خراسان جنوبی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان ریگزار و کویر بکر بشرویه می‌باشد.

تجربه سفری باور نکردنی در ریگزار و کویر بکر بشرویه

سلام نو - سرویس گردشگری: کویر بشرویه یکی از کویرهای ایران است، که از آن با عنوان ریگزار بشرویه نیز یاد می ‌شود. این منطقه یکی از کویرهای بسیار زیبای ایران و از جاذبه‌ های طبیعی استان خراسان جنوبی است. این کویر در شرق شهرستان بشرویه قرار گرفته و به‌ دلیل همین نزدیکی، نام بشرویه بر روی آن نهاده شده است.

تجربه سفری باور نکردنی در ریگزار و کویر بکر بشرویه

اقلیم

اقلیم آب و هوایی، وسعت زیاد و فاصله زندگی بشر از این منطقه دست به دست هم داده تا منطقه ی بکر و دست نخورده ای بدون هیج گونه دخالت عامل انسانی، همیشه مورد توجه کویرنوردان و گردشگران علاقمند قرار گیرد. وجود سنگ های آذرین در این منطقه و شوره زنی با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل تابستان که موجب انباشته شدن نمک روی خاک کویر می شود، از موارد شگفت انگیز این منطقه است. طبق برسی محققین از نمونه های نمک کویر بشرویه احتمال اکتشاف نمک صنعتی در آینده داده شده است.

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی در همه جای کویر یکسان نیست به طوری که در قسمت شمالی بیشتر و در قسمت جنوبی کمتر به چشم می خورد که گیاهان سازگار با آب و هوای خشک و کویری مانند اسکمبیل، گز و تاغ همچنین بوته های نسی را شامل می شود.علاوه بر پوشش گیاهی تعدادی از گونه های جانوری کویر بشرویه را برای زندگی خود انتخاب کرده اند که عبارتند از: شاهین، مار جعفری، تیرمار، مار شتری، افعی شاخدار، گرگ، گربه شنی (با پاهای پهن که راه رفتن در کویر را برای او آسان کرده و جسه ای بزرگتر از گربه های شهری)، روباه شنی، شغال، پا مسواکی، سارگپه بیابانی و...

تجربه سفری باور نکردنی در ریگزار و کویر بکر بشرویه

مسیر دسترسی

برای رسیدن به شنزار بشرویه باید ابتدا به شهرستان بشرویه یا کاشمر بروید. دسترسی به این کویر از بشرویه راحت ‌تر است. فاصله این کویر تا مرکز شهر بشرویه، ۲۰ کیلومتر است. فاصله تهران تا شهرستان بشرویه در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر و فاصله مشهد تا کویر بشرویه در حدود ۵۵۰ کیلومتر است.

مسیرهای مختلفی برای رسیدن به بشرویه وجود دارد که می‌ توانید به دلخواه، یکی را انتخاب کنید. پس از رسیدن به شهرستان بشرویه، باید به سمت شرق رانندگی کنید تا به روستای غنی ‌آباد و نینگان برسید. سپس همین مسیر را به سمت شرق ادامه دهید تا به کویر و نمکزار بشرویه برسید. تورهای کویر و ریگزار بشرویه از شهرهای مختلف نیز برگزار می‌ شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید