جاذبه‌هایی که گردشگران را به گرجستان می‌آورند، از مناظر کوهستانی و ویژگی‌های طبیعی باشکوه شمال گرجستان تا میدان‌های تاریخی رمانتیک ساوانا و معماری مدرن خیره‌کننده آتلانتا را شامل می‌شود.

آکواریوم جورجیا، آتلانتا

سلام نو-سرویس گردشگری: گرجستان دارای تضادهای بسیاری است که آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل میکند. جاذبه‌هایی که گردشگران را به گرجستان می‌آورند، از مناظر کوهستانی و ویژگی‌های طبیعی باشکوه شمال گرجستان تا میدان‌های تاریخی رمانتیک ساوانا و معماری مدرن خیره‌کننده آتلانتا را شامل می‌شود.

کارهای سرگرم کنندهای در گرجستان برای کل خانواده و برای هر نوع سلیقهای وجود دارد. در این کشور همه چیز از سواحل زیبا گرفته تا بزرگترین آکواریوم جهان و خانه‌های پیش از جنگ زیبا و مکان‌های تاریخی که زندگی و رویدادها را از دوران ماقبل تاریخ تا اواخر قرن بیستم برای حقوق مدنی روشن می‌کنند، پیدا خواهید کرد.

با این لیست از برترین جاذبههای گرجستان، سفر خود به این کشور را برنامهریزی کنید.

  1. آکواریوم جورجیا، آتلانتا

۴ جاذبه گردشگری برتر در گرجستان + عکس

آکواریوم جورجیا، چهارمین آکواریوم بزرگ جهان، بیش از ۱۰۰۰۰۰ حیوان آبزی را در بیش از ۱۰ میلیون گالن آب شیرین و شور نگهداری میکند. در حالیکه اندازه آن ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد، نمایشگاهها به موضوعات مختلفی تقسیم میشوند تا بازدیدها متمرکزتر و آموزشی باشند.

آکواریوم آب سرد، زندگی آبهای سرد را در سراسر اقیانوسهای جهان، با موجودات غیرعادی که شامل اژدهای دریایی استرالیایی و خرچنگهای عنکبوتی ژاپنی میشود، بررسی میکند. مربیان با شیرهای دریایی اجتماعی کالیفرنیا تعامل دارند و در نمایشگاه تمساح‌های آلبینو، پیرانا و بوآهای درخت زمرد دیده می‌شوند.

بزرگ‌ترین آکواریوم، اوشن ویجر ۳/۶ میلیون گالنی، کوسه‌های نهنگ و پرتوهای مانتا را در میان هزاران ماهی خود نگهداری می‌کند و دارای یک تونل اکریلیک به طول ۱۰۰ فوت است که بازدیدکنندگان از آن عبور می‌کنند که توسط ماهی‌ها احاطه شده است.

  1. منطقه تاریخی ساوانا

۴ جاذبه گردشگری برتر در گرجستان + عکس

بزرگترین لذت ساوانا، قدم زدن در منطقه تاریخی آن است، منطقهای به وسعت بیش از سه مایل مربع که شهر قدیمی را همانطور که در زمان جنگ داخلی ظاهر میشد حفظ میکند.

میدان‌های سایه‌دار دوست‌داشتنی آن که توسط عمارت‌های زیبا احاطه شده‌اند و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش با درختانی پوشیده از خزه‌های پردار اسپانیایی، یکی از رمانتیک‌ترین صحنه‌های شهری را در بین شهرهای جهان ایجاد می‌کند. بیش از مناظر تاریخی، منطقه تاریخی با هنر، فرهنگ، موزه‌ها و عمارت‌هایی برای گشت و گذار زنده است.

انتهای شمالی به ساحل رودخانه دیدنی ساوانا محدود میشود و در انتهای جنوبی پارک فورسایت قرار دارد. اگرچه کل منطقه به خاطر پارک‌ها و میدان‌های زیبای خود بسیار معروف است، پارک فورسایت بزرگترین پارک است و نمونه خوبی از یک پارک جنوبی اواسط قرن ۱۸ است که به خوبی طراحی شده است. ویژگی برجسته آن یک فواره زیبا است و مسیرهای پیادهروی با درختان قدیمی دوستداشتنی که بر روی آنها پوشیده شدهاند، سایه میاندازند.

  1. باغ گیاهشناسی آتلانتا

۴ جاذبه گردشگری برتر در گرجستان + عکس

باغ گیاهشناسی ۳۰ هکتاری در کنار پارک درست در میدتاون آتلانتا یک جاذبه بسیار شگفت‌انگیز است. این جاذبه چهار فصل همیشه زیبایی منحصر به فردی دارد، از نمایش لامپهای بهاری تا شاخ و برگهای رنگارنگ پاییزی و در هر زمانی از سال چندین باغ سرپوشیده آن بازدیدکنندگان را به مناطق استوایی منتقل میکند.

مرکز ارکید فوکوا ارکیده‌ها را با هر شکل و رنگی به نمایش می‌گذارد و تنوع شگفت‌انگیز گیاهان بومی جنگل‌های ابری آند را نشان می‌دهد. در اینجا، بروملیادهای عجیب و غریب، خزه‌ها، سرخس‌ها، انگورهای دنباله‌دار و ارکیده‌های مینیاتوری یک آبشار بزرگ داخلی را احاطه کرده‌اند و چیزهای عجیب‌تری در روتوندا استوایی رشد می‌کنند.

  1. راه آهن خوش منظره بلو ریج

۴ جاذبه گردشگری برتر در گرجستان + عکس

راه‌آهن دیدنی بلو ریج که از شهر توریستی جذابی که در آن واقع شده نام‌گذاری شده است، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های شمال گرجستان است. این راه‌آهن محبوب که از بهار تا اواخر پاییز کار می‌کند، مسافران را در مسیری ۲۶ مایلی از بلو ریج در امتداد رودخانه توکوآ به کوه‌های اپلاچیان اطراف می‌برد.

این یک گشت و گذار چهار ساعته سرگرمکننده است که شامل یک سفر رفت و برگشت، بهعلاوه دو ساعت برای کاوش در شهرهای مک کیزویل و کپرهیل است. سفرهای ویژه فصلی در پاییز، روز شکرگزاری و کریسمس ارائه میشود.

حتما زمانی را برای کاوش در مرکز شهر بلو ریج نیز اختصاص دهید. کارهای سرگرمکنندهای که باید در اینجا انجام دهید شامل خرید و غذاخوری و همچنین بازدید از جاذبههای قابلتوجهی مانند مرکز هنری بلو ریج و بنیاد میراث شهرستان فانین است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید