برج چینی نانجینگ یکی از مکان‌های گردشگری جیانگسو که با نام برج پورسلین نانجینگ نیز شهرت دارد و بنایی کهن در کشور چین است که باستان‌شناسان آن را متعلق به قرون وسطا می‌دانند. عمارت برج چینی شگفت‌انگیز و مشهور، در قرن ۱۵ میلادی به دستور یونگ، از امپراتوران سلسله‌ی مینگ و به افتخار مادر مرحومش بنا شد. در گذشته این برج بخشی از مجموعه‌ی قدیمی و بزرگ معبد بائوئن بوده است که امروزه نه اثری از معبد اصلی باقی‌ مانده و نه می‌توان بقایایی از برج را یافت.

برج چینی نانجینگ

سلام نو-سرویس گردشگری: استان جیانگسو کشور بزرگ چین در قسمت شرقی آن جای گرفته است. شهرهای استان جیانگسو پر از جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری بسیاری است که سالانه میزبان تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است. هنگام سفر به استان جیانگسو برای اینکه بتوانید گردشی به یاد ماندنی را به همراه همسفرهایتان تجربه کنید، باید اطلاعات مفیدی راجع به مکان‌های گردشگری جیانگسو به دست آورید. همراه ما با این مکان‌های دیدنی آشنا شوید.

برج چینی نانجینگ

مکان‌های گردشگری جیانگسوس

برج چینی نانجینگ یکی از مکان‌های گردشگری جیانگسو که با نام برج پورسلین نانجینگ نیز شهرت دارد و بنایی کهن در کشور چین است که باستان‌شناسان آن را متعلق به قرون وسطا می‌دانند. عمارت برج چینی شگفت‌انگیز و مشهور، در قرن ۱۵ میلادی به دستور یونگ، از امپراتوران سلسله‌ی مینگ و به افتخار مادر مرحومش بنا شد. در گذشته این برج بخشی از مجموعه‌ی قدیمی و بزرگ معبد بائوئن بوده است که امروزه نه اثری از معبد اصلی باقی‌ مانده و نه می‌توان بقایایی از برج را یافت. سازه برج نانجینگ که با استفاده از آجرهای چینی سفید رنگ و لعابی ساخته شده بود، در طول روز نور خورشید را داخل خود بازتاب و در شب نیز تصاویر زیبا و رنگارنگی را نمایش می‌داد. در نقش چینی‌های کارشده بر دیوارهای برج، ترکیبی از لعاب‌های سبز، زرد، قهوه‌ای و سفید استفاده کرده بودند و حجاری‌هایی مزین به نقوش حیوانات، گل، درخت بامبو، مناظر و تصاویر بودایی روی آن‌ها نقش شده بود. بازدید از مجموعه معبد و پاگودای، شما را با تاریخ و فرهنگ چینی‌ها آشنا می‌کند و حس و حال هوای آن دوران را برایتان زنده می‌کند.

باغ جنگلی شیر

مکان‌های گردشگری جیانگسوس

باغ جنگلی شیر از دیگر مکان‌های گردشگری جیانگسو است که یکی از معروف‌ترین باغ‌ها در شهر سوژو استان جیانگسو چین به‌ شمار می‌رود. علت اسم گذاری این باغ به این دلیل است که سنگ‌های موجود در این باغ شبیه شیر هستند. باغ جنگلی شیر سوژو در سال ۱۳۴۲ میلادی، توسط راهبی بودایی به یاد معلمش ژانگ‌فنگ ساخته شد. این باغ با حدود ۱.۱ هکتار مساحت با بناهای متعدد، درختان کهن و حوضچه‌های زیبا و در طی سالیان مختلف چندین بار تحت بازسازی قرار گرفت. با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی، باغ جنگلی شیر در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. شما می‌توانید با هزینه مبلغی، از این آثار زیبای باستانی دیدن کنید و روز گردشی جالبی برای خود بسازید.

شهر تونگلی

مکان‌های گردشگری جیانگسوس

شهر تونگلی یکی از مکان‌های دیدنی جیانگسو است که بازدید از آن شما را به هیجان وا می‌دارد. این شهر در حومه شهر سوژو استان جیانگسو قرار دارد و بیش از همه به دلیل کانال‌های آبی خود بین گردشگران مشهور است. از این رو، از شهر تونگلی با نام ونیز شرق نیز یاد می‌شود و در سطح آن اغلب مردم با قایق تردد می‌کنند. از جاذبه‌های دیدنی شهر تونگلی می‌توان به باغ رفلکشن، جزیره لوشینگ ژو و برج مروارید اشاره کرد که از میان آن‌ها، باغ رفلکشن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بازدید از این شهر به همراه زیبایی‌هایش برای گردشگران و مسافران کاملا رایگان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید