۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 55403228

آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان قلعه قبان ماکو می‌باشد.

معرفی کامل قلعه قبان ماکو

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه قبان ماکو که با نام‌های قلعه قابان، قلعه قپان و قلعه کاپان نیز شناخته می‌شود، با قدمتی که به ۶۰۰ سال پیش و دوره تیموریان بازمی‌گردد، از آثار تاریخی و مکان های دیدنی ماکو است. با ۲۵۰ هکتار مساحت، این قلعه در بافت تاریخی شهر قرار دارد و با دیوارها، باروها و برج‌های بلند شامل بخش‌هایی مانند شاه‌نشین، حمام و زندان می‌شود. همچنین موقعیت قرارگیری قلعه به‌گونه‌ای است که می‌توان از آن چشم‌انداز زیبایی از شهر را مشاهده کرد. با توجه به ارزش تاریخی، قلعه قبان ماکو در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معرفی کامل قلعه قبان ماکو

ویژگی‌ها

قلعه قدیمی قبان این شهر یکی از آثار بی نظیر تاریخی است که تاکنون بیشتر قسمتهای این قلعه برای علاقه مندان به آثار تاریخی ناشناخته باقی مانده است .گروهی از علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ماکو ، برای کشف اجزای مختلف این قلعه بی‌نظیر به قسمت‌های سخت گذر این قلعه در ارتفاع ۴۰ متری صعود و برای اولین‌بار تصاویری از آن را تهیه کرده‌اند.

قلعه قبان به دلیل قرار گرفتن در مکانی مشرف به شهر و داشتن منظری منحصر به فرد قابلیت تبدیل شدن به مجموعه تفریحی و توریستی را دارد.

معرفی کامل قلعه قبان ماکو

قلعه قبان ماکو با قدمت کهن به دوران قبل از اسلام تعلق داشته و در دوره‌های بعدی برج و باروها و تاسیسات دیگری به آن اضافه شده است.

بر اساس اسناد تاریخی قلعه فعلی ماکو، حوالی سال‌هایی که مصادف با کشورگشایی‌های تیمور لنگ بوده مستحکم شده که به احتمال زیاد برای جلوگیری از ورود لشکر تیمور به ماکو انجام گرفته است.

این قلعه در مساحتی بیش از ۲۵۰ هکتار در بافت قدیمی این شهر با دیوارها و برجها و باروهای بلندش دارای بخشهای شاه نشین، حمام و زندان است. چشمه معروف حاجی بولاغی نیز بهمراه دیگر چشمه ها دراین بافت قراردارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید