۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 55404084

یکی از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری که در بندر کیاشهر می ‌توانید مورد بازدید قرار دهید اسکله چوبی کیاشهر است که امکانات زیادی دارد.

اسکله چوبی کیاشهر

سلام نو-سرویس گردشگری: جاذبه های گردشگری بندر کیاشهر متفاوت است. یکی از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری که در این بندر می‌ توانید مورد بازدید قرار دهید اسکله چوبی کیاشهر می باشد. پل چوبی که در بندر کیاشهر قرار گرفته است به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این بندر شناخته می‌ شود. بین نیزارهای تالاب بوجاق این پل را تاسیس کرده ‌اند. شما با پیاده روی روی این پل می توانید به ساحل دریای خزر برسید. اگر برای دیدن جاذبه های گردشگری استان گیلان می خواهید به بندر کیاشهر بروید باید در مورد تمامی ویژگی‌ ها و مشخصات اسکله چوبی بندر کیاشهر اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

ویژگی های پل چوبی کیاشهر

یکی از مهمترین ویژگی های پل چوبی بندر کیاشهر این است که عرض آن دو و نیم متر می باشد و طولش ۷۰۰ متر است. تمامی مسافت را که طی کنید می توانید به سواحل دریای خزر برسید و از مشاهده دریای خزر لذت ببرید. پل چوبی بندر کیاشهر بسیار زیبا است و شما با ایستادن روی این پل می توانید زیبایی های تالاب بوجاق را از نزدیک مشاهده کنید. البته باید بدانید که اکنون تالاب بوجاق خشک شده و به جاذبه گردشگری بندر کیاشهر آسیب جدی وارد شده است. در میانه راه چوب های پل را باید با دقت رد کنید.

پل چوبی بندر کیاشهر در سال ۱۳۸۶ بازسازی شده است ولی اکنون هم با دقت باید روی آن پیاده روی نمایید. اگر میخواهید شب به این پل بروید باید حواستان باشد که چوب های پل را با دقت طی نمایید. یکی از مهمترین ویژگی هایی که در مورد اسکله طوبی بندر کیاشهر باید بدانید این است که این اسکله تاریخی نمی باشد. در واقع به دلیل قرار گرفتن اسکله روی تالاب بوجاق و همچنین منتهی شدن پل به سواحل دریای خزر بسیاری از گردشگران علاقه زیادی به بازدید از این پل دارند.

زمان بازدید از اسکله چوبی کیاشهر

مراقبت محیط زیست از اسکله چوبی کیاشهر و تالاب بوجاق موجب شده که ایمنی پل افزایش پیدا کند. در واقع اگر شما روی این پل پیاده روی می کنید نیازی نیست نگران امنیت آن باشید. برای قدم زدن و دیدن پل به پرداخت ورودی نیازی ندارید. در واقع پیاده روی روی پل چوبی رایگان می باشد. پل چوبی در هر ساعت شبانه روزی باز می باشد. اگر می خواهید به بهترین فصل و ساعت را برای دیدن پل چوبی انتخاب کنید بهتر است که فصل بهار و عصر قبل از غروب آفتاب به این پل بروید. منظره پل زمان غروب آفتاب بسیار دیدنی و جذاب می شود. برای رفتن به اسکله چوبی کیاشهر باید ابتدا به بندر کیاشهر بروید.

اسکله چوبی کیاشهر

بندر کیاشهر

بندر کیاشهر در کجا قرار گرفته است ؟

بندر کیاشهر در نزدیکی آستانه اشرفی قرار گرفته است و بار رشت ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله تهران تا بندر کیاشهر حدود سیصد و شصت و پنج کیلومتر می باشد. به همین دلیل اگر شما از تهران می خواهید به این بندر بروید حدود ۴ الی ۵ ساعت باید در مسیر باشید. برای رفتن به اسکله چوبی بندر کیاشهر بهتر است از آزادراه قزوین حرکت کنید تا به لاهیجان برسید. زمانی که به آستانه اشرفیه رسیدید باید وارد بندر کیاشهر شوید.

اسکله چوبی کیاشهر و امکانات اسکله

تفریحات زیادی در اسکله چوبی کیاشهر وجود دارد. بسیاری از افراد برای اینکه از بندر کیاشهر بازدید نمایند تفریحات اسکله را به طور کامل بررسی می‌کنند تا بهترین تفریحات را برای اوقات فراغت خود انتخاب نمایند. قایق سواری به عنوان یکی از بهترین تفریحات پل چوبی بندر کیاشهر شناخته می شود. البته از آنجایی که تالاب بوجاق خشک شده است قایق سواری دیگر در این تالاب انجام نمی شود. آلاچیق های خانوادگی زیادی را در کنار اسکله چوبی راه اندازی کرده ‌اند. آلاچیق ها برای چندین ساعت نشستن در کنار دوستان و خانواده انتخاب مناسبی هستند.

پارک کودک با چندین وسیله در کنار اسکله چوبی راه اندازی شده است. بنابراین بچه ها به راحتی می‌توانند در کنار اسکله بازی کنند. صنایع دستی زیادی را در کنار اسکله چوبی بندر کیاشهر به فروش می رسانند. بازارچه صنایع‌ دستی دارای انواع صنایع هنری مانند حصیر بافی، مروار بافی و .... می باشد. دکورهای چوبی زیادی را می‌توانید در این بازارچه پیدا کنید. پیست موتور سواری در انتهای پارک قرار گرفته است. اگر به ورزش کردن علاقه دارید می‌توانید به پیست موتور سواری بروید و از موتور سواری در کنار ساحل لذت ببرید.

اسکله چوبی کیاشهر

پل چوبی کیاشهر

مکان های گردشگری بندر کیاشهر

مکان های دیدنی که در نزدیکی اسکله چوبی کیاشهر قرار گرفته اند را می توانید از نزدیک مشاهده کنید. به جز امکانات این اسکله مکان های گردشگری زیادی در بندر کیاشهر قرار گرفته است. در واقع باید بدانید که پل چوبی بندر کیاشهر تنها مکان دیدنی این بندر به شمار نمی ‌رود. پل خشتی نیاکو که در دوره قاجار راه اندازی شده است به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیاشهر شناخته می شود. 17 هزار آجر را برای راه اندازی پل نیاکو به کار برده‌ اند. پارک جنگلی کیاشهر، ساحل عسگرآباد، تالاب امیرکلایه، پارک ملی بوجاق، بازار محلی و ... را به عنوان مهمترین مکان های گردشگری بندر کیاشهر می ‌شناسند. هر یک از این مکان های گردشگری را می توانید در هر ساعت شبانه‌ روز مورد بازدید قرار دهید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید