سخنگوی ریاست جمهوری روسیه معتقد است تلاش اوکراین برای تجهیز تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب، تنها موجب تشدید خصومت ها میان دو کشور می شود.

مسکو: خروج نیروهای روسی از اوکراین تا پایان سال میلادی امکان پذیر نیست

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید احتمال خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک اوکراین پیش از پایان سال جاری میلادی منتفی است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که هیچ بحثی درباره خروج نیروهای روسیه از اوکراین قبل از پایان سال جاری وجود ندارد. این مقام روس تاکید کرد که دستیابی به صلح با در نظر گرفتن واقعیت های جدید مانند الحاق مناطق جدید به روسیه میسر می شود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور اوکراین یادآور شد که طرف اوکراینی باید واقعیت‌هایی را که اخیراً پدید آمده اند را در نظر بگیرد. پسکوف بار دیگر تاکید کرد که این واقعیت ها (الحاق سرزمین های جدید به روسیه) ماحصل سیاستی است که رهبری اوکراین و رژیم فعلی این کشور طی ۱۵ یا حتی ۲۰ سال گذشته در پیش گرفته است.

پسکوف در ادامه افزود این واقعیت ها حاکی از آن است که روسیه دارای سرزمین های جدیدی شده است. بدون در نظر گرفتن این واقعیت های جدید، هرگونه پیشرفت [به سوی حل و فصل مناقشه] غیرممکن خواهد بود.

این مقام کرملین تاکید رکد که پیشنهادات جدید «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص گام هایی به سوی صلح، برعکس منجر به خصومت های بیشتر می شود.

پسکوف در تحلیل اظهارات زلنسکی که گفته است ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف یکی از گام‌هایی است که اوکراین را به صلح نزدیک‌تر می‌کند، تاکید کرد که اینها سه گام به سوی عملیات‌های جنگی بیشتر میان دو کشور است.

رئیس جمهور اوکراین از روسیه خواست تا روند خروج نیروهایش از اوکراین را در سال نو میلادی (کریسمس) آغاز کند.

زلنسکی در پیامی ویدئویی برای رهبران جی ۷، گفت: پیشنهاد می‌کنیم که روسیه گامی محکم و معنادار در جهت سازش دیپلماتیک بردارد؛ موضوعی که مسکو خیلی درباره آن حرف می‌زند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید