۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 55402455

در این مطلب به معرفی روستاهای اول جاده چالوس از جمله روستای ارنگه، روستای شهرستانک و روستای وینه می پردازیم.

روستاهای اول جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر از مردم ایران بپرسید که زیباترین جاده کشور ما کدام جاده است احتمالا از هر ده نفر نه نفر پاسخ خواهند داد: جاده چالوس. جاده ای که همه ما ایرانی ها خاطرات فراوانی با آن داریم. در مورد جاده چالوس می گویند که این جاده مسیری است که از مقصد جذاب تر است. اما حقیقت این است که در بسیاری از موارد خود این جاده و جاذبه های گردشگری موجود در پیرامون آن است که هدف اصلی گردشگران از شروع سفر است. آبشارها، کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها و دریاچه های زیبایی که در مسیر این جاده قرار دارند خود می توانند سوژه یک سفر خاطره انگیز باشند. علاوه بر اینها روستاهایی نیز هستند که در نزدیکی این جاده واقع شده اند و هر کدام برخوردار از زیبایی های طبیعی فراوانی هستند. در این مطلب می خواهیم به معرفی روستاهای اول جاده چالوس بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای وینه

سفر خود را آغاز کنیم. در همان ابتدای مسیر یکی از زیباترین روستاهای اول جاده چالوس قرار گرفته است. روستای وینه که با صدای پای آب و جریان رودخانه دائمی خود شناخته می شود. این روستا در کیلومتر هشتم جاده چالوس، بعد از روستای پورکان و قبل از سد کرج واقع شده است. در هر نقطه این روستا صدای رودخانه چالوس را می توان شنید. وینه همچنین صاحب یکی از مشهورترین و شلوغ ترین رستوران های جاده چالوس نیز هست. رستوران وینه نامی پرآوازه در میان باغ رستوران های ایران دارد و فضای باصفا و تخت های کنار رودخانه آن گردشگران زیادی را جذب این رستوران سنتی می کند. این رستوران قلیان ها و چای های بسیار باکیفیتی نیز سرو می کند و این مورد نیز جذابیت آن را دو چندان نموده است.

روستاهای اول جاده چالوس

روستای ارنگه

روستای ارنگه

حالا ده کیلومتر جلوتر می رویم. به روستای ارنگه می رسیم که در میان روستاهای اول جاده چالوس یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین روستاها است. روستای ارنگه در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است و موقعیت آن درست در میان دو کوه گورا و پورا قرار گرفته است. ارنگه در حقیقت یک روستا نیست؛ بلکه منطقه ای متشکل از چند روستای نزدیک به هم است که عبارتند از: روستای گوراب، روستای جی، روستای چاران، روستای ابهرک و روستای سیجان. هر یک از این روستاها جذابیت های منحصر بفرد و زیبایی های خاص خود را دارند. اما در مجموع می توان گفت که روستای ابهرک در این بین از سایرین محبوب تر است.

مهمترین جاذبه گردشگری روستای ارنگه آبشار معروف آن است. آبشار هفت چشمه که با نود متر ارتفاع در میان مرتفع ترین آبشارهای ایران قرار دارد. مقبره امامزاده حسین و چنار کهنسالی که در حیاط این امامزاده قرار دارد نیز از دیگر جاذبه های مشهور ارنگه هستند. گفته می شود این چنار قدیمی ترین درخت چنار ایران است. اگر به مکان ها و جاذبه های تاریخی نیز علاقه مند هستید می توانید سری به گورستان تاریخی ارنگه بزنید. قدمت این گورستان بر طبق برآورد باستان شناسان به چند هزار سال می رسد.

روستای نسا

بیست و دو کیلومتر به پیش! به روستای نسا در کیلومتر چهلم جاده چالوس می رسیم. روستایی که بهشت پاییزی جاده چالوس است و گردشگران زیادی برای تماشای زیبایی های این روستا در این فصل بار سفر خود را به نسا می بندند. روستای نسا که یکی از توابع بخش آسارا در استان البرز است یکی از روستاهای اول جاده چالوس است که می تواند حتی به عنوان زیباترین روستای این جاده نیز لقب بگیرد. اگر در پاییز راهی نسا شوید منظره ای شگفت آور را پیش چشمان خود خواهید یافت. رنگ و رنگ و رنگ! برگ هایی به رنگ قرمز و زرد و نارنجی و سبز و بنفش و آبی! یک تابلوی نقاشی اثر دست هنرمند بزرگ یعنی خود طبیعت. گذشته از این، روستای نسا باغ های میوه فراوانی را نیز در دل خود جای داده است و عطر دل انگیز این باغ ها که در میان روستا می پیچد کیفیت بهشتی نسا به اوج و اعلی درجه خود می رسد.

روستاهای اول جاده چالوس

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

تنها چهار کیلومتر پس از روستای نسا به یکی دیگر از مشهورترین روستاهای اول جاده چالوس می رسیم. روستای شهرستانک، روستای محبوب ناصرالدین شاه قاجار. روستایی که ییلاق تابستانی این شاه قاجاری بوده است و یک کاخ سلطنتی که تفرجگاه ناصرالدین شاه بوده است نیز درون آن واقع شده است. شاید بتوان گفت در میان روستاهای اول جاده چالوس مشهورترین روستا همین روستا است. روستای شهرستانک در کیلومتر چهل و چهارم این جاده قرار دارد.

از میان جاذبه های گردشگری روستای شهرستانک قلعه تاریخی دزدبند و تپه شنستون را می توان نام برد. همچنین چشمه پرآب گله گیله نیز طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد. رودخانه روستای شهرستانک نیز از همین چشمه سرچشمه می گیرد و خود یکی از زیبایی های طبیعی روستا است. اما آنچه بیش از همه محبوب ناصرالدین شاه بوده است درختان انبوه روستاست. شهرستانک مملو از درختان سبز و پرشکوه گردو و آلبالو و زردآلو و سیب و توت است و ترکیب عطر برگ ها و میوه های این درختان چیزی است که حتی پادشاهان را هم راهی این روستا نموده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید