قطعاً شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ بهترین راه است. کشور آلمان در تمام رشته‌ها دوره کارآموزی برگزار می‌کند تا بهترین نیروهای کار را پرورش دهد. رشته آشپزی هم یکی از این دوره‌ها است.

بهتر است بدانید که شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان هیچ سابقه و یا پیش‌زمینه خاصی لازم ندارد. یعنی شما بدون مدرک دانشگاهی می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید و بعد از اتمام دوره در بازار کار آلمان مشغول فعالیت شوید. این دوره معمولاً سه سال طول می‌کشد و حتی در طول این سال‌ها از دولت آلمان حقوق دریافت خواهید کرد.

شرایط شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی و مهاجرت به آلمان

کشور آلمان شرایط خاصی را برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان تعیین کرده است. به همین دلیل متقاضیانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ قبل از انجام هر کاری باید این شرایط را به‌خوبی بررسی کنند و از جزئیات آن باخبر شوند. درصورتی‌که بتوانند این شرایط را فراهم کنند؛ به آنها اجازه ثبت‌نام در دوره داده می‌شود. از جمله مهم‌ترین شرایط حضور در دوره آوسبیلدونگ آشپزی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • متقاضیان باید تمکن مالی لازم را داشته باشند. البته این تمکن مالی فقط برای زندگی در آلمان است و آنها قرار نیست که شهریه بپردازند.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی اجباری است. مؤسسه‌های آموزشی مدرک B1 یا B2 زبان آلمانی را در نظر دارند؛ اما ازآنجایی‌که تمام آزمون‌ها و فعالیت‌های دوره با زبان آلمانی است؛ هرچه مهارت افراد بالاتر باشد بهتر و راحت‌تر می‌توانند دوره را طی کنند.
  • این دوره حداکثر سنی ندارد. افراد می‌توانند از سن 17 سالگی در آوسبیلدونگ آشپزی شرکت کنند. البته اغلب شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی حداکثر سن 30 سالگی را در نظر می‌گیرند.
  • طول دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی بسته به محل کارآموزی، نمره‌های متقاضی و... ممکن است متفاوت باشد؛ اما معمولاً حداکثر سه سال طول می‌کشد.
  • برای شرکت در این دوره به مدرک خاصی نیاز ندارد. تنها کافی است که متقاضی مدرک دیپلم را اخذ کرده باشد.

آوسبیلدونگ آشپزی آلمان، مهاجرت بدون مدرک دانشگاهی

یک آشپز در آلمان باید چه وظایفی داشته باشد؟

در طول دوره آوسبیلدونگ آشپزی به شما مهارت‌های مختلفی آموزش داده می‌شود تا به بهترین شکل از عهده این کار بر بیایید. این مهارت‌ها روی وظایفی تمرکز دارند که باید تمام آنها را به‌خوبی انجام دهید. این وظایف عبارت‌اند از:

  • آشنایی با روش‌های ذخیره و نگهداری مواد اولیه
  • ایجاد منو اختصاصی با غذاهای مختلف و مناسب فصل
  • چیدمان غذاها در ظروف سرو آن
  • بررسی لیست خرید مواد اولیه و مایحتاج موردنیاز رستوران
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر وظایف کارکنان
  • مرتب کردن و تمیزکردن محل کار
  • تهیه انواع غذاهای مختلف

درآمد آشپزها در آلمان چقدر است؟

متقاضیان بعد از اینکه دوره را به اتمام رساندند؛ در دو موقعیت آشپز و سرآشپز می‌توانند فعالیت کنند. طبیعتاً هرکدام از این شغل‌ها حقوق و دستمزد متفاوتی خواهند داشت. در ادامه حقوق هرکدام از این موقعیت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • شغل آشپزی درآمد کمتری به نسبت سرآشپز خواهد داشت. میانگین درآمد ماهیانه این افراد 2070 هزار یورو و میانگین حقوق سالیانه آنها 24800 هزار یورو خواهد بود. البته این مبلغ ممکن است تا 39500 هم بالاتر برود.
  • شغل سرآشپزی به دلیل حقوق بالاتری که دارد؛ معمولاً بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. میانگین درآمد ماهیانه این افراد 2370 هزار یورو و میانگین حقوق سالیانه آنها 28500 هزار یورو خواهد بود. البته این مبلغ ممکن است تا 45300 هزار یورو هم بالا می‌رود.

علاوه بر موقعیت شغلی، سابقه افراد در میزان حقوق تأثیر بسیار زیادی دارد. هرچه سابقه افراد در زمینه آشپزی بیشتر باشد؛ طبیعتاً میزان دستمزد آنها بیشتر است.

چه شهرهایی در کشور آلمان برای شغل آشپزی مناسب هستند؟

علاوه بر موقعیت شغلی و سابقه، شهری که در آن زندگی و کار می‌کنید هم روی درآمد شما نقش زیادی خواهد گذاشت. شما حتی اگر با روش دیگری به آلمان مهاجرت می‌کنید؛ باید بهترین شهر را برای شغل آشپزی انتخاب کنید. شهرهایی مانند هامبورگ، مونشن، کلن، برلین، فرانکفورت، اشتوتگارت، دوسلدورف، اسن، لایپزیگ، دورتموند، درسدن، برمن، نورنبرگ و هانوفر بهترین شهرهای آلمان برای شغل آشپزی هستند.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی را از کجا آغاز کنیم؟

بهترین و آسان‌ترین روش برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان، مراجعه به مؤسسه‌های مهاجرتی است. پارسی کانادا  یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که افراد با مراجعه به این مؤسسه می‌توانند تمام کارهای ثبت‌نام در آوسبیلدونگ آشپزی آلمان را به وکلای باتجربه مؤسسه بسپارند و بدون دردسر ویزای آلمان را دریافت کنند.

پس اگر می‌خواهید در کمترین زمان کارهای ثبت‌نام و مهاجرت به آلمان را انجام دهید؛ همین‌الان با مشاوران مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

سخن نهایی

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان، شرکت در دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان است. با انجام این کار، بدون پرداخت شهریه می‌توانید مهارت آشپزی را یاد گرفته و در بازار کار آلمان فعالیت کنید. البته شرکت در این دوره شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب آنها را مورد بررسی قرار دادیم.  

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید