ساعت هوشمند سامسونگ یکی از محصولاتی است که تقریباً اکثر ما با آن آشنا هستیم و نسبت به کارایی مدل‌های مختلف آن، آگاهی داریم.

ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا هواوی

در کنار سامسونگ، برندهای دیگری نیز، قبل‌تر یا بعدتر از آن، دست به تولید ساعت‌های هوشمند زده‌اند. اما در چند سال اخیر، برند هواوی که گوشی‌های آن با استقبال بسیار خوبی در بازار روبه‌رو شده بود، دست به یک اقدام جسورانه زد.

این اقدام، تولید ساعت هوشمند هواوی بود که قابلیت‌های مشابهی با ساعت هوشمند سامسونگ داشت. همین امر باعث شد تا این سؤال مطرح شود که خرید کدام یک از این دو ساعت، ارزش بیشتری دارد؟ آیا ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا هواوی؟

در ادامه قصد داریم تا به این سؤالات پاسخ دهیم و ویژگی‌های دو مدل معروف از این دو برند (هوآوی واچ 3 و گلکسی واچ 3) که بسیار شبیه به هم هستند را مقایسه کنیم.

طراحی و ویژگی‌های ظاهری ساعت هوشمند سامسونگ نسبت به هوآوی

احتمالاً اگر برای اولین‌بار و بدون آگاهی از نام برند، این دو محصول را به شما نشان دهند، تفاوت زیادی بین آنها قائل نمی‌شوید. هر دو ساعت گلکسی واچ 3 و هواوی واچ 3 طراحی زیبایی دارند، اما اگر بیشتر به‌سادگی علاقه دارید، قطعاً هوآوی گزینه بهتری خواهد بود.

نکته مثبت دیگری که طراحی ساده‌تر هوآوی در اختیار آن قرار داده، صفحه نمایش بزرگ‌تر است. زیرا این مسئله باعث باریک‌تر شدن قاب اطراف نمایشگر شده و کار با آن را کمی جذاب‌تر کرده است.

در مقابل این ویژگی، قاب چرخشی گلکسی واچ وجود دارد که باعث راحت‌تر شدن رابط کاربری و استفاده آسان از آن می‌شود. همین موضوع نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند و باعث برتری سامسونگ نسبت به هواوی می‌شود.

مشخصات صفحه نمایش

هر دو ساعت گلکسی واچ 3 و هواوی واچ 3، از صفحه نمایش امولد(AMOLED) استفاده می‌کنند و به خوبی رنگ‌های زنده و عمق را به تصویر می‌کشند.

اما نکته‌ای که باعث برتری ساعت هوشمند هوآوی در بخش نمایشگر می‌شود، رزولوشن آن است. هوآوی واچ 3 دارای رزولوشن 466 در 466 پیکسل و سامسونگ 360 در 360 پیکسل است.

پس با این نکته، به‌راحتی می‌توان به بهتر بودن کیفیت تصویر در هوآوی پی برد. در کنار رزولوشن، باریک بودن قاب هوآوی سبب شده تا اندازه آن به 1.43 اینچ برسد و تنها با اختلاف اندک، سامسونگ 1.4 اینچی را پشت سر بگذارد.

لازم به ذکر است که هر دوی این ساعت‌ها، ضد آب هستند و گواهینامه IP68 را دارند.

ویژگی‌های فنی

سایت‌های مختلفی نظیر زومیت، پس از بررسی این دو ساعت، هواوی واچ 3 را از نظر سخت‌افزاری، قوی‌تر معرفی کرده‌اند. دلیل این برتری، ارائه 2 گیگ رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. این مقدار در گلسی واچ 3 تقریباً به نصف می‌رسد. یعنی شما با خرید ساعت هوشمند سامسونگ تنها یک گیگ رم و یک حافظه 8 گیگابایتی خواهید داشت.

حافظه بالاتر باعث می‌شود تا مقدار اطلاعات بیشتری از شما در ساعت ذخیره شود و در استفاده‌های مختلف، کاربرد بیشتری داشته باشد.

برتری ساعت هوشمند هواوی تنها به سخت‌افزار ختم نمی‌شود و آن را قهرمان قطعی بخش نرم‌افزار نیز کرده است.

این ساعت با سیستم‌عامل هارمونی او ‌اس (HarmonyOS 2.0) کار می‌کند که شما را به دنیا بزرگ محصولات هوآوی متصل خواهد کرد. اما ساعت هوشمند سامسونگ به سیستم‌عامل تیزن او اس (Tizen OS) مجهز است که در نسل‌های بعدی ساعت‌های این شرکت مورداستفاده قرار نگرفت.

ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا هواوی

مقایسه سنسور، حسگر و اتصالات ساعت هوشمند سامسونگ با ساعت هوشمند هواوی

هر دوی این ساعت‌ها دارای GPS ، سنسور کنترل سطح اکسیژن و اتصال سلولی (eSIM) و بلوتوث هستند، اما قطعاً تفاوت‌هایی در بین آنها وجود دارد.

نسخه بلوتوث هوآوی واچ، 5.2 است درصورتی‌که گلکسی واچ از نسخه 5.0 استفاده می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های میان این دو، حسگر حرارتی هواوی است.

این ساعت هوشمند قادر است تا با اندازه‌گیری میزان دمای پوست، حرارت بدن را کنترل کند. یعنی اگر شما دچار بیماری و تب شده باشید، به‌راحتی از طریق هواوی واچ 3 این موضوع را متوجه خواهید شد.

به‌جز حسگر حرارتی، پشتیبانی از تعداد حرکات ورزشی بیشتر، باعث شده تا هواوی در این بخش هم از نظر کاربران برنده محسوب شود.

میزان ماندگاری شارژ و قدرت باتری

در ساخت ساعت هوشمند سامسونگ از یک باتری 340 میلی‌آمپر استفاده شده که نسبتاً ماندگاری شارژ بالایی دارد. اما اگر بخواهیم آن را با باتری 450 میلی‌آمپر ساعت هوشمند هواوی مقایسه کنیم، به طور واضح، کوچک‌تر از باتری هوآوی واچ است.

بر همین اساس، گلکسی واچ، باتری کم‌قدرتی دارد و نگه‌داری شارژ در آن نیز کم‌تر است. اما حتماً به این موضوع توجه کنید  که ضعیف بودن باتری نسبت به هوآوی، دلیلی بر بد بودن آن نیست و هنوز هم حرف زیادی برای گفتن دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا هواوی

کدام یک از این دو ساعت، ارزش خرید بیشتری دارند؟

حالا که با جزئیات این دو ساعت آشنا شدید، بهتر است یک موضوع مهم دیگر را نیز بررسی کنیم و آن چیزی جز قیمت نیست.

باتوجه‌به بررسی زومیت، قیمت بازار هوآوی واچ 3 حدوداً دوبرابر گلکسی واچ 3 است. البته این موضوع با قابلیت‌های بیشتر ساعت هوشمند هواوی، کاملاً منطقی و قابل حدس زدن بود.

بررسی جزئیات و توضیحات ارائه شده در این مقاله، پاسخ سؤالات ابتدای نوشته را ساده‌تر کرد.

اگر به دنبال یک ساعت زیبا و ساده با قابلیت‌های بیشتر هستید و از نظر قیمت هم محدودیتی ندارید، هواوی واچ گزینه بهتری است. این ساعت با نگهداری شارژ بیشتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، رم و حافظه قوی‌تر، سیستم‌عامل بروز، رزولوشن بهتر و سنسورهای پیشرفته، برنده این مسابقه است.

اما اگر به دنبال محصول زیبا و قابل اعتمادی هستید که قابلیت‌های خوبی داشته باشد و در کنار آن کارآمد و به‌صرفه نیز باشد، قطعاً ساعت هوشمند سامسونگ، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

منبع:

https://versus.com/en/huawei-watch-3-vs-samsung-galaxy-watch-3

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید