۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55403164

یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان آذربایجان غربی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان تالاب قره گل می‌باشد.

سفری دلچسب به تالاب قره گل

سلام نو - سرویس گردشگری: تالاب قره گل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستای قره گل قرار گرفته است و از مقاصد طبیعت گردی و جاهای دیدنی بوکان محسوب می‌شود. این تالاب وسعتی معادل با ۳۰۰ هکتار دارد و با برخورداری از شرایط زیست‌محیطی مناسب، از مناطق مهم برای تخم‌گذاری و زادآوری پرندگان آبزی و کنارآبزی به‌شمار می‌رود. آب تالاب از ذوب برف‌ها و جریان سیلاب‌ها تامین می‌شود. وجود خاکستر آتشفشانی به بستر تالاب، دورنمای سیاه‌ رنگی به آب تالاب داده است و از همین رو با نام قره گل خوانده می‌شود.

سفری دلچسب به تالاب قره گل

ویزگی‌ها

حداکثر عمق تالاب دو متر و ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و ۲۵۰متر است. با توجه به شرایط زیست محیطی، این تالاب مامن مناسبی برای انوع پرندگان آبزی و کنار آبزی محسوب می شود. این تالاب گرد به قطر حدود ۳۰۰ متر از گرد آمدن آب برفها و سیلابها به وجود آمده است. بیشترین ژرفای آن ۳ متر تخمیل زده شده است. افزوده شدن آثار پدیده آتشفشانی / خاکستر آتشفشانی به خاک بستر تالاب، دور نمای سیاه رنگی به آب تالاب بخشیده است که به همین جهت به قرهگل سرشناس شده است.

سفری دلچسب به تالاب قره گل

نحوه دسترسی به تالاب قره گل

آدرس : استان آذربایجان غربی، ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب، مجاور روستای قره گل

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید