تهران یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان مجموعه توچال می‌یاشد.

سلام نو-سرویس گردشگری:تهران فقط شلوغی‌ و آلودگی‌ نیست و مجموعه توچال فرصتی ایدئال برای دورشدن از این همه هیاهو و تجربه طعم واقعی زندگی است. مجموعه تفریحی توچال در نزدیکی شمال تهران قرار دارد و تفریح‌های متنوعی همچون تله کابین، پیست اسکی، تله‌سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ و... را در خود جای داده است. علاوه بر کوهنوری، اسکی و تله کابین که از تفریح‌های معروف توچال هستند، فعالیت‌های مختلف دیگری از سورتمه سواری تا تیراندازی با کمان و واقعیت مجازی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توان اوقاتی سراسر هیجان و لذت را تجربه کرد. با کجارو همراه شوید تا گشتی در منطقه تفریحی و دیدنی توچال بزنیم.

سفری به مجموعه تفریحی توچال تهران

معرفی توچال

توچال قله‌ای در شمال تهران و به ارتفاع ۳,۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید. دامنه جنوبی توچال مجاور با شهر تهران و قله آن مشرف به این شهر است. این قله در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی قرار دارد که از شرق به قله‌های لزون، کلکچال و دارآباد و از غرب به قله شاه‌نشین و منطقه امام‌زاده داوود منتهی می‌شود.مشهورترین و پررفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال به‌ترتیب از شرق به غرب دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند.

تله کابین توچال

تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲,۴۸۰ متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲,۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳,۶۸۰ متری قرار گرفته است. این تله کابین با طول تقریبی ۷,۵۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیا به شمار می‌رود که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری از سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید از هوای لذت‌بخش ارتفاعات تهران نهایت لذت را ببرید. اگر برای استفاده از تله کابین توچال وسوسه شده‌اید، باید بدانید که اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله توچال محسوب می‌شود.

سفری به مجموعه تفریحی توچال تهران

بام تهران

بام تهران بی‌شک معروف‌ترین بخش توچال است که در بالاترین نقطه از ولنجک خودنمایی می‌کند و علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که به پایتخت دارد، به‌خاطر آب‌وهوای مطبوعش محبوب شده است. با توجه به صندلی‌های متعددی که در این محل قرار دارد و می‌توان روی آن‌ها استراحت کرد، وجود رستوران‌ها و کافه‌های مختلف باعث شده است که مردم زیادی به این فضای دلنشین سر بزنند. به همین دلیل در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می‌شود و در مابقی ایام هفته، فضایی دنج و آرام پیدا می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید