تهران یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان مجموعه تفریحی تجاری بام لند می‌یاشد.

تفریحی خاطره انگیز در مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران

سلام نو-سرویس گردشگری:مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران یکی از صدها جاذبه پایتخت است که نزدیکی آن به دریاچه چیتگر باعث شده است تا بازدیدکنندگان با یک تیر دو نشان بزنند و ضمن تفریح و گردش در بام لند، به کنار دریاچه بروند و از هوای مطبوع و فضای دلنشین آن نهایت لذت را ببرند. اگر عاشق خرید هستید، می‌توانید خرید تمام عیاری در یکی از معروف‌ترین مراکز خرید تهران داشته باشید؛ ضمن اینکه وجود جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی، کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، تفریح‌های عالی همچون کیدز گاردن، ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی، قایق سواری و... همه و همه بام لند را از سایر مراکز خرید پایتخت متمایز کرده‌اند.

تفریحی خاطره انگیز در مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران

معرفی مجموعه بام لند

مجموعه بام لند در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده و با اینکه زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این محل مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع دارد که بیش از ۱۳ هزار متر مربع آن به فضای تجاری اختصاص دارد. بام لند نخستین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز محسوب می‌شود.معماری آن از تلفیق معماری قدیمی ایرانی نظیر بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت جمشید و همین طور المان‌های مدرن و لوکس تشکیل شده است. این مجموعه شامل ۱۲ ساختمان دو طبقه مستقل می‌شود که برندهای تجاری مختلف از بهترین‌های پوشاک گرفته تا لوازم‌خانگی و موتورسیکلت را در کنار هم گردآوری کرده است تا باب سلیقه همه باشد و کسی دست خالی به خانه نرود.علاوه بر مراکز خرید، تفریح‌ها و سرگرمی‌های جذابی در بام لند وجود دارد که هر گردشگری را برای بازدید از آن هیجان‌زده می‌کند؛ ضمن اینکه کافه‌ها و رستوران‌های مطرحی در اینجا حضور دارند که لذت غذاخوردن با چشم‌اندازی دیدنی از دریاچه چیتگر را پیشکش مهمانان خود می‌کنند.

تفریحی خاطره انگیز در مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران

هنر معماری مجموعه بام لند

با توجه به اینکه منطقه حوالی چیتگر مورد توجه مردم قرار گرفته بود، معماران بام لند تصمیم گرفتند مجموعه مذکور را با معماری متفاوت از ساختمان‌های بلندمرتبه و فشرده شهری بسازند تا هم یک مرکز خرید باشد و هم تفاوت درخور توجهی با فضای شهری نداشته باشد. به همین دلیل بخش‌های مختلف مرکز خرید بام لند را در اندازه ساختمان‌های مسکونی معمولی ساختند و با این کار فضای تجاری را با فضای شهری تلفیق کردند.مرکز خرید مذکور توسط مریم یوسفی و مرتضی ادیب از معماران ایرانی طراحی و ساخته شد که از کنار هم قرار گرفتن ۱۲ ویلای دو طبقه تشکیل شده است و مشابه سایر مراکز خرید چند طبقه بزرگ نیست و همین ساختارشکنی باعث می‌شود، بازدیدکنندگان برای دیدن بخش‌های مختلف دائما وارد محیط‌های جدید با دکوراسیون و حال‌وهوای مخصوص به خود شوند. نمای مرکز خرید بام لند ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است که معماری اروپایی را می‌توان در دکوراسیون‌ و ویترین‌ مغازه‌ها مشاهده کرد. نمای بالای ساختمان‌ها که با الهام از بادگیرهای سنتی طراحی شده‌اند نیز معماری زیبای ایرانی را نشان می‌دهند. علاوه بر این، وقتی به کل این مجموعه‌ از بالا نگاه کنید، شبیه به بازارهای سنتی و قدیمی ایران به نظر می‌رسد. استفاده از سیمان صاف و آجرهای قهوه‌ای نیز در ایجاد حس نوستالژیک و سنتی بی‌تاثیر نبوده‌اند. اینجا نمونه‌ کوچکی از یک فضای شهری است؛ به‌طوری که می‌توانید در آن قدم بزنید، تفریح کنید و به کافه و رستوران بروید.بام لند تهران در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب جایزه معماری ویژه از مسابقه بین‌المللی سالانه «Prix Versailles» شد. دریافت نشان بین‌المللی استاندارد محصول نیز در همین زمان به مجموعه گردشگری بام لند تعلق گرفت.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید