۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
کد خبر: 55404630

ایران روستاهای زیبای بسیاری را در خود جای داده است. یکی از روستاهای بسیار زیبای ایران روستای نسا می‌باشد که در دل قزوین واقع شده است. این روستا به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است.

روستای نسا کجاست؟

سلام نو - سرویس گردشگری: نام روستای نسا ، شاید از داستان هایی ، برگرفته شده باشه که درباره ی ارباب قدیمی این منطقه ، گفته میشه ؛ اربابی که دارای سه فرزند بوده = دو پسر و یک دختر . نام دخترش ، نسا بوده و این بخش از زمین هاش رو به دخترش میده تا با ایل و تبارش ، ساکن اون جا بشن .

روستای نسا کجاست؟

جمعیت روستا چقدر است؟

روستای نسا ، جمعیّت همیشگی چندانی نداره و بیش تر ساکنانش که شاید به ۱۰۰ نفر برسن ، کارمند و کارگر هستن که در روزهای گرم سال به روستا میان و برای چند روزی در روستا ، اقامت دارن . خونواده ی دونفره ی آقای فتّاحیان رو میتونیم از معدود خونواده های همیشگی ساکن در روستا بدونیم . زبان مردم ، تاتی هست و روستاهای اطراف ، سیلیکان ؛ سراج محلّه ؛ روچ بالا ؛ زوارک و خوبان هستند .

برخی از بزرگان خانواده ها که در روستا ، زندگی میکنن ، آقایان علی اکبر باقری ( که خود ، رابط اهالی با بخشداریه . ) ، عبّاس صفری ، داراب باقری ، نایب علی فتّاحیان ، مرتضی فتّاحیان ، جعفر صفری ، سیروس یوسفی ، رمضان یوسفی ، بزدان بهرامی ، اردشیر باقری و باقر باقری هستند .

روستای نسا کجاست؟

نسا ، فاقد مدرسه ، مسجد ، خانه ی بهداشت ، شورا و دهیاره . آب آشامیدنی اون ، حدود ۳۵ سالیه که از روستای روچ بالا کشیده شده و حدود ۱۴ ساله که دارای برق شده .

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید