مرکزی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان منطقه شکار ممنوع چال خاتون می‌باشد که در شازند واقع شده است.

منطقه شکار ممنوع چال خاتون؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

سلام نو - سرویس گردشگری: این زیستگاه طبیعی با ۱۳ هزار و ۸۹۷ هکتار وسعت و اکوسیستم کوهستانی، تپه ماهوری ودشتی، یکی از چشم اندازهای زیبای طبیعی کشور را به خود اختصاص داده و از نظر ظرفیت های تنوع زیستی گیاهی و جانوری غنای زیادی دارد. منطقه چال خاتون شازند با بهره مندی از منابع آبی دایمی و فصلی، ترکیبی از مراتع سرسبز و نواحی صخره ای و دشت، برای زیست حیات وحش بسیار مساعد بوده و مجموعه ای از انواع گونه های گیاهی و جانوری را در خود دارد.

منطقه شکار ممنوع چال خاتون؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

ویژگی‌ها

این منطقه از نظر جغرافیای گیاهی به ناحیه ایرانی – تورانی تعلق دارد و طیف متنوعی از گیاهان علفی، بوته ای و درختچه ای را در خود دارد. منطقه چال خاتون شازند تا سال گذشته یکی از شکارگاه های آزاد استان مرکزی بود که با توجه به ظرفیت های بالقوه طبیعی متعدد و تنوع زیستی با ارزش به عنوان منطقه شکار ممنوع در حمایت محیط زیست کشور قرار گرفته است. یکی از بلندترین قله های رشته کوه چال خاتون که در راستا و امتداد رشته کوه راسوند قرار گرفته ، قله سخت سیاه با ارتفاعی قریب به ۳۰۰۰متر می باشد و با توجه به ترکیب ساختاری جنس کوه دراین منطقه نیز چاههای متعدد طبیعی(غارهای عمودی) وجود دارند که در حال حاضر در دست شناسائی هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید