مرکزی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان قلعه وازیل می‌باشد که توجه گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است.

وازیل؛ قلعه‌ای روح‌نواز در سیروان

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه وازیل از دیگر بناهای تاریخی شهرستان سیروان است که به حکومت ساسانیان تعلق دارد. این قلعه در جوار رودخانه سیمره و فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر لومار قرار دارد. برای بازدید از قلعه وازیل باید به روستای سفیدخانی علیا بروید. نام این قلعه میان آثار ملی ایران به چشم می‌خورد و در دامنه کوهستان «قلارنگ» واقع شده است.

وازیل؛ قلعه‌ای روح‌نواز در سیروان

ویژگی‌ها و معماری

سکونت گاه ها ، قلعه ها، محوطه‌ ها، پل ها و راه های باستانی این شهر گویای قدمت و عظمت آن هستند. بناهای تاریخی سیروان عمدتا از سنگ و گچ ساخته شده اند و قلعه وازیل که در این مطلب به آن اشاره می کنیم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قلعه وازیل سیروان با معماری فوق العاده و منحصر به فرد خود در فاصله ۱ کیلومتری روستای سفید خوانی و ۲۵ کیلومتری شهر لومار در کنار رودخانه سیروان و در دامنه کوه قلارنگ واقع شده است و با استفاده از ملات گچ نیمکوب و قلوه سنگ های رودخانه ای ساخته شده است که بنا بر گفته باستان شناسان از این بنا به منظور دیده بانی استفاده می شده و همچنین مکانی برای استراحت نیز بوده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید