۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 55404453

فاصله شهرستانک تا نسا حدود چهار کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض ده دقیقه طی شود.

فاصله شهرستانک تا نسا

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر بنا باشد روستاهای توریستی جاده چالوس را فهرست کنیم در وهله نخست می بایست نام هایی همچون ارنگه، سپهسالار، وینه، خور، ابهرک، شهرستانک و نسا را ذکر کنیم. روستاهایی که هر کدام برای خود بهشتی جداگانه را بنیان نهاده اند. این روستاها در بر دارنده اقلیم های خنک و نیمه کوهستانی شمال استان البرز می باشند که مملو از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری هستند. شماری از زیباترین آبشارهای ایران، چندین و چند رودخانه و دریاچه و همچنین چندین قله مرتفع در محدوده این روستاها به چشم می خورند. در این مطلب می خواهیم به معرفی دو مورد از این روستاها یعنی روستاهای نسا و شهرستانک و همچنین فاصله شهرستانک تا نسا بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله شهرستانک تا نسا چقدر است؟

روستای نسا در کیلومتر چهلم جاده چالوس و روستای شهرستانک در کیلومتر چهل و چهارم این جاده واقع شده اند. بنابراین فاصله شهرستانک تا نسا در حدود چهار کیلومتر می باشد. البته لازم است توجه کنید که این فاصله مربوط به فاصله مسیرهای ورودی این دو روستا است. در نتیجه فاصله واقعی دو روستا کمی بیش از چهار کیلومتر خواهد بود. البته هر دوی این روستاها در حاشیه جاده چالوس و با فاصله نزدیکی از این جاده قرار دارند. این دو روستا بخشی از منطقه آسارا و از جمله هفده روستای دهستان نسا می باشند. منطقه آسارا از سه دهستان نسا، آسارا و آدران تشکیل شده است که دهستان نسا کوچک ترین آنها می باشد. بخش آسارا که دارای بافتی روستایی است مجموعا پنجاه و شش روستا را در درون خود جای داده است. بسیاری از این پنجاه و شش روستا جزو روستاهای حاشیه جاده چالوس محسوب می شوند.

شما می توانید فاصله شهرستانک تا نسا را طی مدت زمان کوتاهی (حدود ده دقیقه) طی نمایید.

فاصله شهرستانک تا نسا

روستای زیبای شهرستانک

جاذبه ها و جاهای دیدنی شهرستانک

روستای شهرستانک واقع در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس یکی از قطب های گردشگری این جاده محسوب می شود. شهرستانک را با کاخ مشهور آن می شناسند. این روستا ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است و به دستور این شاه قاجاری یک کاخ سلطنتی در این روستا ساخته شده است تا تفرجگاه تابستانی ناصرالدین شاه و شاهان قاجاری پس از او باشد. این کاخ امروزه به عنوان موزه و یکی از جاذبه های گردشگری روستا مورد استفاده قرار می گیرد.

روستای شهرستانک اگرچه یک ییلاق تابستانی خنک و خوش آب و هواست اما پاییزهای آن نیز به واسطه ترکیب رنگ زیبا و چشم نواز برگ های درختان از محبوبیت بسیار بالایی در نزد گردشگران و همینطور عکاسان حرفه ای برخوردار است. طیف گسترده ای از رنگ ها را در پاییز شهرستانک و خصوصا از فراز ارتفاعات این روستا می توان مشاهده کرد. برگ درختان روستای شهرستانک در پاییز به رنگ های ارغوانی، زرشکی، عنابی، حنایی، قرمز، نارنجی، زرد، سبز، بنفش، آبی، شرابی، شفقی، سرخابی و... در می آیند و ترکیب آنها در کنار هم منظره ای شبیه به یک تابلوی نقاشی را پیش روی انسان قرار می دهد. شاهکاری استثنایی محصول دست هنرمند بزرگ یعنی خود طبیعت.

از جمله جاذبه های گردشگری موجود در این روستا می توان به رودخانه روستا و سرچشمه آن یعنی چشمه گله گیله اشاره کرد. قلعه دزدبند نیز جاذبه تاریخی روستای شهرستانک است. تپه شنستون نیز از دیگر دیدنی های روستا می باشد. شهرستانک مملو از درختان گردو، سیب، آلبالو و زردآلو است. همچنین یک درخت سرو اورس کهنسال با قدمت دو هزار و هشتصد سال نیز در این روستا با شکوهی اساطیری قد برافراشته است. اما همانطور که گفتیم گل سرسبد جاذبه های گردشگری روستای شهرستانک کاخ قجری این روستا است. این کاخ البته در خوش آب و هوا ترین ناحیه روستا نیز واقع شده است.

فاصله شهرستانک تا نسا

پاییز هزاررنگ شهرستانک

روستای نسای جاده چالوس

روستای نسا نیز یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس است که در کیلومتر چهلم این جاده قرار گرفته است. شاید بتوان گفت مهمترین مزیتی که این روستا نسبت به روستای شهرستانک دارد رایحه روح نواز آن است. نسا روستایی قرار گرفته در درون یک دره است. این موقعیت دره ای باعث شده است تا بادها از هر سو جذب این روستا شوند. از طرفی سرتاسر این روستا مملو از باغ های میوه است. سیب و آلو مهمترین میوه های روستا هستند و به جز اینها میوه های دیگری نیز در نسا کشت می شود. سیب نسا شاید باکیفیت ترین و مرغوب ترین سیبی باشد که در نیمه شمالی ایران کشت می شود.

وجود این باغ های انبوه میوه در کنار ویژگی بادخیز بودن روستای نسا دست در دست هم داده اند تا این روستا کیفیت متمایز خود را پیدا کند. یعنی رایحه ای که همواره در فضای روستا جاری است و بسیاری از گردشگران نیز تنها به وسوسه استشمام این رایحه و قدم زدن در میان کوچه باغ های بهشتی و خوش عطر نسا است که راهی این روستا می شوند. نسا همچنین محصور میان کوه های مختلف و سر به فلک کشیده نیز هست. بنابراین اگر علاقه مند به ورزش آرامش بخش کوهنوردی هستید نیز روستای نسا می تواند گزینه ای هیجان انگیز برای شما باشد. خصوصا با توجه به منظره سبز و زیبایی که از فراز ارتفاعات این روستا می توان مشاهده کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید