سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان اقامتگاه کلبه آرامش می‌باشد.

تجربه سفری رویایی در اقامتگاه کلبه آرامش

سلام نو - سرویس گردشگری: اقامتگاه کلبه آرامش سیستان روی تپه ای در روستای گردشگری قلعه نو واقع در شهرستان زهک قرار دارد، که تمام منطقه را میشود نظاره کرد، روستای قلعه نو به ماسوله شرق کشور معروف است و سبک و بافت خانه ها سنتی میباشد و تنها روستایی است که بافت اصیل سیستانی را حفظ کرده است .وسایل خواب :تشک، ملحفه، بالش، پتو، سه. یه اتاق کاه گلی با سرویس حمام و دستشویی و دو اتاق گچی با سرویس حمام و دستشویی و دو تا اتاق کاه گلی همراه با یک اتاق گچی بدون سرویس می باشند که از سرویس عمومی استفاده می کنند.

تجربه سفری رویایی در اقامتگاه کلبه آرامش

اقامتگاه بوم گردی کلبه آرامش زهک در روستای دیدنی و گردشگری قلعه نو واقع در شهرستان زهک قرار دارد و اولین اقامتگاه بوم‌گردی بخش سیستان در استان سیستان و بلوچستان است. این روستا که به ماسوله شرق ایران معروف است تنها روستایی می باشد که بافت اصیل سیستانی خود را حفظ کرده و سبک و بافت خانه ها به صورت قدیمی و سنتی می باشد.

تجربه سفری رویایی در اقامتگاه کلبه آرامش

ویژگی‌ها

اقامتگاه کلبه آرامش زهک خانه‌ ای تاریخی‌ است که به دست علاقه مندان به میراث فرهنگی این منطقه و با ‏همکاری صاحب آن ‏مرمت و بازسازی شد از ابتدای سال ۹۶ پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بوده است.
کلبه آرامش با داشتن ۶ اتاق کف خواب ظرفیت پذیرایی از ۳۰ گردشگر را دارد. ۳ اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزاست و برای ۳ اتاق دیگر به صورت مشترک است.

گردشگران کلبه آرامش در زمان اقامت خود در این اقامتگاه هر کدام درختی در باغ این اقامتگاه می کارند و این ‏کلبه با باغی سرسبز شروع می‌شود که هر کدام یادگار حضور سبز یک گردشگر در این اقامتگاه است.در اقامتگاه کلبه آرامش زهک در صورت درخواست و سفارش گردشگران انواع غذاهای محلی و بومی همین منطقه نظیر اوجیزک، تنورچه، کشک زرد، دوغ پا، دوغ برک، تباهگ و لنجو در کلبه طبخ می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید