شهر شلوغ سن­خوزه بهترین موزه­ها، میدان­های دوست­داشتنی و جاذبه­های فرهنگی کشور را در خود جای داده است، اما گنجینه­های واقعی فراتر از پایتخت، در جنگل­ها و شهرهای کوچک ساحلی و روستاها قرار دارند.

پارک ملی مانوئل آنتونیو

سلام نو-سرویس گردشگری: کاستاریکا با آتشفشانها، سواحل، جنگلهای ابر و حیاتوحش، سرزمین شگفتانگیزی از جاذبههای طبیعی است. کاستاریکا کشوری است که برای هم برای تماشاگران پرنده و مسافران لوکس و هم برای موجسواران و کوله گردها جذاب است.

شهر شلوغ سنخوزه بهترین موزهها، میدانهای دوستداشتنی و جاذبههای فرهنگی کشور را در خود جای داده است، اما گنجینههای واقعی فراتر از پایتخت، در جنگلها و شهرهای کوچک ساحلی و روستاها قرار دارند.

کاستاریکا دارای ساحل‌های بی‌پایانی در سواحل اقیانوس آرام است که با شهرهای کوچک خود به موج‌سواران و جویندگان خورشید پاسخ می‌دهند. استان گواناکاست در کاستاریکا بهترین مکان برای بازدید از سواحل زیبا و شهرهای ساحلی است.

در داخل کشور، کوه‌های پوشیده از جنگل، ماجراجویی‌های خاص خود را از آتشفشان‌ها و آبشارها گرفته تا زیپلینگ و تماشای حیات‌وحش خارق‌العاده ارائه می‌کنند. اگرچه حیاتوحش در سرتاسر کشور رواج دارد، اما مناطق سرسبز جنوب جایی است که گردشگران اگر به دنبال یافتن حیوانات هستند، به آنجا میروند. مناطق جنوب ژاکو تا شبهجزیره اوسا از بهترین مکانها برای بازدید از حیاتوحش هستند.

برای کسب تجربهای کاملا متفاوت، سواحل کارائیب را با آب‌های آرام و فضای فرهنگی منحصربهفردش بررسی کنید.

در ادامه با فهرست برترین جاذبههای گردشگری کاستاریکا، بهترین مکانها را برای بازدید کشف کنید.

  1. پارک ملی مانوئل آنتونیو

۴ جاذبه و مکان گردشگری برتر در کاستاریکا + عکس

پارک ملی مانوئل آنتونیو در حاشیه شهر مانوئل آنتونیو، یکی از مقاصد برتر کاستاریکا برای تماشای حیاتوحش است. همچنین سواحل زیبای ماسهای نرم را در خود جای داده است.

برخی از مشاهدات معمول حیاتوحش در پارک عبارتند از: میمون‌های زوزه‌کش، میمون‌های سنجاب، تنبل‌ها، کواتیموندی‌های دماغ سفید و کاپوچین‌هایی که نمی‌توان آنها را از دست داد. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که پروانه‌های رنگینکمانی و تعداد بی‌شماری از پرندگان رنگارنگ را ببینید که در حال پرواز هستند. می‌توانید مسیرها را به تنهایی پیاده‌روی کنید، اما برای تجربه‌ای عمیق‌تر، به تور طبیعتگردی پارک مانوئل آنتونیو ملحق شوید. راهنماها اغلب میدانند که حیوانات دقیقا کجا هستند و سهپایه و تلسکوپ دارند که برای تماشای حیاتوحش و عکاسی ایدهآل است.

  1. آتشفشان آرنال

۴ جاذبه و مکان گردشگری برتر در کاستاریکا + عکس

پارک ملی آتشفشان آرنال که در کوردیلا د تیلاران یافت می‌شود، یکی از برترین مناطق دیدنی آتشفشان در کشور است. جاذبه اصلی اینجا آتشفشان آرنال است، کوهی مخروطیشکل با ستونهای عظیم خاکستر که اغلب از دهانه آتشفشان جاری میشود.

آرنال از سال ۱۵۰۰ پس از میلاد تا زمان فوران عظیم در ۲۹ ژوئیه ۱۹۶۸ که منجر به کشته شدن ۸۲ نفر و ویران شدن دو روستا شد، خاموش بود. از آن زمان، فعالیت‌های منظمی را داشته است و بسته به روز یا هفته، بازدیدکنندگان می‌توانند انتظار دیدن هر چیزی از ابری از خاکستر گرفته تا گدازه‌های قرمز درخشانی که از کوه می‌ریزند را ببینند.

این پارک همچنین بهدلیل طیف گستردهای از تنوع زیستی خود شناخته شده است، تقریبا نیمی از پرندگان، خزندگان، دوزیستان و پستانداران کاستاریکا در جایی در محدوده آن حضور دارند.

رصدخانه آرنال، در اصل یک رصدخانه خصوصی است که در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد و تنها اقامتگاه در محدوده پارک ملی آتشفشان آرنال است. این مکان در مزرعه آجیل ماکادمیا در سمت جنوبی آتشفشان واقع شده است. از اقامتگاه، مناظر عالی آتشفشان و دریاچه آرنال را در جهت مخالف ببینید. مسیرهای پیادهروی متعددی در این منطقه وجود دارد. بسیاری از آنها به آبشارها و جریانهای گدازه قدیمی و اخیر منتهی میشوند.

  1. تاماریندو

۴ جاذبه و مکان گردشگری برتر در کاستاریکا + عکس

اگر بهدنبال یک شهر ساحلی پر جنب و جوش برای اقامت در آن هستید، تاماریندو دقیقا بهترین مکان است. تاماریندو که در شبهجزیره نیکویا در گواناکاست واقع شده است، بهترین مقصد برای موج‌سواری، ساحل‌نشینی و تفریح است. این شهر که زمانی یک دهکده ماهیگیری آرام بود، به یک پناهگاه توریستی تبدیل شده است، جایی که میتوانید مجموعه خوبی از رستورانها و هتلها را در آن پیدا کنید.

این شهر در امتداد ساحل تاماریندو، یک هلال پهن زیبا که تقریبا ۵/۱ کیلومتر طول دارد، گسترده شده است. این منطقه برای موج‌سواری معروف است و طیف وسیعی از استراحت‌ها برای موج‌سواران با تجربه و یادگیرندگان ایده‌آل است. بزرگترین امواج به طور کلی در ماه نوامبر و دسامبر در اینجا یافت میشود.

  1. مال پایس و سانتا ترزا

۴ جاذبه و مکان گردشگری برتر در کاستاریکا + عکس

مال پایس در شبهجزیره نیکویا، منطقهای در امتداد ساحل است که بهدلیل امواج بزرگی که موجسواران را از سراسر جهان جذب میکند، شناخته شده است. شهر سانتا ترزا جاذبه اصلی در این منطقه است، با این حال زنجیرهای از روستاها و سواحل در امتداد مال پایس قرار دارند، از جمله روستاهای مال پاییس و مانزانیلو.

امروزه این منطقه ترکیبی از کوله‌گردان، موج‌سوارانی است که هرگز نتوانستند آنجا را ترک کنند و گردشگرانی که آرزو می‌کردند تعطیلات طولانی‌تری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید