یک منبع وابسته به دولت مسکو گفت: آمریکایی‌ها شتابزده عمل می‌کنند و به دنبال بهانه‌ای مناسب برای انحراف از مسیر احیای برجام هستند.

مسکو: آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای انحراف از مسیر احیای برجام است

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، یک منبع دیپلماتیک روسیه امروز یکشنبه به اسپوتنیک گفت که مسکو امیدوار است واشنگتن به گونه‌ای ملموس‌تر تعهد خود به احیای برجام را نشان دهد.

وی افزود: هر از گاهی شاهد بیانیه‌هایی هستیم که موجب تردید در پایبندی دولت فعلی واشنگتن به وعده هایش مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام می‌شود. آمریکایی‌ها شتابزده عمل می‌کنند و به دنبال بهانه‌ای مناسب برای انحراف از مسیر احیای برجام هستند.

این دیپلمات روس تاکید کرد: آمریکا باید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را رعایت و همه تخلفاتش در رابطه با اجرای این قطعنامه را اصلاح کند.

وی همچنین گفت که ماه‌ها تلاش کارشناسان در قالب نشست وین اثبات کرد که احیای برجام در تطابق با پارامترهایی که در ابتدا با آن توافق شد، امکانپذیر است.

این منبع دیپلماتیک در نهایت گفت: همکاران آمریکایی ما اراده سیاسی کافی برای برداشتن گام نهایی که به حصول توافق منجر شود، ندارند. ما امیدواریم که آن‌ها از گل‌آلود کردن آب دست بردارند، به خودشان بیایند و روند احیای توافق را دنبال کنند.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که طی روزهای گذشته، شاهد موضع گیری‌های «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بوده ایم. وی امروز در مصاحبه با «بلومبرگ» مدعی شد: از آنجا که «ایران تمایلی به حصول توافق ندارد، واشنگتن روی مسائل دیگر متمرکز شده است».

وی در ادامه این ادعا تاکید کرد: اکنون می‌توانیم با تلاش برای اخلال و ممانعت از ارسال تسلیحات (ایرانی) به روسیه و حمایت از خواسته‌های اصلی مردم ایران، نقشی متفاوت ایفا کنیم.

مالی همچنین گفت: به رغم آنکه مقامات اتحادیه اروپا و ایران همچنان به کار (روی برجام) ادامه می‌دهند و مذاکرات رسماً تعلیق نشده، عملا از پایان ماه میلادی آگوست به این سوی، هیچ مذاکره‌ای انجام نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید