هنر سنتی باغبانی چینی در جای جای باغ بائومو به چشم می‌خورد و ترکیب آن با هنر معماری چینی، چشم‌اندازهای زیبایی را ایجاد کرده‌اند. کنده‌کاری‌های متنوع روی چوب، سنگ، سفال، آجر و... نیز با جزئیاتی خیره کننده و دیدنی این باغ را آراسته‌اند.

باغ بائومو(چین)

سلام نو-سرویس گردشگری: کشور چین یکی از مقاصد سفری جذاب است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. این سرزمین کهن معدن مکان‌های دیدنی و تاریخی است که هنگام بازدید از هر یک از آن‌ها با تاریخ و فرهنگ غنی مردمان چینی آشنا می‌شوید. برای اینکه بتوانید سفری جذاب و آسوده را به کشور چین تجربه کنید، باید راجع به جاذبه‌های گردشگری چین اطلاعات به دست آورید. همراه ما با این جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید.

پل گوانگجی

 جاذبه‌های گردشگری چین را بیشتر بشناسید

پل جذاب گوانگجی یکی از جاذبه‌های گردشگری چین است که منظره‌ای خیره‌کننده را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. پل گوانگجی با نام پل شیانگزی نیز شناخته می‌شود و بر روی رودخانه‌ هان، در شهر چاوژو از استان گوانگ‌دونگ چین قرار دارد و همچنین، از این پل به ‌عنوان یکی از چهار پل تاریخی شهر یاد می‌کنند. پل گوانگجی به عنوان نخستین پل شناور دنیا به‌شمار می‌رود که قابلیت باز و بسته شدن دارد. قسمتی از این پل، توسط ۱۸ قایق معلق در آب رودخانه پشتیبانی می‌شود که می‌توانند در مواقع لزوم کنار بروند و مسیر را برای عبور قایق‌ها و کشتی‌ها باز کنند. در حقیقت در روزگاران قدیم، تمام این پل ساختاری شناور داشت که روی ۸۶ قایق بنا شده بود، اما امروزه تنها بخش میانی پل قابلیت جابجایی و باز شدن دارد.

قلعه داپنگ شنزن

 جاذبه‌های گردشگری چین را بیشتر بشناسید

قلعه داپنگ شنزن از دیگر جاذبه‌های گردشگری چین است که از یک دهکده‌ کهن با ۶۰۰ سال قدمت محافظت می‌کند. این قلعه همانند دیگر قلعه‌های جهان کاربری دفاعی داشته و یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های تاریخی شهر شنزن کشور چین به‌ شمار می‌رود. قلعه داپنگ شنزن در سال ۱۹۳۴، برای محافظت منطقه در برابر حمله دزدان دریایی ساخته شد و در طول حکومت سلسله‌های مینگ و کینگ، فضای داخل آن به ‌صورت شهری توسعه پیدا کرد. همچنین، این قلعه محل یکی از نبردهای استراتژیک در طول جنگ ننگین تریاک بوده و بازدید از آن برای گردشگران کاملا رایگان است.

باغ بائومو

 جاذبه‌های گردشگری چین را بیشتر بشناسید

باغ بائومو نیز در لیست جاذبه‌های گردشگری چین قرار دارد. این باغ زیبا در روستای زیلی، منطقه پانیو گوانگژو قرار دارد و در اواخر دوره سلسله کینگ ساخته شده است. در مجموعه باغ بائومو تپه‌ها، دریاچه، پل‌ها و سازه‌های معماری به عنوان ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و مصنوعات ساخت دست بشر به بازدیدکنندگان عرضه می‌شوند. هنر سنتی باغبانی چینی در جای جای باغ بائومو به چشم می‌خورد و ترکیب آن با هنر معماری چینی، چشم‌اندازهای زیبایی را ایجاد کرده‌اند. کنده‌کاری‌های متنوع روی چوب، سنگ، سفال، آجر و... نیز با جزئیاتی خیره کننده و دیدنی این باغ را آراسته‌اند.

پارک لیچی

 جاذبه‌های گردشگری چین را بیشتر بشناسید

پارک لیچی یکی از جاذبه‌های گردشگری چین است که مناظر زیبایی را برای بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. این پارک در بین اهالی شهر با نام پارک مرکزی شناخته می‌شود. اگر پس از یک گردش عالی در سطح شهر به دنبال مکانی آرام برای استراحت هستید، پارک لیچی مقصدی عالی برای شماست. پوشش گیاهی پارک لیچی شامل ۳۰ گونه مختلف از ۴۰ خانواده است که گیاه لیچی یا همان درخت همیشه سبز چینی یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین آن‌ها است. همچنین، پارک چشم‌اندازی زیبا از آسمان‌خراش‌های شهر شنزن را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. تعدادی بنا با معماری سنتی و گلخانه نیز در پارک قرار دارند که بازدید از آن‌ها جذابیت خاصی را به همراه دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید